  • Data: 2004-04-21 22:47:41
    Temat: Re: Czy mam prawo ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Apr 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ ale jak rozumiesz publiczną? Czyli mogę założyć sklep, poukładać towary, nie
    >+ podać cen i napisać na drzwiach ,,publicznie nic nie oferuję''.

    Najwyraźniej.

    >+ Każdy wchodzący będzie pytał ,,szefie, co mi oferujecie''.

    Pamiętaj że nie możesz "zaprosić wszystkich" żeby weszli.
    Być może żeby spełnić warunki art. 56, 65, 69, 384.2 K.C. wypadałoby
    napisać "hurtownia" ;) (żeby nie zostać pobitym :) - wszystkie powołane
    art. K.C. odwołują się do "zwyczajów" !)

    >+ A ja mu na to...
    >+ ,,panu panie Kowalski to, to i to. A panu panie Nowak to i to, ale tamtego
    >+ już nie,

    Jak dotąd dobrze....

    >+ bo tamto tylko dla Kowalskich jest''.

    ..ale tu już musisz uważać, żeby pod "dyskryminację" nie podpaść !
    Dopóki mówisz "nie bo nie" - to to jest twoja tajemnica handlowa
    i nie masz obowiązku jej ujawniać :> :)

    >+ >>+ > Kit wciskasz. Nie wierzę że nie chceli przyjąć *przedpłaty* !
    [...]
    >+ Na jakiej podstawie chcesz dokonać legalnej wpłaty na konto kontrahenta?

    IMO każda taka wpłata jest legalna. W "tytule przelewu" wypada
    podać "tytuł prawny", np. "darowizna", "przedpłata" itp. coby
    otrzymujący wiedział czy ma odprowadzić VAT czy nie ;)

    >+ Nawet jeśli TY masz zwykłą DG i możesz mieszać prywatane pieniądze z
    >+ firmowymi, to kontrahent może się zdenerwować dostając przelew bez
    >+ dokumentu.

    Może. "I co mi zrobisz" ? ;)

    >+ A jak już Ty masz jakieś ZOO albo co to już całkiem musisz mieć
    >+ papierek, żeby wydać pieniądze.

    Ciekawa sprawa. Bo piszesz dobrze ("musisz mieć") ale piszesz
    to tak że większość czytających pomyśli "musisz DOSTAĆ" ;>
    Myślisz że mnie nabierzesz ? ;)
    Znaczy ZOO *nie* wystawiają np. FW ??
    Dla przypomnienia niezwiązanym z DG: faktura wewnętrzna
    taki wynalazek, który generuje się w jednym "urzędowym" egzemplarzu
    - kopię *można* zrobić celem polepszenia samopoczucia otrzymującego
    prezent :) (i żeby łatwie mu było naliczyć podatek np. od "bezpłatnego
    świadczenia"), ale *oryginał* zatrzymuje *wystawca* ! Wystawia
    się toto "samemu sobie".

    [...]
    >+ Ale ja teraz nie skupiam się na sobie. Gdybym miał ZOO byłaby taka sama
    >+ relacja z hurtownią.

    No to jest. Jak wystawisz przelew pt. "przedpłata" to nie widzę
    powodu do wsadzenia cię za niegospodarność ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)