eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: fi5h <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam
    pytanie
    Date: Fri, 10 Dec 2004 07:56:10 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 46
    Sender: f...@p...onet.pl@2.eia.pl
    Message-ID: <cpbh9t$irt$1@news.onet.pl>
    References: <cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl> <cp9roi$qqo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <cpajl8$qim$1@news.onet.pl> <cpb8i1$seb$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 2.eia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1102661757 19325 212.160.136.163 (10 Dec 2004 06:55:57 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Dec 2004 06:55:57 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; PL; rv:1.7.3) Gecko/20041007
    Debian/1.7.3-5
    X-Accept-Language: pl, en
    In-Reply-To: <cpb8i1$seb$2@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262273
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik kam napisał:
    > fi5h wrote:
    >
    >> pilot TV nie jest przynalezna rzecza, jest elementem obiektu
    >> sprzedanego. To juz roznica. Co do instrukcji to inna sprawa bo jej
    >> sie nie wymienia. Opakowanie musi byc przy wymianie takze,
    >
    >
    > A twierdzisz tak na podstawie?
    > Pytanie pomocnicze - w jakim czasie od zakupu można teoretycznie uzyskać
    > wymianę rzeczy i czy kupujący powinien przez ten czas przechowywać
    > opakowanie?

    to zalezy od roszczenia.
    Jesli chodzi o gwarancje to przez caly okres gwarancyjny. Jesli chodzi o
    niezgodnosc 2 lata (w extremalnych wypadkach wiecej) to tak jak
    wczesniej pisalem sprawa do dyskusji.
    Jesli np. sprzedaje zarowke i klient dostaje zarowke w opakowaniu to
    wiadomo ze nie wymagam od niego opakowania tylko poprostu dam mu zarowke
    nawet i bez opakowania przy wymianie.
    Sprawa komplikuje sie czasem przy wymianie innych sprzetow takich jak
    telewizorki gdzie opakowania sa numerowane choc i to jest do
    przeskoczenia bo da sie to zalatwic. Jednak glupota jest niedostarczenie
    np opakowania od TV bo przeciez w przypadku wymiany klient nie chce
    chyba dostac nowego TV bez opakowania, a potem miec problemy z jego
    serwisowaniem na podstawie gwarancji gdzie czasem numery seryjne
    opakowania i sprzetu musza sie zgadzac. Tu nie chodzi o ustawe a chodzi
    o czysto logiczny aspekt serwisowania i zabezpieczenia sprzetu. Dlatego
    tez jest to sprawa do dyskusji.

    Tak samo moge zapytac co jesli klient przyniesie do reklamacji z
    niezgodnosci TV bez opakowania, caly obdrapany i uwalony farba i
    tynkiem, bo TV ogladali sobie robotnicy na budowie, i teraz chca go
    wymienic bo to a tamto.


    A co jesli oddajesz TV do reklamacji bez opakowania a on w koncu wymaga
    transportu do autoryzowanego serwisu. Sprzedawca nie jest przeciez
    zmuszony do tego by trzymac opakowania do kazdego sprzedawanego zakupu.


    >
    > KG

    --
    fi5h

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1