  • Data: 2015-02-24 08:19:44
    Temat: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiesiaczek" <W...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:mch3tb$s0c$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 24.02.2015 o 00:10, Trefniś pisze:
    >
    > To wszystko prawda. Dodam tylko, że próbowałem odbierać TV anteną ze
    > wzmacniaczem i niestety, odbiór był gorszy od wykonanej samodzielnie z
    > kawałka drutu anteny bez żadnego wzmacniacza (w śródmieściu Warszawy).

    W śródmieściu Warszawy tak jak w śródmieściu każdego dużego miasta istnieje bardzo
    duży poziom zakłóceń od sygnału tv odbitego z różnych kierunków, budynków bloków
    itp., oraz od przejeżdżających samochodów i innych urządzeń elektronicznych.
    Rozwiązaniem problemu jest antena kierunkowa o dużym zysku. Wzmacniacz potrzebny jest
    tylko w przypadku długiego kabla, ponieważ kabel tłumi i na jego końcu stosunek
    sygnału do szumu jest mniejszy lub dużo mniejszy od stosunku sygnału do szumu na
    początku kabla. Ale jeżeli kabel jest krótszy od 10 m to wzmacniacz tylko szkodzi.
    Innym ciekawym rozwiązaniem jest prywatny azart, czyli antena o dużym zysku ze
    wzmacniaczem na dachu , a kabel idący do parteru po drodze ma poprzez trójniki na
    każdym piętrze odgałęzienie do mieszkania na tym piętrze. Taka instalacja jest w
    stanie "uciągnąć" jednocześnie ponad 20 telewizorów bez łaski spółdzielni i tylko z
    jedną anteną. Trójniki separujące są konieczne w przypadku np. zwarcia kabla w
    którymś z mieszkań .

    pozdr

    ---
    Avast.