  • Data: 2022-09-21 17:20:01
    Temat: Re: Absurdalne regulaminy cookies
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 19 września 2022 o 16:06:17 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
    > twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
    > nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

    Zgoda na dostęp na jakim poziomie i do czego? Zrobiłem sobie zrzut
    danych z fejsbuka i to co mnie zdziwiło, to spis o nazwie: your address
    books.

    Fejsbuk jest skojarzony z jednym z moich adresów email (skrzynka na
    onecie) i nigdy nie podawałem mu innego emaila, ale okazuje się, że
    skądś sobie zaciągnął listę moich kontaktów emailowych, która jest
    szersza niż ta wynikająca ze skojarzonego konta - częściowo są to
    adresy np. z konta na o2, którego fejsbuk znać nie powinien - częściowo,
    bo ta lista to sieczka i niekompletna składanka z różnych kont.

    Loguję się tylko z komputerów stacjonarnych, które kontaktów nie
    mają z racji tego, że nie są smartfonami, a nawet jeżeli mają kontakty
    w jakimś Outlooku, to nie są to te ze spisu - fejsbuk zna nawet te, do których
    przestałem wysyłać emaile długo przez założeniem na nim konta.

    Aby było śmieszniej, z poziomu fejsbuka nie mogę znaleźć niczego, co
    by pozwalało tą listę adresów edytować lub usuwać, a w ściągniętym
    spisie jest przycisk "Zobacz na Facebooku" z linkiem, tyle,
    że po kliknięciu jest komunikat o błędzie i nieistniejącej stronie.

    Pozdr-
    -Rowerex