  • Data: 2004-02-14 11:34:16
    Temat: Re: AC i wypłata Vat
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lazik_s" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:699256361.20040214011610@lazikowiec.prawo.pl...

    <Dzięki bardzo za odpowiedź. W mojej sprawie to i tak nic z tego widzę
    <bo samochód to ja rozbity od razu sprzedałem. Chociaż w sumie to nie
    <wiem dlaczego miałby ktoś w określonym okresie naprawić samochód bo
    <inaczej to po Vacie?

    Nie chodzi o to czy po Vacie czy nie ale jak rozliczasz sie z zakladem
    ubezpieczen to podpisujesz oswiadczenie czy pobierasz pieniazki na podstawie
    rozliczenia kosztorysowego czy rozliczasz sie za pomoca faktur vat.. jesli
    rozliczasz sie kosztorysowo niestety wyplata pomniejszona jest o koszty
    amortyzacji czesci zamiennych (w zaleznosci od rocznika) oraz pomniejszona o
    podatek.. ale wystarczy ze naprawiasz i rozliczysz sie za pomoca FV to
    oczywiscie vat odzyskujesz ( z amortyzacja jest roznie ).. mozna jak
    najbardziej zaznaczyc przy odbiorze pieniedzy (kosztorysowo) ze traktujemy
    to jako zaliczke (bezsporna czesc odszkodowania) i niebawem przyniesiemy FV
    w celu rozliczenia sie, oczywiscie robimy to w rozsadnym terminie a nie
    kilka lat po wyplacie ( uprzedzam ze nie wiem ile wynosi "rozsadny termin")

    pozdrawiam..