  • Data: 2003-05-16 09:14:57
    Temat: Patent
    Od: "Kruk" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry Państwu, proszę Państwa o pomoc jako całkowity lamer,
    jeżeli chodzi o prawo.

    Otóż mój znajomy, wymyślił pewne rozwiązanie mechaniczne mogące mieć
    zastosowanie przy konstrukcji okien. Chcąc wprowadzić zastosowanie do
    produkcji, zatrudnił prawnika, który mu napisał zgłoszenie patentowe,
    zostało to zarejestrowane w urzędzie patentowym i grzecznie czekało
    sobie na rozpatrzenie, AFAIK może potrwać około 3 lat. Niestety w
    między czasie bieda zajrzała mu do garnka i próbował sprzedać swoje
    zgłoszenie - prawa do niego, jeszcze przed rozpatrzeniem jego sprawy w
    urzędzie. Pech chciał, że trafił na cwaniaków, którzy zapoznali się z
    jego zgłoszeniem, stwierdzili że nie jest to wystarczająco dobra
    dokumentacja (bo wystarczy zmienić 2 śrubki aby obejść patent) i
    napisali własne zgłoszenie - bardziej ogólne. Między zgłoszeniem
    znajomego a zgłoszeniem ludzi ze sporymi znajomościami i masą
    pieniędzy, dotyczącymi w zasadzie tego samego rozwiązania, istnieje
    odstęp około jednego do półtora roku.

    Dlatego rodzą się pewne pytania:
    - czy czekać aż zostanie zarejestrowany pierwszy patent i potem się
    martwić
    - jaka jest szansa że patent "cwaniaków" zostanie zarejestrowany jako
    pierwszy
    - czy jeśli zostanie najpierw patent znajomego, to czy ten drugi
    zostanie również zarejestrowany
    - co jeśli oba zostaną zarejestrowane, czy można jakoś dochodzić
    swoich praw, czy zostało to spaprane na wstępie

    Wszystko w sumie sprowadza się do jednego dość laickiego/lamerskiego
    pytania, co należałoby uczynić, żeby "wyjść na swoje".
    Pytanie to należałoby zadać temu prawnikowi, który pisał zgłoszenie
    znajomemu, lecz zadaję je tutaj, aby mieć nieco szersze spojrzenie na
    sytuację. Od razu zaznaczam, iż nie googlałem w tej sprawie gdyż łączę
    się przez modem, a sprawa wydaje się mało popularna.

    Z góry dziękuję Wszystkim, którzy zechcieliby mi/nam coś poradzić.
    Kruk << GG#2374207