  • Data: 2007-04-26 17:22:04
    Temat: PZU żąda oryginałów rachunków
    Od: "ML" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam, mam prośbę o poradę w następującej sprawie:

    Włamanie do mieszkania, kradzież. Sprawa zgłoszona
    Policji, postępowanie umorzone wskutek niewykrycia
    sprawców. Pojawia się likwidator z PZU. Pokazuję mu
    rachunki na skradzione przedmioty (paragony, faktury,
    potwierdzenia transakcji kartą) i daję ksera tychże
    dokumentów. Likwidator ogląda oryginały, porównuje
    z kserami i sporządza adnotację o zgodności z oryginałem

    Po dwóch tygodniach dzwoni pan z PZU i mówi, że mam
    dać im oryginały rachunków, w przeciwnym razie
    obniżą odszkodowanie!!! Nie bardzo rozumiem, dlaczego
    mam im oddać oryginały dokumentów, które:
    1. są przecież moją własnością;
    2. mogą mi się przydać (gdy np. PZU zgubi oryginały albo
    skradzione przedmioty gdzieś wypłyną).

    Może ktoś mi podpowie, czy żądanie PZU jest zasadne (i czemu),
    a jeżeli nie - to na jakie przepisy się powołać, by jednak
    załatwili (w miarę szybko) sprawę wypłaty odszkodowania.

    Z góry dziękuję