  • 31. Data: 2020-07-06 12:48:41
    Temat: Re: PRZYŁAPANO na dopisywaniu X-ów na kartach do głosowania
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 03-07-2020 o 10:21, J.F. pisze:
    > A swoja droga - skad te kolejki ? Dawniej nie bylo ...

    Z zastosowanych obostrzeń i sposobu wprowadzenia ich w życie. Tam gdzie
    głosowałem, wpuszczano do lokalu po 2 osoby.... dopiero jak któraś
    wyszła wpuszczano kolejną... Dlatego mimo, że okręg, gdzie głosowałem
    był mały (500 głosujących jak sprawdziłem) to stałem 40 minut, a jak
    rozmawiałem, z innymi, którzy byli o innych porach - było tak samo. Tam
    frekwencja była 100% :) bo dużo było osób "na wakacjach" więc wyszło, że
    na 530 osób uprawnionych ponad 530 oddało głos.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 32. Data: 2020-07-06 17:04:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >Z zastosowanych obostrzeń i sposobu wprowadzenia ich w życie. Tam
    >gdzie głosowałem, wpuszczano do lokalu po 2 osoby.... dopiero jak
    >któraś wyszła wpuszczano kolejną...

    U mnie nie.
    Dawniej byla jedne drzwi do szkoly otwarte, potem bylo kilka sal, w
    nich po kilka biurek na rozne adresy.

    Teraz byly dwie komisje, wiec otwarli tez drzwi obok dal drugiej
    komisji.
    Po co to nie wiem, bo wewnatrz korytarz laczy oba miejsca.

    No ale moze dzieki temu kolejki sie ustawialy z dala od siebie.
    Komisja siedziala na korytarzu.

    kolejka sie konczyla pare m od biurek, ludzie podchodzili jak sie
    miejsce przy biurku zwolnilo.

    Tych pare m do przejscia taki problem zrobilo ?
    Wspolna kolejka troche blokuje ? bo chetni czekaja w jednej kolejce.

    Dawniej w szkole tez byly dwie komisje, tylko mam wrazenie, ze
    obsadzili sal wiecej niz dwie.
    Ale moze sie myle ... bo co - dwie urny na jedna komisje ?
    I tak mi chodzi po glowie, ze dawniej byly trzy biurka do wydawania w
    mojej sali.

    Moze brak chetnych do komisji zmniejszyl ilosc biurek ?

    >Dlatego mimo, że okręg, gdzie głosowałem był mały (500 głosujących
    >jak sprawdziłem) to stałem 40 minut, a jak rozmawiałem, z innymi,
    >którzy byli o innych porach - było tak samo.

    U mnie przyszlo cos 1100 osob na komisje, czyli jakies 550 na biurko,
    ponad minuta na wydanie karty wypada.
    Jesli sie wyrobia troche szybciej - to powinni miec luzy ... chyba, ze
    akurat wyborcy wysypia sie z kosciola ...

    J.

  • 33. Data: 2020-07-06 17:16:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 02-07-2020 o 15:37, J.F. pisze:

    >Nie wiem jak obecnie, ale dawniej żeby fałszować, to w zasadzie cała
    >komisja musiałaby być w zmowie...

    Czytales inne sprawozdania ... dawalo sie.
    Albo jak Robert przypomina - latwo tez obrzucic g* tak polanonimowo

    >Tu jak widać szybko delikwenta złapano. Podobnie byłoby w innych
    >przypadkach.

    No jak to - Prezes pare razy mowil o sfalszowanych wyborach, a Ty
    smiesz sie opierac na tym, ze nikogo nie zlapano ? :-)

    Pare lat temu ktos pokazywal jak to sie robi - dlugopisem maluje sie
    krzyzyk na palcu, wystarczy przylozyc do papieru i jeden glos
    niewazny.
    Moze nawet na dwa czy trzy glosy starczy ... i pokazywal to czlowiek z
    partii, co rzekomo przegrala, skad on to wiedzial, skoro nikogo za
    reke nie zlapano :-)

    Teraz to nie bardzo wiadomo, jak te komisje utworzono, moze gdzies
    sami pisowcy siedzieli.
    Albo przewodniczacy powiedzial "dzielimy sie na grupy i liczymy glosy"

    J.

  • 34. Data: 2020-07-06 18:25:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nich po kilka biurek na rozne adresy.

    >Teraz byly dwie komisje, wiec otwarli tez drzwi obok dal drugiej

    No i sklamalem - byly 3 komisje, chyba tak jak poprzednio.

    Swoja droga - dawniej mowilo sie, ze na osiedlu mieszka 15 czy nawet
    20 tys osob.
    A teraz 6 komisji, po ok 1500 uprawnionych ... mniej ludzi w jednym
    mieszkaniu,
    czy mieszkania poszly pod wynajem ?

    J.

  • 35. Data: 2020-07-06 18:28:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2020 o 11:32, J.F. pisze:

    > mogl, juz nie moze.
    > Ale przeciez nie chcemy korespondencyjnych, na ile to tylko mozliwe.

    Jakoś nikogo nie obchodzi co chcemy - mają, to mogą.

    > Bylo sie najpierw upewnic :-)

    Po co? Ma prawo głosować jak chce, to niech głosuje. Równość wyborów
    nakazuje mu to umożliwić, to go wniśliśmy - czy nam się jego głos
    podobał czy nie. Znaczy mam wrażenie, że ten drugi seba polubiłby głos
    dziadka;)

    > A jakby przyszlo 100% ?
    > A, to by nie starczylo kart :-)

    I często brakło;)

    > A masz jakies rzetelne informacje ?

    Tak - korzystam na codzień - woda jest, śmieci odbierają (było lepiej
    przed reformą), komunikację mamy najlepszą w kraju:P

    > a co - konkurs jest ?

    Ogłoszenia o pracę były.

    > No wlasnie o to drogo chodzi - moze ktos tam w Czajce tez zamowil 1500
    > respiratorow do sciekow ...

    Może - mam poczucie graniczące z pewnością, że po pisich czystach taniej
    nie będzie, bo to nie ich cel.

    > Przeciez premier powiedzial, ze Polacy musza wiecej zarabiac :-)

    Premier kłamie jak rusza ustami albo klepie na klawce:P

    > Ale ... jak pisales 70% zalogi mialo przejsc, a 30% ... nowi, z rodziny,
    > czy 70% wystarczy ?

    Zatrudnili swoich jeszcze przed. Reszta z pisisch. Wymienili coś koło 50
    procent.

    > I chyba bedziesz mogl byc zadowolony
    > Rozmawialem troche ze znajomymi ... Duda w miare uczciwie wygra.

    Postawię stówkę u buków - zawsze wygram cokolwiek się nie stanie;)

    > No ale tu sie doszukujesz mechanizmu falszerstwa, wiec co - ma byc ta
    > mozliwosc, czy maja pojsc do urny ?

    Jak się nie doszukuję? Każdy głos korespondencyjny, to pozostawanie
    głosu poza społeczną kontrolą pod nazdorem organizacji partyjnej.

    > Nie wiem czy sa. Dorobic zaden problem ... ale zapasowa moze powinna byc
    > ... tylko z innym numerem.

    Tak czy inaczej pieczątka nie jest problemem dla państwowego fałszerstwa.

    > Ale moze jednak ktos tam zmieni zdanie ..

    Raczej nie sądzę. Zresztą - cisza wyborcza:P

    > Byc moze, ale powinna byc ekspertyza grafologiczna.

    Co być powinno a co niezawisły ziobrokurator zrobi to odmienne zbiory
    bez części wspólnej.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2020-07-06 19:06:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Jakoś nikogo nie obchodzi co chcemy - mają, to mogą.

    Ale czego Ty chcesz?
    -rownych wyborow, gdzie wszyscy rowno mdleja w kolejce z gorąca,
    -rownych wyborow, gdzie niektorzy wchodza bez kolejki, zeby nie
    zemdlec,
    -rownych wyborow, gdzie kazdy moze zaglosowac listownie ... wiedzac,
    ze wladza moze to dowolnie sfalszowac :-)

    >Po co? Ma prawo głosować jak chce, to niech głosuje.

    ale w rowny sposob - na wlasnych nogach, lub niech go komisja lub staz
    miejska wniesie :-)

    >I często brakło;)

    raczej rzadko. gdzies tam dowozili w trakcie, ale czekac nie trzeba
    bylo.

    Za to ciekawe, jak bedzie teraz - ponoc rekordy w pobieraniu
    zaswiadczen.

    >Tak - korzystam na codzień - woda jest, śmieci odbierają (było lepiej
    >przed reformą), komunikację mamy najlepszą w kraju:P

    Caly narod buduje metro :-)

    Ale ja nie o tym - skad wiesz, ze tam od drugiej strony wszystko
    prawidlowo dziala ?

    A - i jakby tak zakrecic wam wode do czasu naprawienia oczyszczalni
    ... :-P

    >Ogłoszenia o pracę były.

    Tak bez konkursu na kierownicze stanowiska ?

    A swoja droga, gdzie oni chca fachowca znalezc ... w innym miescie ?
    :-)

    >Może - mam poczucie graniczące z pewnością, że po pisich czystach
    >taniej nie będzie, bo to nie ich cel.

    Ale wiesz - moze polowa przedsiebiorcow odetchnie, bo teraz ich
    dopuszcza do przetargow :-)

    >Premier kłamie jak rusza ustami albo klepie na klawce:P

    Komisarz moze potraktowac slowa doslownie :-P

    >Postawię stówkę u buków - zawsze wygram cokolwiek się nie stanie;)

    Jest to jakis pomysl :-)

    >Jak się nie doszukuję? Każdy głos korespondencyjny, to pozostawanie
    >głosu poza społeczną kontrolą pod nazdorem organizacji partyjnej.

    Czyli zlikwidowac czesc korespondencyjna ?

    >Co być powinno a co niezawisły ziobrokurator zrobi to odmienne zbiory
    >bez części wspólnej.

    Jest to jakis pomysl, ale jeszcze sad musi zatwierdzic ... choc i tu
    sie robi partyjne nadanie ...

    J.

  • 37. Data: 2020-07-06 19:22:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2020 o 19:06, J.F. pisze:

    > Ale czego Ty chcesz?
    > -rownych wyborow, gdzie wszyscy rowno mdleja w kolejce z gorąca,

    Jak równo to równo.

    > -rownych wyborow, gdzie niektorzy wchodza bez kolejki, zeby nie zemdlec,

    Jak kolejka przepuści, to czemu nie?

    > -rownych wyborow, gdzie kazdy moze zaglosowac listownie ... wiedzac, ze
    > wladza moze to dowolnie sfalszowac :-)

    Tego nie chce, ale nie mam na to wpływu.

    > ale w rowny sposob - na wlasnych nogach, lub niech go komisja lub staz
    > miejska wniesie :-)

    W sumie - policjanci widzieli akcję ale do pomocy się nie pchali;)

    > raczej rzadko. gdzies tam dowozili w trakcie, ale czekac nie trzeba bylo.

    Czyli brakło, ale dowozili:P

    > Caly narod buduje metro :-)

    Coś w tym jest, ale chyba bardzo na okrętkę. W sensie ze środków
    unijnych, a wkład własny pośrednio z CIT, który rzeczywiście powinien
    być rozliczany bardziej lokalnie (choć pośrednio jest oddawany przez
    janosikowe).

    Natomiast jak się do tego dobierze pis, to metro stanie się metrem
    narodowym i będzie go mniej za więcej:(

    > Ale ja nie o tym - skad wiesz, ze tam od drugiej strony wszystko
    > prawidlowo dziala ?

    Od drugiej, to znaczy której? Nie wiem jak działa w środku, miasto
    dobrze na tym wychodzi. Włodarze też jak o to pytasz;)

    > A - i jakby tak zakrecic wam wode do czasu naprawienia oczyszczalni ... :-P

    To lechowi by słabo wyszło:P

    > Tak bez konkursu na kierownicze stanowiska ?

    Nie wiem czy bez konkursu. Były ogłoszenia, nie startowałem, bo to nie
    moja działka, ale wpadały przez sitko jak szukałem innej pracy.

    > A swoja droga, gdzie oni chca fachowca znalezc ... w innym miescie ? :-)

    Sądzisz, że 100% fachowców z warszawy pracowało w mpwik?

    > Ale wiesz - moze polowa przedsiebiorcow odetchnie, bo teraz ich
    > dopuszcza do przetargow :-)

    Instruktorów narciarskich?

    > Czyli zlikwidowac czesc korespondencyjna ?

    A mam na to jakiś wpływ? No ale rzeczywiście tych na kwarantannie trzeba
    jakoś obsłużyć. Zapewne da się to zrobić pod kontrolą społeczną - nie
    będzie prosto i tanio, ale ile ich jest? Powinno dać radę - niech chodzą
    dwójkami - każdy z jednego komitetu i odnoszą do komisji.

    > Jest to jakis pomysl, ale jeszcze sad musi zatwierdzic ... choc i tu sie
    > robi partyjne nadanie ...

    Słuchaj - masz do wyboru - są dwa rożne głosy, ktoś sfałszował - albo
    partia, albo obywatel. Jak sądzisz - co powie partia i jej niezawisły
    zerokurator? A potem - potem najwyżej się obywatelowi umorzy i winnego
    nie będzie. Myślicie obywatelu w starym systemie - takie myślenie jest
    niebezpieczne - zakłada, że partia w sporze z obywatelem może nie mieć
    racji a nawet popelnić przestępstwo. To w zasadzie ociera się o
    myślozbrodnię a z pewnością o mowę nienawiści:P

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-07-06 19:40:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >W sumie - policjanci widzieli akcję ale do pomocy się nie pchali;)

    Bylo zawolac do pomocy :-P

    >Czyli brakło, ale dowozili:P

    Jak zglaszano potrzebe z wyprzedzeniem i dowozili na czas ... czy
    mozna mowic, ze braklo ?

    >Coś w tym jest, ale chyba bardzo na okrętkę. W sensie ze środków
    >unijnych,

    No tak, to cala Europa buduje :-)

    >Natomiast jak się do tego dobierze pis, to metro stanie się metrem
    >narodowym i będzie go mniej za więcej:(

    czyli co - rozbiora, zlikwiduja polowe pociagow, kupia kola od
    znajomego instruktora ? :-)

    >Od drugiej, to znaczy której?

    Zamowienia, odbiory, gwarancje ... lapowki ..

    >Nie wiem jak działa w środku, miasto dobrze na tym wychodzi.

    czy to nie u was byla aferka, ze nowe kola za bardzo zuzywaja tory ?

    >Włodarze też jak o to pytasz;)

    Czyli cos jest nie tak ? Czy im sie po prostu slusznie nalezy :-)

    >To lechowi by słabo wyszło:P

    Prawo jest prawo - nie wolno srac prosto do Wisly, warszawiakom tez
    nie :-)

    >Sądzisz, że 100% fachowców z warszawy pracowało w mpwik?

    Ale gdzie znalezc fachowca od wody czy kanalizacji jak nie w mpwik ?

    >Instruktorów narciarskich?

    Bo do pracy w zawodzie uklad nie dopuscil :-P

> [...]
    >społeczną - nie będzie prosto i tanio, ale ile ich jest? Powinno dać
    >radę - niech chodzą dwójkami - każdy z jednego komitetu i odnoszą do

    Komitetow bylo 11 :-)

    >Słuchaj - masz do wyboru - są dwa rożne głosy, ktoś sfałszował - albo
    >partia, albo obywatel. Jak sądzisz - co powie partia i jej niezawisły
    >zerokurator?

    Jak Duda wygra - to ze nie mialo wplywu.
    A jak przegra - to, ze wybory byly sfalszowane :-)

    Ale czy ukarac dla przykladu ? Mozna, a nawet nalezy, tylko trzeba sie
    upewnic na kogo glosowal :-)

    J.

  • 39. Data: 2020-07-06 20:13:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2020 o 19:40, J.F. pisze:

    > Bylo zawolac do pomocy :-P

    Daliśmy radę.

    > Jak zglaszano potrzebe z wyprzedzeniem i dowozili na czas ... czy mozna
    > mowic, ze braklo ?

    Jakby nie brakło, to by nie dowozili. Brakło, ale nie zabraklo"P

    > No tak, to cala Europa buduje :-)

    Mniej więcej. Ale co - robić zarzut z tego, że wykorzytują dobrze środki
    unijne?

    > czyli co - rozbiora, zlikwiduja polowe pociagow, kupia kola od znajomego
    > instruktora ? :-)

    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że pociągi będą jeżdziły
    rzadziej, będą brudne a kosztować będą więcej. W końcu jednak trochę
    doświadczenia obecna ekipa ma. A nowa - skąd mają wiedzieć jak się
    operuje metrem?

    > czy to nie u was byla aferka, ze nowe kola za bardzo zuzywaja tory ?

    Była. W pisim metrze nie było - punkt dla ciebie;) Chociaż wróć -
    problem zdiagnozowano chwilę przed lechem kaczyńskim zaczęsto
    rozwiązywać chwilę po - tak więc...

    > Czyli cos jest nie tak ? Czy im sie po prostu slusznie nalezy :-)

    Ja tam jestem zdania, że fachowców należy doceniać.

    > Prawo jest prawo - nie wolno srac prosto do Wisly, warszawiakom tez nie
    > :-)

    Za pisu srali;)

    > Ale gdzie znalezc fachowca od wody czy kanalizacji jak nie w mpwik ?

    Podejrzewam, że w miarę normalnie - nowi uczelnie kończą, żeby być
    dyrektorem to nie koniecznie trzeba znać się na rurach.

    > Komitetow bylo 11 :-)

    Ale obecnie są dwa. Pierwsza tura to była gra o pietruszkę.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2020-07-06 21:04:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Daliśmy radę.

    Bylo nie probowac, tylko wolac :-

    >Jakby nie brakło, to by nie dowozili. Brakło, ale nie zabraklo"P

    Goraca rezerwa po prostu.

    >Mniej więcej. Ale co - robić zarzut z tego, że wykorzytują dobrze
    >środki unijne?

    Mysle, ze po prostu koniecznosc. A kto za to placi ... nam doplacaja
    do tramwajow.
    Do autobusow jakos nie chca ... chyba, ze elektrycznych :-)

> [...]
    >jeżdziły rzadziej, będą brudne a kosztować będą więcej. W końcu
    >jednak trochę doświadczenia obecna ekipa ma. A nowa - skąd mają

    A jesli stara ekipa wie jak wyciagnac z metra pieniadze ?

    P.S. A ja jakos podobnie reaguje na haslo "metro we wroclawiu".
    Bede mial dalej do przystanku, pociagi beda rzadziej jezdzily ...
    gdzie tu postep ? :-)

    >Za pisu srali;)

    Ja tam nie bede szukal co Lech zrobil dla Warszawy, a czego nie zrobil
    :-)

    Ale mi sie przypomniala - a spalarnia osadow w Czajce to wam dziala ?
    :-)
    A jak sie zepsula, to gdzie je wywozono ? :-)

    >Podejrzewam, że w miarę normalnie - nowi uczelnie kończą,

    "Jak sobie pomysle jakim jestem inzynierem ... to sie boje isc do
    lekarza" :-)

    >żeby być dyrektorem to nie koniecznie trzeba znać się na rurach.

    Niekoniecznie, choc dobrze byloby miec orientacje w branzy.
    I gdzie ja zdobyc - na uczelni ?

    A komisje ciagle te same. Prawie.

    J.