  • 1. Data: 2020-06-30 14:39:49
    Temat: PRZYŁAPANO na dopisywaniu X-ów na kartach do głosowania
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/katowice/wybory-prezydenckie-2020-b
    ytom-czlonek-komisji-z-zarzutem-mial-dopisywac-xna-k
    artach-wyjetych-z-urny-4624898
    > "Członek komisji dopisywał "X" na kartach wyjętych z urny". Nie
    > tłumaczył dlaczego, usłyszał zarzuty
    > ; 30 czerwca 2020, 11:31
    >
    > 52-latek został przyłapany na gorącym uczynku przez innych członków
    > komisji wyborczej. Według ustaleń śledczych po zamknięciu lokali
    > wyborczych i wyjęciu kart z urny, dopisywał do nich znak "X". Zdążył
    > zniszczyć w ten sposób cztery karty na szkodę dwóch kandydatów na
    > prezydenta. 52-latek nie potwierdza ani nie zaprzecza. [...]

    Czyli można "przeszacować" ilu dopisywało a nie zostało przyłapanych
    teraz i w przeszłości?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-06-30 14:55:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-06-30, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    artach-wyjetych-z-urny-4624898

    > Czyli można "przeszacować" ilu dopisywało a nie zostało przyłapanych

    Pewnie można, bo skutkuje to nieważnością głosu. O ilości i powodzie
    nieważności informuje komisja w protokole, więc powinno być wiadomo. Ale
    zdaje się, to margines, więc jak dużo to śmierdzi.

    Przykładowo:
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/709558
    Pozycja 12a vs 9.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2020-06-30 18:14:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nieważności informuje komisja w protokole, więc powinno być wiadomo. Ale
    > zdaje się, to margines, więc jak dużo to śmierdzi.

    W wypadku tych konkretnych wyborów trochę trudno wyłowić opszustwa,
    albowiem do komisji trafiają głowy wysyłkowe. No a w takich kopertach,
    to już naprawdę może być wszystko.

    Natomiast skzanie za fałszerstwo tego konkretnego członka komisji
    wyeliminuje go z przyszłych wyborów i takie to ma znaczenie. Bo sądzę,
    że nawet jakby jedna komisja w całości sfałszowała wybory, to wpływu na
    wynik to mieć nie będzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-06-30 18:26:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > wyeliminuje go z przyszłych wyborów i takie to ma znaczenie. Bo sądzę,
    > że nawet jakby jedna komisja w całości sfałszowała wybory, to wpływu na

    Ale w drugiej turze, to sztuki będą liczyć. Oby była nieparzysta liczba
    ważnych głosów. :)

    Robert

  • 5. Data: 2020-07-01 13:34:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    artach-wyjetych-z-urny-4624898

    >Czyli można "przeszacować" ilu dopisywało a nie zostało przyłapanych

    no np przykladowa komisja
    https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/
    protokol/697972

    12. Liczba głosów nieważnych (z kart ważnych) 4
    12a. w tym z powodu postawienia znaku ,,X" obok nazwiska dwóch lub
    większej liczby kandydatów 1
    12b. w tym z powodu niepostawienia znaku ,,X" obok nazwiska żadnego
    kandydata 3
    12c. w tym z powodu postawienia znaku ,,X" wyłącznie obok
    skreślonego nazwiska kandydata 0

    Czyli tutaj co najwyzej jeden glos tak sfalszowano.

    W drugiej turze ... moze to byc glos znaczacy :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-02 15:37:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >sądzę,
    >że nawet jakby jedna komisja w całości sfałszowała wybory, to wpływu

    No chyba, ze falszuje tysiac komisji, ale tylko jeden glupek dal sie
    zlapac ...

    J.

  • 7. Data: 2020-07-02 18:46:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    > No chyba, ze falszuje tysiac komisji, ale tylko jeden glupek dal sie
    > zlapac ...

    Prawdę mówiąc, nie sądzę razy dwa - ani nie jeden, ani nie tysiąc.
    Sądzę, że w skali kraju kilkunastu(dziesięciu), bo jak na zorganizowaną
    akcję to słaba skuteczność, a żeby coś takiego robić z własnej
    inicjatywy to trzeba mieć siano w głowie.

    Sądzę, że w komisjach w zorganizowany sposób nie będą fałszować. Co
    innego wpływać nielegalnie na głosy, na przykład nowy pomysł worów
    ocznych - wyborcy pis bez kolejki. Brzmi na pierwszy rzut oka dobrze -
    grupy ryzyka, kobietuy w ciąży pierwsze, ale zwłaszcza w dużych miastach
    kolejki do lokali na kilkanaście(dziesiąt) osób nie są rzadkością - i
    stoisz sobie 10 w kolejce. Skoro jest kolejka, to znaczy że ludzi jest
    więcej niż przepustowość. Emerytów jest jakieś 30%. To onacza, że stojąc
    sobie 10 możesz postać parę godzin, bo cały czas przychodzą nowi i
    wchodzą bez kolejki a ty czekasz. Niezły pomysł na zniechęcenie wyborców
    nieprawomyślnego wieku w dużych miastach - prawda? A wszystko wskazuje
    na to że prezydenta wybierze kilkadziesiąt tysi różnicy. To już może
    realnie na wynik wpłynąć. Nad częścią głosów ma kontrolę zmilitaryzowana
    poczta polska. Na końcu ważność wyborów ogłasza nowy sąd najwyższy. W
    tych warunkach bawienie się w skryte skreślanie dodatkowych krzyżyków ma
    żenująco słabą wydajność.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-07-02 19:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Prawdę mówiąc, nie sądzę razy dwa - ani nie jeden, ani nie tysiąc.
    >Sądzę, że w skali kraju kilkunastu(dziesięciu), bo jak na
    >zorganizowaną akcję to słaba skuteczność

    a tego to tak nie wiemy, czy slaba :-)

    >, a żeby coś takiego robić z własnej inicjatywy to trzeba mieć siano
    >w głowie.

    Czemu inicjatywa oddolna moze byc.

    >Sądzę, że w komisjach w zorganizowany sposób nie będą fałszować.

    No widzisz "podzielmy sie na grupy i policzmy glosy w grupach".

> [...]
    > cały czas przychodzą nowi i wchodzą bez kolejki a ty czekasz. Niezły
    > pomysł na zniechęcenie wyborców nieprawomyślnego wieku w dużych

    Jest ryzyko. Szczegolnie jak przyjda w porze np wyjscia z kosciola.
    Ale ... u mnie w komisji bylo 1100 wyborcow, podzielone jeszcze na dwa
    stoliki,
    musialoby tych emerytow przyjsc setka, zeby zablokowac mi kolejke na
    godzine.
    A jeszcze komisjant musi pomoc - bedzie starannie szukac, emeryt sie
    jeszcze staranniej podpisze - i bedzie trwalo wydanie karty ponad
    minute ... tylko obawiam sie, ze u mnie polowa emerytow
    nieprawomyslna, a spoleczenstwo moze byc tak wk*, ze poczeka :-)

    >A wszystko wskazuje na to że prezydenta wybierze kilkadziesiąt tysi
    >różnicy.

    Trudno powiedziec. Jakby Trzaskowski zebral wszystkie glosy z
    wyjatkiem Bosaka, to owszem.
    Ale czy zbierze wszystkie po Holowni ?

    Z drugiej strony - Bosak to Kofederacja, a tam narodowcy i korwinowcy.
    Korwinowcom socjalne rozdawnictwo PiS powinno sie niepodobac, ale moze
    to malowani korwinowcy :-P

    Wiec jak glosy Holowni sie podziela, to przewaga Dudy moze byc
    milionowa ...

    >To już może realnie na wynik wpłynąć. Nad częścią głosów ma kontrolę
    >zmilitaryzowana poczta polska.

    Obecnie raczej niewielka, u mnie bylo 10 kopert. ale ten 1% moze byc
    istotnie znaczacy.
    Tylko jak mieliby to zrobic ?
    Zlozenie wniosku nieco utrudnione, kto zlozy ... raczej bedzie chcial
    zaglosowac, koperty mu podmienią ?
    Martwe dusze wyszukaja ?
    No ... w pisowskich gminach moze i byloby to mozliwe ... no i w
    po-wskich tez, tylko w druga strone :-)

    Poza tym do konca nie wiadomo jak tam poczta z listonoszami zyje, jak
    im nie da podwyzek, to roznie moze byc.
    A przeciez musi za pakiety zaplacic :-)

    >Na końcu ważność wyborów ogłasza nowy sąd najwyższy. W tych warunkach
    >bawienie się w skryte skreślanie dodatkowych krzyżyków ma żenująco
    >słabą wydajność.

    Owszem, ale co - chcesz oglosic, ze niewazne, bo nie wygral ten co
    mial wygrac ?
    Czy uwzglednic tylko wybrane protesty ?

    To trzeba zalatwic przy liczeniu :-)

    J.

  • 9. Data: 2020-07-02 20:43:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.07.2020 o 19:58, J.F. pisze:

    > a tego to tak nie wiemy, czy slaba :-)

    No z grubsza wyszło co w sondażach, więc przełomowa nie była"P

    > Czemu inicjatywa oddolna moze byc.

    No to piszę, że trzeba mieć siano w głowie. Przecież jak cię dorwą, to
    partia się za pionkiem nie ujmie tylko dla przykładu do sztumu wstawi.

    > No widzisz "podzielmy sie na grupy i policzmy glosy w grupach".

    Prawdę mówiąc sądzę, że to nie miało na celu fałszerstwa wyboraczego. Po
    prostu kombinowali jak szybciej pójść do domu. Nie mówię, że to dobrze.

> [...]
    > stoliki,
    > musialoby tych emerytow przyjsc setka, zeby zablokowac mi kolejke na

    U mnie było około 30 osób w kolejce koło 10. Ale dla odmiany u żony i
    teściowej bez kolejek.

> [...]
    > ... tylko obawiam sie, ze u mnie polowa emerytow nieprawomyslna, a
    > spoleczenstwo moze byc tak wk*, ze poczeka  :-)

    U mnie też, choć wstyd przyznać ale w mojej to akurat zawsze chyba pis
    wygrywa. Choć w tym roku nieznacznie - 786 do 709. Plus 234 na hołownie.

    > Trudno powiedziec. Jakby Trzaskowski zebral wszystkie glosy z wyjatkiem
    > Bosaka, to owszem.
    > Ale czy zbierze wszystkie po Holowni ?

    Wszystkich nie - ale większość zapewne. Sporo osób glosowało na
    hołownie, dlatego że to był mecz o piertruszkę i można było zagłosować
    na kandydata bez szans bezkarnie. W meczu o wszystko oddaliby od razu na
    trzaskowskiego. W warszawie to jeszcze dochodzi to, że tak naprawdę to
    wygrana trzaskowskiego to tragedia dla warszawy - przyjdzie pisi
    komisarz i zrobi nam janów podlaski. W pierwszej turze można się bawić w
    marnowanie głosów, bo liczy się tylko czy na dudę czy na kogoś innego. W
    drugiej już będzie na ostro.

    > Z drugiej strony - Bosak to Kofederacja, a tam narodowcy i korwinowcy.
    > Korwinowcom socjalne rozdawnictwo PiS powinno sie niepodobac, ale moze
    > to malowani korwinowcy :-P

    Część napewno zgarną - ale myślę że mniej niż trzaskowski z hołowni
    (procentowo, bo liczbowo to oczywiste).

    > Wiec jak glosy Holowni sie podziela, to przewaga Dudy moze byc milionowa

    I pewnie będzie - choć nie z tego powodu. IMHO duda i tak by wygrał
    "uczciwie", ale nie będą ryzykować i w ruch pójdą wszyskie brudne chwyty
    możliwe do zastosowania - jak choćby pomysł szumowskiego jak to zrobić,
    żeby wybory były równe, ale niektórzy wyborcy stali na końcu kolejki.
    Choć z drugiej strony - pomysł z wozami strażackimi wyszedł jakby go
    realizował sasin - turyści zasponsorowali z własnych podatków wozy
    gminom gdzie akurat pojechali na urlop;)

    > Obecnie raczej niewielka, u mnie bylo 10 kopert. ale ten 1% moze byc
    > istotnie znaczacy.

    U mnie 20 na 2004 ważnych - też procent - tu procent, tu niewpuszczanie
    nieemerytów w dużych miastach do lokali, tu obiektywne trudności za
    granicą (oczywiście z wyjątkiem usa i kanady). I ze dwa, trzy się
    uzbiera. W drugiej turze to różnica na miarę wygranej. Powiem tak - z
    doświadczenia wiem, że jak władza robi coś, co umożliwia popełnienie
    kurewstwa, to to kurewstwo wcześniej czy później zostanie popełnione.
    Także obstawiam 54 duda 44 trzaszkowski, 2 nieważne. Duda uczciwie 51,5
    pozostałe 2,5 w formie premii za granie u siebie. Z może z pół procent
    nieważnych to te 0,5% co trzaskowski straci w wyniku jak to określiłeś
    "inicjatyw oddolnych", które rzeczywiście mogą gdzieniegdzie zaistnieć,
    bo i stawka wysoka to ludzie i więcej potrafią zaryzykować.

    > Tylko jak mieliby to zrobic ?
    > Zlozenie wniosku nieco utrudnione, kto zlozy ... raczej bedzie chcial
    > zaglosowac, koperty mu podmienią ?

    Przypomnę - zmilitaryzowana poczta polska. W czym widzisz problem -
    rozkaz to rozkaz - się nie dyskutuje, a konieczność dziejowa... PP ma
    wszelkie dane i możliwości żeby zagłosować "swoimi" głosami poza
    kontrolą społeczną. W ostateczności może niechciane głosy zgubić - choć
    to będzie widać, więc lepiej po prostu zagłosować...

    > Poza tym do konca nie wiadomo jak tam poczta z listonoszami zyje, jak im
    > nie da podwyzek, to roznie moze byc.
    > A przeciez musi za pakiety zaplacic :-)

    Listonoszy to chyba wydymali. Ale to przecież nie listonosze są
    kluczowi. Przynoszą na pocztę - ktoś to pakuje w woreczek i woreczek
    zanosi potem do komisji. Podaj mi jeden fundamentalny powód dla którego
    przez ten czas kiedy leży na poczcie bez dozoru jego zawartość miałaby
    się nie zmienić - przypomnę - poczta ma nowego prezesa mianowanego przez
    partię rządzącą i wszystkie dane potrzebne do zagłosowania. Jak myślisz
    - dlaczego tak im zależało na korespondencyjnych i przed głosowaniem
    zmieniono prezesa? To było za dużo nawet - nawet gowina krzyż zaczął
    boleć, choć podobno kręgosłupa nie ma. Tylko profesjonalizm sasina nas
    uratował;)

    > Owszem, ale co - chcesz oglosic, ze niewazne, bo nie wygral ten co mial
    > wygrac ?

    A czemu nie - w końcu nie jest tajemnicą, że konstytucyjność tych
    wyborów jest grubą nicią szyta.

    > Czy uwzglednic tylko wybrane protesty ?

    To też.

    > To trzeba zalatwic przy liczeniu :-)

    I tak zostanie załatwione. Duda wygra wyżej niż powinien.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-07-02 21:07:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2020 o 15:37, J.F. pisze:

    > No chyba, ze falszuje tysiac komisji, ale tylko jeden glupek dal sie
    > zlapac ...

    Nigdy nie byłem członkiem komisji, toteż nie jestem w stanie zająć
    stanowiska, na ile poszczególni członkowie mają możliwość działania na
    własną rękę. Wydaje mi się, ze ten był akurat po prostu oszołomem. Ale
    tylko "wydaje".

    --
    Robert Tomasik