    From: "Piotr" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie a VAT
    Date: Fri, 20 Dec 2002 14:39:46 +0100

    Witam,

    > Najpierw pytanie .....

    Jeżeli szkoda pojazdu zostanie zakwalifikowana jako szkoda całkowita to czy
    przysługuje mi kwota netto czy brutto, t.j. z VAT, czy bez?
    Proszę o odpowiedź - pilne :-)
    Pozdrawiam !

    > teraz wyjaśnienie .....

    Jakiś miesiąc temu pisałem o moich bojach z pewna firmą ubezpieczeniowa
    zwana DAEWOO czy jakoś tak ;-) Żeby było ciekawiej dodam, ze sprawa wlecze
    się już ponad 2 miesiące i do tej pory nie zobaczyłem złamanego grosza -
    auto od 2 misiecy stoi uszkodzone bo nie stać mnie na jego naprawę.

    Przedstawię po krotce historię : kolizja _nie_ z mojej winy --> zgłoszenie
    do daewoo --> wycena, wstępny kosztorys --> odwołanie od wstępnej wyceny
    szkody (baaardzo dużo błędów w protokole)

    No tak, to po krotce wyglądało :-)

    Na początku daewoo zaproponowało mi 2500 zł odszkodowania co nie pokrywało
    nawet ułamka procentu mojej szkody. Napisałem odwołanie i po _miesiącu_
    dostałem list w którym oznajmiono mi ze naprawa jest jednak nieopłacalna i
    zaliczono to pod szkodę całkowita...

    Wyliczono że naprawa wyniesie około 13 tys. zł (wcześniej wyliczyli 2500 zł
    !!!), a auto ma wartość 11 tys.

    Tak więc zaproponowano mi odszkodowanie w wysokości .... 4700 zł -
    oczywiście bez VAT.

    Niestety miła pani w w/w firmie poinformowała mnie że (tu cytat) "4700 zł
    bez VAT, a VATu pan nie dostanie bo szkoda jest całkowita i dopiero gdybym
    dał pan rachunki za naprawę, a wogóle to proszę gadać z likwidatorami, tu
    jest ich numer ..." !!!?????