    From: "Stokrotka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: CO TO ZNACZY MIEĆ OSOBOWOŚĆ PRAWNĄ?
    Date: Wed, 31 Mar 2004 20:35:54 +0900

    Użytkownik Piotrek <b...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c2loul$eq0$...@o...osd.vectranet.pl...
    > Witam
    > Chciałem zapytać co to znaczy mieć osobowość prawną, szukałem w
    internecie,
    > ale brak dobrej informacji
    > pozdrawiam

    Osoba prawna to uznana przez państwo organizacja, która cechuje jedność woli
    i celu zepewniona przez określony system organizacyjny.
    Wg Kodeksu Cywilnego art. 33 tymi osobami są: Skarb Państwa i jednostki
    organizacyjne, którym przepisy szczególne przyznaja osobowośc prawną. Do
    osób prawnych zaliczamy: państwo, organy państwowe, państwowe jednostki
    organizacyjne, przedsiębiorstwa państwowe, banki, spółdzielni, kółka
    rolnicze, stowarzyszenia, związki zawodowe, spółki, fundacje i korporacje.
    pozdrawiam
    stokrotka