  • 21. Data: 2023-05-14 13:37:53
    Temat: Re: Nie stać, tylko iść
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 13:07:39 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Z mojego doświadczenia kierownik sami się zatrzymują, chyba że machniesz
    > żeby jechali.

    Stuprocentowo pewne standardy zachowań na drodze nie istnieją, nawet jeżeli
    zapisano je w PoRD, a te niepisane tzw. "zachowania uprzejme" to już w ogóle.

    Kiedyś idąc pieszo chodnikiem chciałem uprzejmie przepuścić kierowcę
    chcącego skręcić w prawo w jakąś drogę wewnętrzną, więc się zatrzymałem,
    no i skorzystał z mojej uprzejmości niemal rozjeżdżając rowerzystę jadącego
    po DDR po prawej stronie chodnika. Od tamtego zdarzenia powstrzymuję własną
    uprzejmość, by nie zaszkodzić komuś innemu.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 22. Data: 2023-05-14 13:52:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 13:37, rowerex rowerex pisze:

    > Od tamtego zdarzenia powstrzymuję własną
    > uprzejmość, by nie zaszkodzić komuś innemu.

    To prawda - jak się nie ma wyobraźni to lepiej się nie silić na
    nadmierną uprzejmość.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-05-15 16:00:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 14 May 2023 07:53:29 -0000 (UTC), Jacek napisał(a):

    > Obserwuje się pewien nowy konsensus. Kierowcy, widząc pieszego stojącego
    > przed przejściem interpretują to jako zamiar wejścia na przejście i
    > zatrzymują samochód, de facto udzielając pierwszeństwa komuś nie
    > znajdującemu się na przejściu,

    U mnie poziom cywilizacyjny jest zdecydowanie wyższy, bo kierowcy
    zatrzymują się, kiedy dopiero dochodzę do pasów. Co ciekawe, to mi się
    zdarzało sporo przed zmianą przepisów w 2021.
    Pierwszy raz przeżyłem takie coś 20 lat temu w Norwegii i okazuje się, że i
    u nas się da, tylko potrzebna jest przemiana mentalna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2023-05-16 01:49:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-15, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > Pierwszy raz przeżyłem takie coś 20 lat temu w Norwegii i okazuje się, że i
    > u nas się da, tylko potrzebna jest przemiana mentalna.

    Albo odpowienio umotywowane warunkowanie, sprowadzające się do
    faktycznego tępienia pewnych zachowań (nieuchronność mandatu). Przemiana
    mentalna może i miec miejsce, ale to tak minimum 1 pokolenie.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-05-16 18:53:32
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 13:16:21 UTC+2 nadir napisał(a):
    > Piesi, którzy raz że nie znają przepisów czy też praw fizyki, nie mają
    > nawet pojęcia jak to wygląda z drugiej strony i łażą jak lemingi.

    Jest styczeń 2021 roku - Sejm przegłosował PoRD z rzeczonymi
    zmianami dotyczącymi pieszych, a wtedy portale informacyjne i temu
    podobne publikują artykuły takie jak ten:

    https://tinyurl.com/yc6cpjye

    Na podstawie treści artykułu i komentarzy pod artykułem można by
    zrobić analizę socjologiczną polskiego narodu i państwa jako całości...

    A po ponad 2 latach przychyliłbym się nawet do teorii spiskowej, że
    treść publikowanych wtedy artykułów nie była przypadkowa i miała
    cel niemalże biblijny - parafrazując:

    "Ci więc wzięli pieniądze i uczynili, jak ich pouczono. I tak rozniosła
    się ta pogłoska między Polakami i trwa aż do dnia dzisiejszego, a choć
    trup ściele się gęściej, to lody lepiej się kręcą"

    Taki żart..., nieśmieszny.

    Nie pamiętam, by wtedy jakiś supermecenas rozdzierał szaty tępiąc
    takie, mówiąc łagodnie, "nieścisłości"...

    Pozdr-
    -Rowerex