  • 11. Data: 2023-05-14 10:36:55
    Temat: Re: Nie stać, tylko iść
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.05.2023 o 08:15, Shrek pisze:

    > Dochodzę do wniosku że przy obecnie istniejącym prawie i pierdolcu nie
    > da się jednoznacznie przypisać pieszemu (i nie tylko) pierwszeństwa;) Po
    > prostu się nie da i już - co byś nie napisał znajdą się tacy co
    > stwierdzą, że jest na odwrót.

    Można to w miarę szybko rozwiązać na dwa dosyć skrajne sposoby.
    1. Tak jak w Niemczech, pieszy przełazi gdzie ,chce ale na własną
    odpowiedzialność, pierwszeństwo ma tylko na wyznaczonych przejściach.
    U mnie w mieście się to sprawdza i ludzie jakoś specjalnie nie giną.
    2. Pieszy nie ma w ogóle żadnych praw na drodze i ma zawsze uważać gdzie
    i jak łazi, na podobnej zasadzie jak samochody przejeżdżają przez
    przejazdy kolejowe.
    W pierwszym przypadku trzeba dostosować infrastrukturę, polikwidować
    kupę zbędnych przejść, jednocześnie dorobić kładki/przejścia podziemne w
    miejscach z dużym natężeniem ruchu.
    W drugim można by pomyśleć nad zaporami/szykanami, głównie przy
    przecięciu z bardzo ruchliwymi drogami, żeby pieszy nie mógł z rozpędu
    na drogę wtargnąć.
    Na pewno jest jeszcze więcej metod i sposobów na poprawę bezpieczeństwa
    na przejściach. Tylko, że to wszystko i tak na nic się zda, bo od
    pieszych nie wymaga się znajomości żadnych przepisów, wystarczy sam fakt
    narodzenia.

    > Już samo rozważanie że pieszy nie ma
    > pierwszeństwa poza przejściem (a co kurwa niby asmochód ma pierwszeństwo
    > na chodniku)?

    Tu nie chodzi o chodnik, tylko o całą resztę jezdni, poza przejściem.
    Samochody co do zasady po chodniku nie poruszają się. Regulują to
    przepisy, kierowcy je znają, a różnego rodzaju służby egzekwują.

    > Chyba czas po prostu wpisać w KK "kto potrąca pieszego na przejściu
    > podlega karze ...."

    Jestem za, ale z jednym zastrzeżeniem, pieszy musi zdać egzamin
    państwowy z przechodzenia przez jezdnię. Właściciele praw jazdy i kart
    rowerowych zostają z takiego obowiązku zwolnieni.

  • 12. Data: 2023-05-14 10:49:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 10:36, nadir pisze:

> [...]
    > 2. Pieszy nie ma w ogóle żadnych praw na drodze i ma zawsze uważać gdzie
    > i jak łazi, na podobnej zasadzie jak samochody przejeżdżają przez

    Pomijasz trzecie rozwiązanie - pieszy jest świętą krową wszędzie;) A tak
    na poważnie ja popieram 1. Ale to temat na inny temat. Tu rozmawiamy jak
    przypisać pierwszeństwo pieszemu, żeby jakaś mądra inaczej głowa nie
    napisała że pierwszeństwo pieszego, oznacza że ma on pierwszeństwo jak
    nic nie jedzie co się przyjęło okreslać jako "ustąpienie pierwszeństwa":)

    > W pierwszym przypadku trzeba dostosować infrastrukturę, polikwidować
    > kupę zbędnych przejść, jednocześnie dorobić kładki/przejścia podziemne w
    > miejscach z dużym natężeniem ruchu.

    Eeee, nie do końca - kładki i przejścia podziemne, to na jakiś
    obwodnicach. W mieście ludzie nie szczury i ma być bez kombnowania - jak
    duży ruch i kilka pasów to światła.

> [...]
    > na przejściach. Tylko, że to wszystko i tak na nic się zda, bo od
    > pieszych nie wymaga się znajomości żadnych przepisów, wystarczy sam fakt

    No ale co - prawo chodu postulujesz? A co do wiedzy o przepisach to jest
    w podstawówce wychowanie komunikacyjne czy jakoś tak.

    > Tu nie chodzi o chodnik, tylko o całą resztę jezdni, poza przejściem.

    Chodzi, chodzi - cała dyskusja "o wchodzeniu" się o to opiera/

    > Jestem za, ale z jednym zastrzeżeniem, pieszy musi zdać egzamin
    > państwowy z przechodzenia przez jezdnię.

    A do czesu zdania egzaminu zakaz wychodzenia poza strefę zamieszkania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-05-14 11:03:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-14 o 10:49, Shrek pisze:

    > No ale co - prawo chodu postulujesz? A co do wiedzy o przepisach to jest
    > w podstawówce wychowanie komunikacyjne czy jakoś tak.

    Fikcja.
    Nawet nie ma zająć praktycznych teraz.

  • 14. Data: 2023-05-14 12:40:52
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 10:38:29 UTC+2 nadir napisał(a):
> [...]
    > W drugim można by pomyśleć nad zaporami/szykanami, głównie przy
    > przecięciu z bardzo ruchliwymi drogami, żeby pieszy nie mógł z rozpędu

    2a. Jeżeli wszystkie środki zawiodą, to zrób standardowe skrzyżowanie, tyle
    że w przypadku przejścia dla pieszych możliwe jest tylko skrzyżowanie
    z sygnalizacją świetlną, no i potem na jednej ulicy co 200m kilkukrotnie
    wzbudzana ręcznie sygnalizacja, a mieszkańcy domagają się kolejnych.

    > Tylko, że to wszystko i tak na nic się zda, bo od
    > pieszych nie wymaga się znajomości żadnych przepisów, wystarczy sam fakt
    > narodzenia.

    W większości wypadków wystarczy fakt zaparkowania kierowanego
    wcześniej pojazdu oraz cud przeistoczenia się kierowcy w pieszego.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 15. Data: 2023-05-14 12:50:12
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    niedziela, 14 maja 2023 o 10:28:35 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > Sorry - nie będę tracił 20 minut.

    OK, może znajdę jakiś programik, który zrobi transkrypcję. Z drugiej strony, jeżeli
    to nagrano i nikomu się nie chce słuchać bo za długie, to po co to nagrano?

    Z trzeciej strony, to jest jak z przejściem przez jezdnie - typowy pieszy nie chce
    tracić kilku minut na czekanie aż go jakiś kierowca przepuści, typowy pieszy
    chce wszystko przyspieszyć jak się da... - wychodzi na mentalność tej samej
    kategorii...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2023-05-14 13:05:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.05.2023 o 10:49, Shrek pisze:

> [...]
    > napisała że pierwszeństwo pieszego, oznacza że ma on pierwszeństwo jak
    > nic nie jedzie co się przyjęło okreslać jako "ustąpienie pierwszeństwa":)

    Dlatego wprowadzenie pierwszego rozwiązania przy jednoczesnej likwidacji
    90% "zbędnych" przejść rozwiązuje ten problem.
    Przejście oznaczone znakami, i/lub z sygnalizacją daje bezwzględne
    pierwszeństwo pieszemu, wszędzie poza pieszy pierwszeństwa nie ma i
    wchodzi gdzie mu się podoba, ale zawsze na własne ryzyko.

    > Eeee, nie do końca - kładki i przejścia podziemne, to na jakiś
    > obwodnicach.

    Dlaczego tylko na obwodnicach? Jeżeli tylko jest miejsce, to lepsze to
    nawet niż świata. Na światłach też ludzie potrafią ginąć, na kładce
    jedynie jak się z niej rzucą.

    > W mieście ludzie nie szczury i ma być bez kombnowania - jak
    > duży ruch i kilka pasów to światła.

    Jw. tam gdzie się da kładki i przejścia podziemne, że drogo? No trudno.

    > No ale co - prawo chodu postulujesz?

    Prawo do "bezkarnego" przechodzenia przez jezdnię.

    > A co do wiedzy o przepisach to jest w podstawówce wychowanie komunikacyjne czy
    jakoś tak.

    Raz, że wszyscy kładą na to lachę, i nauczyciele, i uczniowie, dwa to
    jest kupa ludzi, która szkoły dawno pokończyła i nigdy o czymś takim jak
    PoRD nie słyszała albo uważa, że ono dotyczy tylko kierowców.
    Dodatkowo w dzisiejszych czasach wystarczy na tiktoku czy jutubie rzucić
    hasło, że teraz piesi mają pierwszeństwo na pasach a oni już uważają, że
    nabyli nieśmiertelność na tą okoliczność.

    > Chodzi, chodzi - cała dyskusja "o wchodzeniu" się o to opiera/

    Nie jedyne to miejsce gdy nasze prawo jest mętne i pozwala na dużo
    interpretacji albo nie nadąża za zmieniającymi się czasami.
    Rozwiązanie niemieckie dużo by tu dobrego przyniosło.

    > A do czesu zdania egzaminu zakaz wychodzenia poza strefę zamieszkania?

    Nie, może sobie chodzić. Ale jak się wpiedroli pod samochód, nawet na
    pasach, to przyjmujemy domyślnie, że wina leży po jego stronie.
    Odwrotnie niż teraz, że to kierowca jest "zawsze" winny.

  • 17. Data: 2023-05-14 13:05:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 12:50, rowerex rowerex pisze:

    > OK, może znajdę jakiś programik, który zrobi transkrypcję. Z drugiej strony, jeżeli
    > to nagrano i nikomu się nie chce słuchać bo za długie, to po co to nagrano?

    Po nic - 480 wyświetleń w tym dwa moje, a nawet nie zacząłem ogladać;)

> [...]
    > chce wszystko przyspieszyć jak się da... - wychodzi na mentalność tej samej

    Z mojego doświadczenia kierownik sami się zatrzymują, chyba że machniesz
    żeby jechali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-05-14 13:10:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 11:03, cef pisze:

    > Fikcja.
    > Nawet nie ma zająć praktycznych teraz.

    Nawet jeśli to przecież wina szkoły a nie ustawy prawo o ruchu
    drogowowym. Jeśli szkoła nie potrafi nauczyć dziecka jak przejść przez
    jezdnię to należy złożyć wkity bo nic nie da się już zrobić...

    BTW - to nie do końca jest prawda - jak ostatnio młody dostał naganę
    ustną, że przeszedł bez oglądania się (na zielonym) i tłumaczę że zawsze
    trzeba się obejrzeć w obie strony to mnie poprawił że w lewo, prawo i
    jeszcze raz w lewo - więc chyba jednak nawet w przedszkolu uczą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2023-05-14 13:16:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.05.2023 o 12:40, rowerex rowerex pisze:

    > W większości wypadków wystarczy fakt zaparkowania kierowanego
    > wcześniej pojazdu oraz cud przeistoczenia się kierowcy w pieszego.

    Nie wystarczy, bo większość kierowców nawet jak nie zna podstaw fizyki,
    to empirycznie wie, że samochody w miejscu się nie zatrzymują i przez
    przejścia dla pieszych przechodzą ostrożnie i zgodnie z przepisami.
    Czyli wcześniej się rozglądają czy nie nadjeżdża pojazd zanim wejdą na
    pasy. Pomijamy jakieś blondynki czy pijanych kierowców, którzy
    uprawnienia i tak utracili.
    Piesi, którzy raz że nie znają przepisów czy też praw fizyki, nie mają
    nawet pojęcia jak to wygląda z drugiej strony i łażą jak lemingi.

  • 20. Data: 2023-05-14 13:17:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 13:05, nadir pisze:

    > Dlatego wprowadzenie pierwszego rozwiązania przy jednoczesnej likwidacji
    > 90% "zbędnych" przejść rozwiązuje ten problem.

    Nie likwieduje, tylko zmniejsza do mniejszej ilości przejść - problem
    jak wytłumaczyć zjebanym łbom że obecny zapis oznacza, że ma on ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu na przejściu zostaje.

    > Dlaczego tylko na obwodnicach? Jeżeli tylko jest miejsce, to lepsze to
    > nawet niż świata.

    Dlatego, że nie wszyscy mogą łazić po schodach. Ani nie wszyscy chcą.
    Albo mają wózki dla dzieci. Albo siatki z zakupami.

    > Na światłach też ludzie potrafią ginąć, na kładce
    > jedynie jak się z niej rzucą.

    Ale to żweby ludzie nie ginęli to tylko część rówania. Jeśli byłoby to
    całe to wystarczy postawić zakaz ruchu plus solidną zaporę i też problem
    rozwiązany.

    > Nie, może sobie chodzić. Ale jak się wpiedroli pod samochód, nawet na
    > pasach, to przyjmujemy domyślnie, że wina leży po jego stronie.
    > Odwrotnie niż teraz, że to kierowca jest "zawsze" winny.

    Tak średnio bym powiedział - prawo jazdy niby jest a wszyscy mają
    przepisy w dupie więc tentego

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!