  • 1. Data: 2021-07-19 13:58:58
    Temat: Nadpłata do ORANGE
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Pisałem już tu, że dostałem fakturę korygującą na ~85 zł. Gdzieś ten
    wątek mi zginął, bo usuwam po 7 dniach posty. To stworzę nowy, bo mam
    ciekawostkę. Może się komuś to przyda.

    ORANGE nie zwraca nadpłaty samo. Minął miesiąc, więc zacząłem grzebać.
    Na stronie ORANGE https://www.orange.pl/omnibook/nadplata-na-koncie#
    opisana jest procedura.

    Ponieważ nie jestem już klientem ORANGE (nadpłata wynika z rozwiązania
    umowy), więc zalogować się nie mogę, więc zostaje telefon na 510 100 100
    lub pismo. telefon prostszy. Najpierw bot mnie próbował zweryfikować,
    ale mu się nie udało. Potem pracownik, ale okazuje się, ze konto jest
    usunięte i tylko po PESEL może mnie znaleźć. Na koncie miałem nadpłatę
    ~200 zł.

    Dziwne o tyle, że sobie sami pobierali od wielu lat z rachunku. Ja bym
    sugerował osobom korzystającym z usług ORANGE kontrolne sprawdzenie, czy
    na koncie nie ma nadpłaty - nawet, jeśli operator sam sobie z rachunku
    pobiera.

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2021-07-19 15:02:01
    Temat: Re: Nadpłata do ORANGE
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > sugerował osobom korzystającym z usług ORANGE kontrolne sprawdzenie, czy
    > na koncie nie ma nadpłaty - nawet, jeśli operator sam sobie z rachunku

    Odkryłem, że ORANGE pomimo rozwiązania umowy i wysłania faktury
    korygującej, korzystając z udzielonego im pełnomocnictwa, nadal wysyłało
    obciążenia do rachunku. Pobrali sobie za kolejny miesiąc, a w przyszłych
    zleceniach "wisiała kolejna płatność. Powywalałem przyszłe obciążenia i
    zgodę na obciążanie.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-07-19 15:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >czy
    >na koncie nie ma nadpłaty - nawet, jeśli operator sam sobie z

    Normalna tepsiarsko-korporacyjna kultura z tym zwrotem :-)
    Zwrotow sie nie przewiduje, klient jest do placenia :)

    ... ale skad ta nadplata?
    Nie uwzgledniali jakis drobnych nadplat w poleceniach zaplaty ?

    J.

  • 4. Data: 2021-07-19 17:13:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > obciążenia do rachunku. Pobrali sobie za kolejny miesiąc, a w przyszłych
    > zleceniach "wisiała kolejna płatność. Powywalałem przyszłe obciążenia i

    Nie "samo sobie pobiera" tylko sam założyłeś stałe zlecenie przelewu i
    zapomniałeś odwołać.

    Przy "samo sobie pobiera" (czyli polecenie zapłaty) nie istnieje coś
    takiego jak "przyszła płatność".

    MJ

  • 5. Data: 2021-07-19 19:41:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jul 2021 17:13:22 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Nie "samo sobie pobiera" tylko sam założyłeś stałe zlecenie przelewu i
    > zapomniałeś odwołać.

    Ciekawym, na ile to odwolanie byloby skuteczne.

    > Przy "samo sobie pobiera" (czyli polecenie zapłaty) nie istnieje coś
    > takiego jak "przyszła płatność".

    Ale po stronie Orange moze juz widac kolejne ...

    J.

  • 6. Data: 2021-07-19 20:38:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2021 o 17:13, Michal Jankowski pisze:

    > Nie "samo sobie pobiera" tylko sam założyłeś stałe zlecenie przelewu i
    > zapomniałeś odwołać.

    No właśnie nie. Wiem o co Ci chodzi, ale nie. O ile za internet miałem
    stałą kwotę, to za telefon już nie. W systemie, gdy usuwałem zgoda
    jeszcze wisiała na Telekomunikację Polską SA :-), czyli zakładałem to
    przed 2010 rokiem :-) Nie dało się ustawić stałego zlecenia, bo nie
    wiedziałem, na jaką kwotę przyjdzie rachunek, a nie chciało mi się robić
    przelewów ręcznie, bo czasem mnie chwilę nie ma.

    > Przy "samo sobie pobiera" (czyli polecenie zapłaty) nie istnieje coś
    > takiego jak "przyszła płatność".

    Też się zdziwiłem. W przyszłych płatnościach było zlecenie na kolejną
    kwotę na chyba 30 lipca. Usunąłem to i cofnąłem zgodę. I to jest zgoda,
    a nie zlecenie.

    Ponieważ to powywalałem, więc nie mam jak Ci udostępnić zrzutu ekranu,
    choć udziwnienie było takie, że tam był wpisany jakiś numer faktury, a
    ostatnia powinna być w maju.

    Po prostu zalecam ostrożność przy rozwiązywaniu umowy z ORANGE.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-07-20 11:41:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Jul 2021 13:58:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > ORANGE nie zwraca nadpłaty samo.

    W korpo chyba wszędzie tak mają. Matka miała kiedyś nadpłatę - przy czym to
    było z 10 lat temu i nie pamiętam szczegółów typu nazwa firmy - i bez
    problemów ją zwrócili, tyle że trzeba było samemu połapać się, że nadpłata
    istnieje, a potem napisać podanie z uprzejmą prośbą, bo sami z siebie nie
    mają zwyczaju oddawania nadwyżek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-07-20 12:04:57
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

> [...]
    > przed 2010 rokiem :-) Nie dało się ustawić stałego zlecenia, bo nie
    > wiedziałem, na jaką kwotę przyjdzie rachunek,

    Pierdolisz jak potłuczony Tomasik.
    Miałem ustawione zlecenie stałe, na kwotę jaka będzie na fakturze.
    TP wysyłało kopię faktury do "żubra", i było płacone z konta.
    Działało to mniej więcej jak PZ, ale wtedy PZ był nowością i dodatkowo
    płatny.

    Gdy się żegnałem z TP, to również w banku wycofałem "stałe zlecenie na
    zmienną kwotę"

    > Po prostu zalecam ostrożność przy rozwiązywaniu umowy z ORANGE.

    A co ja pisałem w wątku: Message-ID:
    <60d0e9d8$0$537$65785112@news.neostrada.pl>

    Okazuje się teraz, że ty nawet nie wiesz czy miałeś PZ, czy ZS...

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2021-07-20 14:04:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >TP wysyłało kopię faktury do "żubra", i było płacone z konta.
    >Działało to mniej więcej jak PZ, ale wtedy PZ był nowością i

    Cos takiego dzialalo jeszcze za PRL ale wtedy bank byl w zasadzie
    jeden.

    Potem ewoluowalo w PZ ... watpie, aby dzis banku komus sie chcialo
    faktury czytac i kwoty wpisac, dawniej zreszta tez,
    wiec lista zbiorcza przychodzi pewnie elektronicznie, dawniej na
    dyskietce, a wczesniej na tasmie magnetycznej.

    >Gdy się żegnałem z TP, to również w banku wycofałem "stałe zlecenie
    >na
    >zmienną kwotę"

    To sie juz nie nazywa zlecenie stałe, tylko zmienne :-P

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/konta/plat
    nosci-i-przesylanie-pieniedzy/zlecenie-zmienne/

    J.

  • 10. Data: 2021-07-20 14:15:45
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Cos takiego dzialalo jeszcze za PRL ale wtedy bank byl w zasadzie
    > jeden.

    Ty znowu, że nie dość, że pierolisz cytaty, to pierdolisz jak potłuczony.

    Telefon (i SDI przy okazji), to mi założyli w 2000, więc jaka komunta
    kmiocie jeden!

    > Potem ewoluowalo w PZ ... watpie, aby dzis banku komus sie chcialo
    > faktury czytac i kwoty wpisac, dawniej zreszta tez,

    Ty se możesz wątpić, boś troll i tyle. W 2000 była taka usługa i z faktami
    dyskutować nie masz jak!

    > To sie juz nie nazywa zlecenie stałe, tylko zmienne :-P

    I znowu uprawiasz dyskusję z faktami. Nazywało się zlecenie stałe na zmienna
    kwotę!

    > https://www.pkobp.pl

    Tympy chujku o "żubrze" pisałem (podkreśliłem), ale z czytaniem to ty masz
    niezłe problemy!

    --
    'Tom N'