    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nadpłata do ORANGE
    Date: Tue, 20 Jul 2021 14:04:04 +0200

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik w <news:60f5c6b9$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>:

    >Pierdolisz jak potłuczony Tomasik.
    >Miałem ustawione zlecenie stałe, na kwotę jaka będzie na fakturze.
    >TP wysyłało kopię faktury do "żubra", i było płacone z konta.
    >Działało to mniej więcej jak PZ, ale wtedy PZ był nowością i
    >dodatkowo
    >płatny.

    Cos takiego dzialalo jeszcze za PRL ale wtedy bank byl w zasadzie
    jeden.

    Potem ewoluowalo w PZ ... watpie, aby dzis banku komus sie chcialo
    faktury czytac i kwoty wpisac, dawniej zreszta tez,
    wiec lista zbiorcza przychodzi pewnie elektronicznie, dawniej na
    dyskietce, a wczesniej na tasmie magnetycznej.

    >Gdy się żegnałem z TP, to również w banku wycofałem "stałe zlecenie
    >na
    >zmienną kwotę"

    To sie juz nie nazywa zlecenie stałe, tylko zmienne :-P

    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/konta/plat
    nosci-i-przesylanie-pieniedzy/zlecenie-zmienne/

    J.