  • 101. Data: 2019-04-22 21:29:23
    Temat: Re: Kryptowaluta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2019 14:54:55 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ja tego nie ogarniam. Jakieś doładowanie do gry? Może do oglądania
    > filmów? Syn chciał, więc te 15 zł nie będzie bolało. Jedynie
    > psychicznie, że dałem się nabrać. Ale nie. :-)

    Ale gdzie sie dales nabrac ?
    Syn chcial 15zl w BTC, kupiles, on wydal ...

    > Tu mail jaki otrzymałem:
    > "Transakcja przebiegła poprawnie.
    > Zakupiono 0.00062691244 BTC.

    Ale:
    -to nie jest p jak piko,
    -nie bylo ustawionej rozdzielczosci 10^-8 ? A tu jakos duzo cyfr po
    przecinku ...

    Tak wymyslono na poczatku.
    IMO to akurat "Satoshi" glupio wymyslil ... i teraz musimy z tym zyc.

    > Czyli 1 BTC to 20 000 PLN
    > Dlaczego tak drogi? Tak podrożał od początków swojego istnienia, czy na
    > początku był liczbowo porównywalny z innymi walutami?

    Na poczatku w ogole nie byl porownywnywalny.
    Ot, taka ciekawostka, o nieokreslonej wartosci.

    Ale ze calkowita ilosc tych BTC ograniczona i nieduza - to teraz
    wartosc ma sporą, i spodziewamy sie deflacji - tzn nikt nie
    gwarantuje, ze obecny kurs sie utrzyma, ale jak sie spodoba i bedzie w
    uzyciu, to wartosc powinna rosnac ...

    J.

  • 102. Data: 2019-04-22 21:32:38
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 20:47:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko widzisz - dolary drukuje sia latwo.

    DOKI 1000?
    Pytania się mnożą - jakby to powiedział Antoni;
    - I skąd bierzesz papier bawełniany?

    > Mozesz sobie gubic, palic, prac, a dolarow nie zabraknie.

    DOKI 1000 po "refubie"?

    > Ale kiedys dolar byl zloty.
    Tylko "president" "zlał się w galoty"
    jak na reklamie HEYAH...

    > Jakbys zakopal w ogrodku i zapomnial - ty nie masz, ale nikt nie ma.
    > Jakby tak wszyscy zapomnieli, to nagle zloto zniknelo i nie ma.

    No jak, kurwa, zniknęło...
    przecież jest w ogródku!

    > Na szczescie w ogrodku kopie sie latwo i ktos to znajdzie,
    Polecisz jakąś dobrą "saperkę".

    > a kopalnie
    > zlota ciagle wydobywaja nowe.
    A giełdy...
    sprzedają tzw. "złoto papierowe".

    Aaa....
    byłbym zapomniał...
    używasz jakiegoś prymitywnego sprzętu
    czy magnetometru protonowego?

  • 103. Data: 2019-04-22 21:37:23
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 21:14:34 +0200, J.F. napisał(a):

    > Stracic moga ci, co to tak drogo kupili.
    > Jak sie nagle okaze, ze to nic nie warte.

    Strasznie mi z tego powodu
    wszystko jedno.

  • 104. Data: 2019-04-22 21:39:45
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 20:40:49 +0200, J.F. napisał(a):

    [...]
    > A moze to zadanie dla hackerow - zlamac szyfry i odzyskac ... no,
    > wtedy to nie tylko "martwe srodki" sa w zasiegu :-)

    A które jeszcze?

  • 105. Data: 2019-04-22 21:45:26
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 21:29:23 +0200, J.F. napisał(a):

    [...]

    > Tak wymyslono na poczatku.
    > IMO to akurat "Satoshi" glupio wymyslil

    " - Napławdę?"

    > ... i teraz musimy z tym zyc.

    Trzeba było nie przepłacać.

  • 106. Data: 2019-04-22 21:51:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-22 o 21:29, J.F. pisze:

    > Ale gdzie sie dales nabrac ?

    Mój przekaz był inny. Dopuszczałem, że mogę dać się nabrać. Ale było
    inaczej. Kupiłem zapłaciłem i wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniem.

    > Syn chcial 15zl w BTC, kupiles, on wydal ...

    Tak.

    > Ale:
    > -to nie jest p jak piko,
    > -nie bylo ustawionej rozdzielczosci 10^-8 ? A tu jakos duzo cyfr po
    > przecinku ...

    Dalej w wątku już się pokajałem. Miało być 6 uBTC a nie 6 pBTC.

  • 107. Data: 2019-04-22 21:58:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 21:37, dantes pisze:

    > Strasznie mi z tego powodu
    > wszystko jedno.

    :)))))))))))))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 108. Data: 2019-04-22 22:07:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 21:02, J.F. pisze:

    > Jak ?
    > Szczegolnie biorac pod uwage zarzuty tzw poszkodowanych, ze zadnych
    > frankow banki nie mialy ...

    no naprawdę, w dodatku nie miały franków, a udzielały kredytów we
    frankach szwajcarskich, przekręt dużo większy niż BKO, czy Amber Gie,
    kolega po kilku latach miał więcej do spłaty niż przed zaciągnięciem
    pożyczki, ten bank to Raiffeisen, teraz ten bank splajtował, redukują
    zatrudnienie, łączą się z innym bankiem, Raiffeisen twierdził, że kolega
    nie ma zdolności kredytowej w PLN, ale w CHF ma:))))))))

    > IMO to on jest w miare prosty.
    >
    > A ze zaczal rosnac w wartosc ... to sie znalezli i naiwniacy i
    > naciagacze ...

    tak działa każda piramidka finansowa, obiecuje złote góry, byleby
    frajerzy wpłacali, najlepiej oszczędności życia:)))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 109. Data: 2019-04-22 22:13:16
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 21:10:00 +0200, z napisał(a):

    > Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto.
    Raczej drukuje inne.

    Jeśli ktoś dodrukowuje BTC... to... dajesz:

    > Raz
    > przez nowe waluty,
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Wężykiem.

    > dwa
    > przez modyfikacje
    Dajesz...:

    > trzy
    > przez rozłamy.
    Dajesz...:

    > Dobrze zabezpieczony banknot jest dużo trudniej "pomnożyć"
    "- Ahle dhlaczhegho nie phomnhożyc?"
    "- Pan usiądzie..."
    "- Pan sphocznie..."
    "- Pan phoczeka..."
    "- ... się zahlatwi."

  • 110. Data: 2019-04-22 23:11:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.04.2019 o 21:14, J.F. pisze:

    > Stracic moga ci, co to tak drogo kupili.
    > Jak sie nagle okaze, ze to nic nie warte.
    > Ale ... sami kupowali, na wlasne ryzyko.

    W którymś momencie się okaże, że ludzie nie chcą ich kupić w tak
    wysokiej cenie.