  • 101. Data: 2022-07-13 09:03:53
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przecież jest opodatkowana, jak każdy inny zysk.

    Nie, nie jest.

    > Chciałeś chyba napisać,
    > że chcesz pobierać od nich składki emerytalne

    Nie, tego nie chciałem napisać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 102. Data: 2022-07-13 09:09:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 09:03, Kviat pisze:
> [...]

    Podatek dochodowy zlikwidowali?

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2022-07-13 09:36:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.07.2022 o 09:09, Liwiusz pisze:

    > Podatek dochodowy zlikwidowali?

    Nie chcę zgadywać co miał na myśli.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 104. Data: 2022-07-13 09:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 09:36, Kviat pisze:

    > Nie chcę zgadywać co miał na myśli.

    Ciekawsze jest, co ty miałeś na myśli, pisząc, że nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2022-07-13 10:11:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.07.2022 o 09:45, Liwiusz pisze:

    > Ciekawsze jest, co ty miałeś na myśli, pisząc, że nie jest.

    Pisząc, że nie jest, miałem na myśli, że nie jest.

    Odpowiedziałbym ci od razu, ale pytanie zadałeś pod jego stwierdzeniem,
    więc mnie zmyliłeś.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 106. Data: 2022-07-13 10:23:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 10:11, Kviat pisze:

    > Pisząc, że nie jest, miałem na myśli, że nie jest.

    Stąd moje pytanie o zniesienie podatku dochodowego.

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2022-07-13 12:02:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.07.2022 o 10:23, Liwiusz pisze:

    > Stąd moje pytanie o zniesienie podatku dochodowego.

    Nie da się znieść podatku, który nie istnieje.
    Nie słyszałem żeby już gdzieś wprowadzono podatek od pracy robotów. Ale
    mogę się mylić, bo nie śledzę tego na bieżąco, a świat szybko się zmienia.
    Zadałeś to pytanie, bo gdzieś wprowadzono i ktoś proponuje zniesienie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 108. Data: 2022-07-13 12:29:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 12:02, Kviat pisze:

> [...]
    > mogę się mylić, bo nie śledzę tego na bieżąco, a świat szybko się zmienia.
    > Zadałeś to pytanie, bo gdzieś wprowadzono i ktoś proponuje zniesienie?

    Podatek "od pracy robotów" jest tak samo bezsensowny, jak podatek "od
    pieca", czy od "maszyny do pisania". To tylko narzędzie usprawniające
    pracę, natomiast jeśli przynosi zysk właścicielowi, to taki dochód jest
    opodatkowywany.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2022-07-13 14:51:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.07.2022 o 12:29, Liwiusz pisze:

    > Podatek "od pracy robotów" jest tak samo bezsensowny,

    Nie jest.
    Oczywiście to nie jest tak, że istnieją tylko argumenty za. Są też
    argumenty przeciw.
    Dlatego toczą się na ten temat dyskusje i jeszcze nie wiadomo jak to się
    skończy, bo świat i warunki zmieniają się cały czas.

    A tego przykładu użyłem żeby uświadomić Mastera, że jego postulat "nie
    wprowadzanie nowych" jest zwykłym laniem wody.

    > jak podatek "od
    > pieca", czy od "maszyny do pisania".

    Nie, to nie jest to samo.
    Jedna z części tych dyskusji również dotyczy tego, gdzie należy postawić
    granicę, czy coś jest już robotem, czy nie jest (i czy powinno się brać
    pod uwagę programy np. w księgowości).
    Albo czy praca jednego robota wykonującego pracę np. za 10 ludzi powinna
    być tak samo opodatkowana jak praca jednego robota zastępującego pracę
    jednego człowieka. Problemów jest więcej.

    To trudny temat i nikt tego nie ukrywa, ale nikt kto ma o tym pojęcie
    nie twierdzi, że to jest to samo, co podatek od maszyny do pisania.
    Ci, którzy tak twierdzą po prostu nie ogarniają złożoności problemu i im
    się tylko wydaje, że to jest takie proste.

    > To tylko narzędzie usprawniające
    > pracę,

    Gdyby tak było, to nie byłoby dyskusji.
    Tych dyskusji nie prowadzą żule spod budki z piwem, tylko poważni ludzie.

    > natomiast jeśli przynosi zysk właścicielowi, to taki dochód jest
    > opodatkowywany.

    I słusznie.
    Tylko to tak jakby bez związku.
    Czy pracownik jest zwolniony z podatku, bo przynosi zysk właścicielowi i
    dochód właściciela jest opodatkowany?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 110. Data: 2022-07-13 15:15:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 14:51, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > I słusznie.
    > Tylko to tak jakby bez związku.
    > Czy pracownik jest zwolniony z podatku, bo przynosi zysk właścicielowi i

    Zrównujesz ludzi z maszynami.
    Więc nie powinieneś oponować przeciwko podatkom od maszyn do pisania.

    A że cz robot wykona pracę za dziesięciu? No to tych 10 będzie robić coś
    innego. Od setek lat, czyli od czasów luddystów, nigdy nie okazało się,
    że automatyzacja pracy to coś złego, a wręcz przeciwnie.

    Prezentujesz właśnie takie poglądy sprzed ponad 100 lat.

    --
    Liwiusz