    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Date: Wed, 13 Jul 2022 14:51:58 +0200
    <62c6e645$0$454$65785112@news.neostrada.pl> <ta6qdb$ot0$1@gioia.aioe.org>
    <62c71658$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <ta7cps$1cjh$1@gioia.aioe.org>
    <62c7da84$0$496$65785112@news.neostrada.pl> <ta8ujn$92s$1@gioia.aioe.org>
    <62c80b2a$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <62ca723c$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <62cc633b$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahpqj$16vq$1@gioia.aioe.org>
    <62cca29e$0$545$65785112@news.neostrada.pl> <tajpke$4me$1@gioia.aioe.org>
    <62cda5bd$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <takgsi$1p5a$1@gioia.aioe.org> <tall0c$10uj$1@gioia.aioe.org>
    <talqos$q4o$1@gioia.aioe.org> <62ce6fb7$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <talsls$1jcs$1@gioia.aioe.org>
    <62ce7826$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <talun3$gbc$1@gioia.aioe.org>
    <62ce80fa$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <tam56s$1d43$1@gioia.aioe.org>
    <62ce9e7b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 13.07.2022 o 12:29, Liwiusz pisze:

    > Podatek "od pracy robotów" jest tak samo bezsensowny,

    Nie jest.
    Oczywiście to nie jest tak, że istnieją tylko argumenty za. Są też
    argumenty przeciw.
    Dlatego toczą się na ten temat dyskusje i jeszcze nie wiadomo jak to się
    skończy, bo świat i warunki zmieniają się cały czas.

    A tego przykładu użyłem żeby uświadomić Mastera, że jego postulat "nie
    wprowadzanie nowych" jest zwykłym laniem wody.

    > jak podatek "od
    > pieca", czy od "maszyny do pisania".

    Nie, to nie jest to samo.
    Jedna z części tych dyskusji również dotyczy tego, gdzie należy postawić
    granicę, czy coś jest już robotem, czy nie jest (i czy powinno się brać
    pod uwagę programy np. w księgowości).
    Albo czy praca jednego robota wykonującego pracę np. za 10 ludzi powinna
    być tak samo opodatkowana jak praca jednego robota zastępującego pracę
    jednego człowieka. Problemów jest więcej.

    To trudny temat i nikt tego nie ukrywa, ale nikt kto ma o tym pojęcie
    nie twierdzi, że to jest to samo, co podatek od maszyny do pisania.
    Ci, którzy tak twierdzą po prostu nie ogarniają złożoności problemu i im
    się tylko wydaje, że to jest takie proste.

    > To tylko narzędzie usprawniające
    > pracę,

    Gdyby tak było, to nie byłoby dyskusji.
    Tych dyskusji nie prowadzą żule spod budki z piwem, tylko poważni ludzie.

    > natomiast jeśli przynosi zysk właścicielowi, to taki dochód jest
    > opodatkowywany.

    I słusznie.
    Tylko to tak jakby bez związku.
    Czy pracownik jest zwolniony z podatku, bo przynosi zysk właścicielowi i
    dochód właściciela jest opodatkowany?

    Pozdrawiam
    Piotr