  • 21. Data: 2022-07-21 07:06:03
    Temat: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 20:09:51 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Czyli już powinienem dostać przesyłkę zwrotną.
    >
    > Czy "§ 1 Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    > dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji..."
    > rozumiem dobrze, że (skoro reklamacja uznana) to koszt dostarczenia
    > (przesyłka kurierska inpost) rzeczy do gwaranta powinien zostać mi
    > zwrócony? Gwarant przy zgłoszeniu reklamacji nie wskazał mi sposobu wysyłki.

    Zglosiles gwarantowi ?
    Raczej nie - z opisu wynika, ze zglosiles sprzedawcy.

    Sprzedawca wyslal do miejsca wskazanego przez gwaranta i termin
    biegnie. Termin okreslony w gwarancji.

    Sklep wyslal do serwisu na wlasny koszt, wiec tu nie masz podstaw.
    Koszt wysylki do sklepu - a to inny przepis, bo sprzedawca raczej nie
    jest gwarantem, i w ogole nie wiemy co tam napisales - w/g gwarancji,
    w/g rekojmii, czy nic ...

    J.

  • 22. Data: 2022-07-21 08:52:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.07.2022 07:06, J.F wrote:
    > Raczej nie - z opisu wynika, ze zglosiles sprzedawcy.

    Zgadza się.

    > Sprzedawca wyslal do miejsca wskazanego przez gwaranta i termin
    > biegnie. Termin okreslony w gwarancji.

    Ok.

    > Sklep wyslal do serwisu na wlasny koszt, wiec tu nie masz podstaw.

    Rozumiem. Myślałem że sprzedawca spełnia rolę gwaranta.

    > i w ogole nie wiemy co tam napisales - w/g gwarancji,
    > w/g rekojmii, czy nic ...

    Hmm, to wychodzi na to że odpowiednia będzie ta broszura -
    https://files.dahua.support/Przydatne%20pliki/Og%C3%
    B3lne%20Warunki%20Gwarancji-Dahua%20CEE.pdf

    Pewnie wysłali do Wa-wy, terminu w tej broszurze nie widzę żadnego.
    Czyli najszybciej pewnie będzie skontaktować się z serwisem bezpośrednio
    (o ile się da).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2022-07-21 09:31:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 08:52:53 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    > Zgadza się.

    > Ok.

    > Rozumiem. Myślałem że sprzedawca spełnia rolę gwaranta.

    gwarant jest wpisany na karcie gwarancyjnej :-)

> [...]
    >
    > Pewnie wysłali do Wa-wy, terminu w tej broszurze nie widzę żadnego.
    > Czyli najszybciej pewnie będzie skontaktować się z serwisem bezpośrednio

    Sprobowac mozna.
    Obawiam sie tylko, ze zrobią kiedy zrobia, i nie wczesniej.
    Terminami sie przejmowac nie będą.

    O ile w ogole próbują naprawiac, czy tylko ekspertyze zrobią
    "naprawa nieoplacalna/niemozliwa".
    I zacznie sie zalatwianie zwrotu pieniedzy/wymiany towaru ..
    moze juz sie zaczela ..

    J.

  • 24. Data: 2022-07-21 10:52:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Jul 2022 20:09:51 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Czyli już powinienem dostać przesyłkę zwrotną.

    Szybki gugiel powiada, że masz prawo nie przyjąć towaru i domagać się
    odszkodowania.

    "Jeśli zgłoszenie reklamacyjne nie przynosi skutków i czas oczekiwania na
    naprawę towaru znacznie się przeciąga, konsument ma prawo do nieprzyjęcia
    go. Może on również dochodzić naprawienia szkody z tytułu nieodpowiednia
    wykonanych zobowiązań.

    Bardzo ważne jest, by różnego rodzaju roszczenia oraz uwagi związane z
    procesem gwarancyjnym zgłaszać gwarantowi w formie pisemnej. Dzięki temu
    będzie on zmuszony ustosunkować się do nich. Mogą one także stanowić cenny
    dowód, jeśli zajdzie konieczność rozpoczęcia postępowania sądowego. Każdy
    klient, który nie może dojść do porozumienia z gwarantem, może zwrócić się
    o pomoc do rzecznika praw konsumentów, a także zasięgnąć porady prawnika i
    skierować sprawę na drogę sądową."

    https://symstudio.pl/ile-powinna-trwac-naprawa-sprze
    tu-na-gwarancji/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2022-07-21 10:56:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Jul 2022 10:52:30 +0200, Olin napisał(a):

    > Szybki gugiel powiada, że masz prawo nie przyjąć towaru i domagać się
    > odszkodowania.

    Ach, jeszcze wyskoczyło coś takiego:

    "Trzeba zwrócić jednak uwagę na to, że jeśli gwarant nie dotrzyma
    wskazanego terminu, nie za bardzo mamy możliwość ukarania go za to. Nie ma
    bowiem żadnych sankcji prawnych za niedopełnienie obowiązku terminowego
    wypełnienia gwarancji. Nie oznacza to jednak, że konsument jest całkowicie
    bezbronny. Jak w większości tego typu sytuacji można domagać się
    odszkodowania. Zwykle jednak taka sprawa będzie rozpatrywana przez sąd, a
    to oznacza, że może sporo kosztować i długo trwać."

    https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/gwarancja-ile-cza
    su-na-zrealizowanie-swiadczenia

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2022-07-22 03:33:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > gwarant jest wpisany na karcie gwarancyjnej :-)

    Co nie znaczy, że dostarczenie sprzedawcy wyklucza naprawę z tyt.
    gwarancji.

    B3lne%20Warunki%20Gwarancji-Dahua%20CEE.pdf

    > Sprobowac mozna.
    > Obawiam sie tylko, ze zrobią kiedy zrobia, i nie wczesniej.
    > Terminami sie przejmowac nie będą.

    Jeśli nie podali terminu to mają maks. 14 dni.

    > O ile w ogole próbują naprawiac, czy tylko ekspertyze zrobią
    > "naprawa nieoplacalna/niemozliwa".

    No to oddajemy ponownie z tyt. rękojmi (art. 579, poniżej).

    > I zacznie sie zalatwianie zwrotu pieniedzy/wymiany towaru ..
    > moze juz sie zaczela ..

    Zawsze można też rozważyć Art. 579.
    § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność
    sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji
    bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z
    dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od
    dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji
    albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

    Już wtej chwili mamy bezskuteczność upływu czasu na ich wykonanie, więc
    nalezy złożyć ponowną reklamację do sprzedawcy wyraźnie zaznaczając, że
    jest z tyt. rękojmi.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2022-07-22 12:06:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jul 2022 01:33:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Co nie znaczy, że dostarczenie sprzedawcy wyklucza naprawę z tyt.
    > gwarancji.

    B3lne%20Warunki%20Gwarancji-Dahua%20CEE.pdf

    > Jeśli nie podali terminu to mają maks. 14 dni.

    W ramach gwarancji?
    Przeczytac karte.

    A i tak sie nie bedą przejmowac :-)

    > No to oddajemy ponownie z tyt. rękojmi (art. 579, poniżej).

    No nie - gwarancja zobowiązuje, a poniewaz jeszcze nie uplynęla,
    to gwarant powinien cos z tym zrobic. Wymiana na nowy, lub zwrot
    pieniedzy, skoro nie moze naprawic.

    W jedynym znanym mi przypadku to jakos dogadal sie ze sprzedawcą, i
    ten zwrocil pieniądze.

    Bo jakby gwarant mial zwracac pieniadze zaplacone w sklepie, to by
    troche dziwne bylo.
    A jakby wymienil towar na nowy - to znow ryzyko, bo jak teraz z
    rękojmią? Po 2 latach to zresztą moze juz nie byc produkowany.

    Pozostaje ciekawy przypadek, gdy gwarant w miedzyczasie zbankrutowal
    ... rekojmia?

    Albo, gdy rzeczywiscie odmowi naprawy/wymiany.
    I co wtedy - rekojmia?
    Na podstawie awarii, czy na podstawie braku gwarancji?

> [...]
    >
    > Już wtej chwili mamy bezskuteczność upływu czasu na ich wykonanie, więc
    > nalezy złożyć ponowną reklamację do sprzedawcy wyraźnie zaznaczając, że

    Ponowną?
    Nie wiemy, co tam za pierwszym razem zgloszono, ale moze "reklamacje"
    i w zasadzie czemu nie z rekojmi :-)

    Ale ciagle mnie nurtuje podstawowe pytanie - urzadzenie sie popsulo po
    23 miesiacach. Nie mialo podanego czasu pracy.
    Rękojmia to obejmuje, czy nie, czy obejmuje, o ile udowodnimy, ze byla
    jakas wada w urządzeniu, co zdaje się byc drogą przez męke,
    a przede wszystkim kosztowną, a nie wiadomo jaki będzie wyrok :-)

    J.

  • 28. Data: 2022-07-23 01:57:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W ramach gwarancji?
    > Przeczytac karte.

    Był link. Nic tam nie ma o terminach.

> [...]
    > A jakby wymienil towar na nowy - to znow ryzyko, bo jak teraz z
    > rękojmią? Po 2 latach to zresztą moze juz nie byc produkowany.

    Zapomniałem, że to jest ponad rok od wydania towaru. To chyba faktycznie
    lepiej przeć na gwarancję, tylko podnieść, że był obowiązek
    naprawy/wymiany w ciągu 14 dni. Jak nic to nie da to skontaktować się z
    UOKiK.

> [...]
    > Albo, gdy rzeczywiscie odmowi naprawy/wymiany.
    > I co wtedy - rekojmia?
    > Na podstawie awarii, czy na podstawie braku gwarancji?

    Będzie problem, bo to nadal MZ oznacza konieczność wykazania przez
    kupującego istnienia wady w momencie wydania towaru.

    > Ponowną?

    Można przyjąć, że oddał na gwarancji.

> [...]
    > jakas wada w urządzeniu, co zdaje się byc drogą przez męke,
    > a przede wszystkim kosztowną, a nie wiadomo jaki będzie wyrok :-)

    W znakomitej większości przypadków, takie udowodnienie będzie albo
    bardzo kosztowne, albo skomplikowane, a najczęściej oba.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2022-07-23 16:24:31
    Temat: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji? [ROZWIĄZANIE]
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.07.2022 13:04, Mateusz Bogusz wrote:
    > Oddałem urządzenie elektroniczne na gwarancję po 1 roku i 11 m-c
    > działania, bo pojawił się problem w elektronice. Sprzedawca odpisał że
    > przyjął, potwierdził usterkę i wysłał na serwis. Było to 4 lipca br.

    Wczoraj dostałem niespodziewanie przesyłkę zwrotną - 22 lipca. Wygląda
    że działa to co nie działało, widać że rozbierane, bo...ja wiedziałem że
    tak będzie. Że jeżeli panel szklany na obudowie to na 99% ktoś to
    porysuje. Ale obsługuje się zdalnie i znowu działa, to tam...

    A teraz ciekawostka, nie udało mi się w czwartek dodzwonić do serwisu w
    DC ale w piątek rano miły pan oddzwonił! Porozmawialiśmy i co się
    dowiedziałem.

    (dla przypomnienia)
    - ja nadałem paczkę 4 lipca.
    - 6 lipca sprzedawca ją otrzymał.

    (a teraz dalej)
    - do serwisu urządzenie trafiło 15 lipca (piątek)!
    - 20 lipca (środa) nadali bezpośrednio do mnie (naprawione).
    - 22 lipca odebrałem.

    No to fajny przepis w którym gwarant ma 14 dni, a pośrednicy po drodze w
    zasadzie dowolny termin? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz