  • 1. Data: 2022-07-16 10:59:22
    Temat: Onet i metanol
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    Onet zaleca właśnie picie alkoholu metylowego.

    https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,jak-alkoho
    l-dziala-na-ludzi-po-czterdziestce--zaskakujace-odkr
    ycie,artykul,55713864.html

    Czy takie coś nie jest w Polsce karalne?

  • 2. Data: 2022-07-16 11:36:44
    Temat: Re: Onet i metanol
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-16 o 10:59, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
> [...]
    l-dziala-na-ludzi-po-czterdziestce--zaskakujace-odkr
    ycie,artykul,55713864.html

    > Czy takie coś nie jest w Polsce karalne?

    Bycie idiotą nie jest karalne w Polsce.

    Więc niezależnie czy idiotą był piszący ten artykuł czy jest nim
    czytający i wierzący w niego to prawnie kary za to nie ma.

    Avast.

  • 3. Data: 2022-07-16 11:40:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-16, Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com> wrote:
    > Onet zaleca właśnie picie alkoholu metylowego.

    Nic podobnego z n.w. nie wynika

    > https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,jak-alkoho
    l-dziala-na-ludzi-po-czterdziestce--zaskakujace-odkr
    ycie,artykul,55713864.html

    > Czy takie coś nie jest w Polsce karalne?

    Nie. Dodatkowo, cała masa różnych "trucizn" jest lecznicza w małych
    stężeniach, a cała masa nietrucizn, jest szkodliwa w większych, z tlenem
    i wodą włącznie.

    Natomiast interesujące jest jak niby oni na jakiejkolwiek istotnej
    statystycznej grupie stwierdzili wpływ metanolu w małych dawkach na ludzi.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2022-07-16 11:56:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 16 Jul 2022 09:40:46 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > stwierdzili wpływ metanolu

    IMO to po prostu błąd. Albo redaktorzyna z trudem odróżnia metanol od
    etanolu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2022-07-16 12:31:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 16 lipca 2022 o 11:56:31 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > IMO to po prostu błąd. Albo redaktorzyna z trudem odróżnia metanol od
    > etanolu.

    To oślepnie w końcu ;>
    Ew. może szuka powodu, by się napić - antidotum na zatrucie metanolem jest podobno
    etanol w sporej dawce.
    Chyba jest tak, że to nie sam metanol truje, a aldehyd nrówkowy czy może kwas
    mrówkowy.
    A duża zawartość etanolu w człowieku powoduje, że najpierw procesowany jest etanol.
    To jest chyba tak, że etanol jest utleniany do aldehydu octowego a potem do kwasu
    octowego - bo kwas octowy można wydalać o wiele szybciej.
    Ale może taki metanol też powolutku się wydali - ważne, by się nie utleniał.
    Hmm, to by było potwierdzone przez syberyjskich Azjatów, np. Ewenków, którzy nie
    potafią (genetycznie) utleniać etanolu i dlatego nawet od niewielkich ilości wódy
    dostają białej gorączki (podobno potrafią w zimie w samej koszuli wybiec w tajgę -
    no, samo to nie jest trudne, ale oni się po tygodniu odnajdują żywi) - ale jednak im
    mija, więc etanol też powoli się odfiltruje.
    Ale hmm2 - co w takim razie z zejściami po wypiciu etanolu skażonego niewielką
    ilością metanolu?
    Może to dlatego, że przestaje się pić etanol po skończonej libacji, ale libacja była
    za krótka, by metanol zdążył się wyfiltrować i zaczyna się utlenianie...

  • 6. Data: 2022-07-16 16:17:48
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.07.2022 o 10:59, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
> [...]
    l-dziala-na-ludzi-po-czterdziestce--zaskakujace-odkr
    ycie,artykul,55713864.html

    > Czy takie coś nie jest w Polsce karalne?

    Swoją drogą jakiś słaby ten spirytus mają:

    "1,5 uncji (45 ml) destylowanego spirytusu (około 40 proc. alkoholu)."

    Moja gorzała wychodzi ponad 95 stopni!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 7. Data: 2022-07-16 19:01:24
    Od: jureq <j...@n...no>

    Już ten metanol wykasowali.

  • 8. Data: 2022-07-18 05:17:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-16, jureq <j...@n...no> wrote:

    l-dziala-na-ludzi-
    > po-czterdziestce--zaskakujace-odkrycie,artykul,55713
    864.html

    > Już ten metanol wykasowali.

    No i się wyjasniło. Ale problem pozostał :) Tak z raz na dwa lata ktoś
    się rzuca na analizę danych nt. picia i raz mu wychodzi, że trochę
    pomaga, a innym razem, że trochę nie. A z grubsza chodzi o to, że w
    jednym miejscu pomaga, a w innym szkodzi. No więc na choroby typu
    wieńcowego, nadal chyba twierdzi się, że tak pomiędzy 20-70g (achtung! u
    kobiet dużo mniej) etanolu na dzień pomaga, ale np. na wszelkie arytmie
    już wcale nie i praktycznie każda ilość wypitego akoholu zwieksza ryzyko
    wystąpienia arytmii w póżniejszym wieku.

    Proszę uprzejmie, mam nadzieje, że pomogłem :)

    --
    Marcin