  • 11. Data: 2022-07-18 17:38:36
    Temat: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jul 2022 17:25:30 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czy już kiedyś nie było tak że jeśli sprzedawca nie dotrzymał
    > dwutygodniowego terminu naprawy to klientowi przysługiwał nowy sprzęt
    > lub zwrot kasy?

    Kiedys bylo/moze bylo, w zaleznosci od tego co masz na mysli.

    Teraz jesli dobrze widze - nie ma.

    Ale czy nie nalezy patrzec na stan 2 lata temu ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-07-18 18:46:35
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.07.18 o 17:38, J.F pisze:

    > Kiedys bylo/moze bylo, w zaleznosci od tego co masz na mysli.
    >
    > Teraz jesli dobrze widze - nie ma.
    >
    > Ale czy nie nalezy patrzec na stan 2 lata temu ? :-)

    Szczególnie teraz, z przyczyn technicznych i logistycznych czasy
    oczekiwania się wydłużyły.
    Braki kadr w logistyce, braki marynarzy którzy przyprowadzą statek z
    Chin z częściami, braki kierowców, wakaty w sortowniach i magazynach,
    procedury na granicach, papierologia, pieczątki, stempelki, podpisy,
    zezwolenia i cały ten biurokratyczny syf.

    Nie brakuje tylko tych którzy siedzą za biurkiem i usiłują to zorganizować.

  • 13. Data: 2022-07-18 19:03:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Jul 2022 18:46:35 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:

    > Szczególnie teraz, z przyczyn technicznych i logistycznych czasy
    > oczekiwania się wydłużyły.
    > Braki kadr w logistyce, braki marynarzy którzy przyprowadzą statek z
    > Chin z częściami,

    Hm, a co sie z marynarzami stało?

    > braki kierowców, wakaty w sortowniach i magazynach,
    > procedury na granicach, papierologia, pieczątki, stempelki, podpisy,
    > zezwolenia i cały ten biurokratyczny syf.

    z kierowcami, z sortowaczami itd ?

    > Nie brakuje tylko tych którzy siedzą za biurkiem i usiłują to zorganizować.

    Masz na mysli urzednikow, czy "pracownikow logistyki" ?

    J.

  • 14. Data: 2022-07-18 23:33:21
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2022.07.18 o 19:03, J.F pisze:

    > Hm, a co sie z marynarzami stało?

    https://www.portalmorski.pl/zegluga/49110-nowy-rapor
    t-o-rynku-pracy-marynarzy-alarmuje-o-braku-oficerow

    Koleżanka pracuje w agencji pracy dla marynarzy i mówi tak:
    są oferty za 5000 EUR a marynarz mówi, że chce zarabiac 5700 EUR i poczeka,
    bo ma kase.
    Ukraińscy marynarze są wiadomo gdzie, port w Odessie zablokowany.
    Filipińscy marynarze niewiele umieją.

    > Masz na mysli urzednikow, czy "pracownikow logistyki" ?

    Da się zauważyć, że jest za duzo biurowych stanowisk, a tych, którzy
    robią nie ma lub mają już pracę a potrzeby są większe.

  • 15. Data: 2022-07-19 10:15:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Jul 2022 17:25:30 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Czy już kiedyś nie było tak że jeśli sprzedawca nie dotrzymał
    > dwutygodniowego terminu naprawy to klientowi przysługiwał nowy sprzęt
    > lub zwrot kasy?

    Chodzi o czas rozpatrzenia reklamacji, który nie może przekroczyć 14 dni.
    Sprzedawca uznaje w terminie, że klient ma rację i zaczyna naprawiać.
    Marcin już w tym wątku podał jak powinno być:
    "Art. 580. § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w
    terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie
    określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni,
    licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2022-07-19 10:17:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Jul 2022 17:13:39 +0200, J.F napisał(a):

    > Jak klient niewyraznie napisal, to decyduje.
    > Szczegolnie jak mu pasuje :-)

    Skąd wiesz, jak klient napisał?

    Wątkotwórca nie pozostawił wątpliwości, że chodzi o gwarancję, ale życie w
    świecie swych wyobrażeń z pewnością ma wiele uroku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 17. Data: 2022-07-19 11:42:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2022 10:15:01 +0200, Olin napisał(a):

> [...]
    > licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    > dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1".

    No to po mojemu ma 14 dni na dostarczenie naprawionego urządzenia. Czy
    ktoś to rozumie inaczej?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2022-07-19 12:27:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Jul 2022 11:42:28 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > No to po mojemu ma 14 dni na dostarczenie naprawionego urządzenia. Czy
    > ktoś to rozumie inaczej?

    Ma 14 dni na uznanie reklamacji albo jej odrzucenie.
    Jeśli uznaje i naprawia w ramach gwarancji, to trzeba się wczytać w
    rzeczoną "treść oświadczenia gwarancyjnego", o ile jest. Jeśli jej nie ma,
    w istocie wszystko powinno zamknąć się w 14 dniach.

  • 19. Data: 2022-07-20 20:09:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.07.2022 10:15, Olin wrote:
> [...]
    > licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    > dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1".

    Czyli już powinienem dostać przesyłkę zwrotną.

    Czy "§ 1 Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji..."
    rozumiem dobrze, że (skoro reklamacja uznana) to koszt dostarczenia
    (przesyłka kurierska inpost) rzeczy do gwaranta powinien zostać mi
    zwrócony? Gwarant przy zgłoszeniu reklamacji nie wskazał mi sposobu wysyłki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2022-07-20 20:32:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2022 o 10:15, Olin pisze:

> [...]
    > licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz
    > dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w § 1".

    Ale trzeba zacząć od sprawdzenia, czy w umowie gwarancyjnej nie ma czego
    innego.

    --
    Robert Tomasik