eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji? › Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!news.samoylyk.net!usenet.blueworldhosting.com!feed1.usenet.blueworldhosting.c
    om!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <tb0qc1$3nndv$1@dont-email.me>
    <62d3f02b$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <1b2xov8ara0x9$.15x39hnurgxba.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <tb9gdf$1o5gr$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <tbat45$272fa$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <g7nCK.747546$AS_9.319054@fx12.ams1>
    Date: Fri, 22 Jul 2022 12:06:45 +0200
    Message-ID: <1x5sfgo9z4ybg$.4ikjf199532x.dlg@40tude.net>
    Lines: 95
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.185.80
    X-Trace: 1658484406 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 565 83.7.185.80:54112
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4965
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:827595
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 22 Jul 2022 01:33:00 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2022-07-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Thu, 21 Jul 2022 08:52:53 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    >>> On 21.07.2022 07:06, J.F wrote:
    >>>> Raczej nie - z opisu wynika, ze zglosiles sprzedawcy.
    >>> Zgadza się.
    >>>
    >>>> Sprzedawca wyslal do miejsca wskazanego przez gwaranta i termin
    >>>> biegnie. Termin okreslony w gwarancji.
    >>>
    >>> Ok.
    >>>
    >>>> Sklep wyslal do serwisu na wlasny koszt, wiec tu nie masz podstaw.
    >>>
    >>> Rozumiem. Myślałem że sprzedawca spełnia rolę gwaranta.
    >>
    >> gwarant jest wpisany na karcie gwarancyjnej :-)
    >
    > Co nie znaczy, że dostarczenie sprzedawcy wyklucza naprawę z tyt.
    > gwarancji.
    >
    >>>> i w ogole nie wiemy co tam napisales - w/g gwarancji,
    >>>> w/g rekojmii, czy nic ...
    >>>
    >>> Hmm, to wychodzi na to że odpowiednia będzie ta broszura -
    >>> https://files.dahua.support/Przydatne%20pliki/Og%C3%
    B3lne%20Warunki%20Gwarancji-Dahua%20CEE.pdf
    >>>
    >>> Pewnie wysłali do Wa-wy, terminu w tej broszurze nie widzę żadnego.
    >>> Czyli najszybciej pewnie będzie skontaktować się z serwisem bezpośrednio
    >>> (o ile się da).
    >>
    >> Sprobowac mozna.
    >> Obawiam sie tylko, ze zrobią kiedy zrobia, i nie wczesniej.
    >> Terminami sie przejmowac nie będą.
    >
    > Jeśli nie podali terminu to mają maks. 14 dni.

    W ramach gwarancji?
    Przeczytac karte.

    A i tak sie nie bedą przejmowac :-)

    >> O ile w ogole próbują naprawiac, czy tylko ekspertyze zrobią
    >> "naprawa nieoplacalna/niemozliwa".
    >
    > No to oddajemy ponownie z tyt. rękojmi (art. 579, poniżej).

    No nie - gwarancja zobowiązuje, a poniewaz jeszcze nie uplynęla,
    to gwarant powinien cos z tym zrobic. Wymiana na nowy, lub zwrot
    pieniedzy, skoro nie moze naprawic.

    W jedynym znanym mi przypadku to jakos dogadal sie ze sprzedawcą, i
    ten zwrocil pieniądze.

    Bo jakby gwarant mial zwracac pieniadze zaplacone w sklepie, to by
    troche dziwne bylo.
    A jakby wymienil towar na nowy - to znow ryzyko, bo jak teraz z
    rękojmią? Po 2 latach to zresztą moze juz nie byc produkowany.

    Pozostaje ciekawy przypadek, gdy gwarant w miedzyczasie zbankrutowal
    ... rekojmia?

    Albo, gdy rzeczywiscie odmowi naprawy/wymiany.
    I co wtedy - rekojmia?
    Na podstawie awarii, czy na podstawie braku gwarancji?

    >> I zacznie sie zalatwianie zwrotu pieniedzy/wymiany towaru ..
    >> moze juz sie zaczela ..
    >
    > Zawsze można też rozważyć Art. 579.
    > § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
    > fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    > § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność
    > sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    > § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji
    > bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z
    > dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od
    > dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji
    > albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
    >
    > Już wtej chwili mamy bezskuteczność upływu czasu na ich wykonanie, więc
    > nalezy złożyć ponowną reklamację do sprzedawcy wyraźnie zaznaczając, że
    > jest z tyt. rękojmi.

    Ponowną?
    Nie wiemy, co tam za pierwszym razem zgloszono, ale moze "reklamacje"
    i w zasadzie czemu nie z rekojmi :-)

    Ale ciagle mnie nurtuje podstawowe pytanie - urzadzenie sie popsulo po
    23 miesiacach. Nie mialo podanego czasu pracy.
    Rękojmia to obejmuje, czy nie, czy obejmuje, o ile udowodnimy, ze byla
    jakas wada w urządzeniu, co zdaje się byc drogą przez męke,
    a przede wszystkim kosztowną, a nie wiadomo jaki będzie wyrok :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1