eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji? › Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!p
    osting.tweaknews.nl!fx12.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Kiedy dostanę zwrot urządzenia oddanego na gwarancji?
    References: <tb0qc1$3nndv$1@dont-email.me>
    <62d3f02b$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <1b2xov8ara0x9$.15x39hnurgxba.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <tb9gdf$1o5gr$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <tbat45$272fa$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 61
    Message-ID: <g7nCK.747546$AS_9.319054@fx12.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Jul 2022 01:33:00 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Fri, 22 Jul 2022 01:33:00 GMT
    X-Received-Bytes: 3372
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:827581
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2022-07-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 21 Jul 2022 08:52:53 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
    >> On 21.07.2022 07:06, J.F wrote:
    >>> Raczej nie - z opisu wynika, ze zglosiles sprzedawcy.
    >> Zgadza się.
    >>
    >>> Sprzedawca wyslal do miejsca wskazanego przez gwaranta i termin
    >>> biegnie. Termin okreslony w gwarancji.
    >>
    >> Ok.
    >>
    >>> Sklep wyslal do serwisu na wlasny koszt, wiec tu nie masz podstaw.
    >>
    >> Rozumiem. Myślałem że sprzedawca spełnia rolę gwaranta.
    >
    > gwarant jest wpisany na karcie gwarancyjnej :-)

    Co nie znaczy, że dostarczenie sprzedawcy wyklucza naprawę z tyt.
    gwarancji.

    >>> i w ogole nie wiemy co tam napisales - w/g gwarancji,
    >>> w/g rekojmii, czy nic ...
    >>
    >> Hmm, to wychodzi na to że odpowiednia będzie ta broszura -
    >> https://files.dahua.support/Przydatne%20pliki/Og%C3%
    B3lne%20Warunki%20Gwarancji-Dahua%20CEE.pdf
    >>
    >> Pewnie wysłali do Wa-wy, terminu w tej broszurze nie widzę żadnego.
    >> Czyli najszybciej pewnie będzie skontaktować się z serwisem bezpośrednio
    >> (o ile się da).
    >
    > Sprobowac mozna.
    > Obawiam sie tylko, ze zrobią kiedy zrobia, i nie wczesniej.
    > Terminami sie przejmowac nie będą.

    Jeśli nie podali terminu to mają maks. 14 dni.

    > O ile w ogole próbują naprawiac, czy tylko ekspertyze zrobią
    > "naprawa nieoplacalna/niemozliwa".

    No to oddajemy ponownie z tyt. rękojmi (art. 579, poniżej).

    > I zacznie sie zalatwianie zwrotu pieniedzy/wymiany towaru ..
    > moze juz sie zaczela ..

    Zawsze można też rozważyć Art. 579.
    § 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
    § 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność
    sprzedawcy z tytułu rękojmi.
    § 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji
    bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z
    dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od
    dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji
    albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

    Już wtej chwili mamy bezskuteczność upływu czasu na ich wykonanie, więc
    nalezy złożyć ponowną reklamację do sprzedawcy wyraźnie zaznaczając, że
    jest z tyt. rękojmi.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1