  • 11. Data: 2022-05-12 16:10:56
    Temat: Re: Jezdza po chodnikach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2022 o 08:06, Hedvika pisze:
    > Jestem w Polsce juz dluzszy czas.
    > Moze ktos mi wytlumaczy, dlaczego Polacy i starsi i mlodsi decyduja sie
    > lamac przepisy ruchu drogowego i jezdza po chodnikach na rowerze,
    > zamiast chodzisz na piechote lub jezdzisz w tramwaju czy w autobusie.

    Bo u nas chodziki niejednokrotnie sa puste. W mojej okolicy po wsiach, a
    nawet poza nimi na potęgę pobudowano chodniki, po których zasadniczo
    nikt nie chodzi. Nie widzę powodu, by plątać się rowerem po jezdni.
    Natomiast uważam, że powinno dojść do zmiany przepisów i dopuszczenia
    poruszania się rowerami po chodnikach pod warunkiem ustąpienia
    pierwszeństwa pieszym.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-05-12 16:29:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 May 2022 16:10:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Natomiast uważam, że powinno dojść do zmiany przepisów i dopuszczenia
    > poruszania się rowerami po chodnikach pod warunkiem ustąpienia

    W zasadzie popieram, ale wiesz jak to pieszy na chodniku ... ma prawo
    w dowolnym momencie skrecic czy zboczyc z obranej trasy, i jak sobie
    wyobrazasz ustapienie mu pierwszenstwa?

    Trzeba by zwolnic do predkosci pieszego ... albo dzwonkiem ostrzegac

    J.

  • 13. Data: 2022-05-12 16:35:01
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    czwartek, 12 maja 2022 o 14:48:17 UTC+1 J.F napisał(a):
    > A moze wlasnie dlatego, ze jezdza samochodami, to wiedzą, ze rower na
    > jezdni przeszkadza.

    Jeżdżący samochodami powinni dostrzegać coś innego, tzn., że rowery są
    częścią przyrody w której nic nie ginie, a zatem: im mniej rowerów jeździ wzdłuż
    jezdni, tym więcej zaczyna jeździć w poprzek jezdni.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 14. Data: 2022-05-12 16:38:49
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    czwartek, 12 maja 2022 o 15:29:12 UTC+1 J.F napisał(a):

> [...]
    > wyobrazasz ustapienie mu pierwszenstwa?
    >
    > Trzeba by zwolnic do predkosci pieszego ... albo dzwonkiem ostrzegac

    Jeżeli da się na ciągu rowerowo pieszym, to da się na chodniku, ale jest
    kwestia szerokości chodnika...

    A skoro o Czechach była mowa, to tam dzwonek w rowerze podobno
    nie jest obowiązkowy.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 15. Data: 2022-05-12 16:44:44
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    czwartek, 12 maja 2022 o 15:11:00 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Bo u nas chodziki niejednokrotnie sa puste. W mojej okolicy po wsiach, a
    > nawet poza nimi na potęgę pobudowano chodniki, po których zasadniczo
    > nikt nie chodzi.

    Mam tu teoryjkę - chodniki w małych miejscowościach nie służą do chodzenia,
    bo tam ludzie nawet do kościoła lub sklepu odległego o kilkaset metrów jeżdżą
    samochodami, chodniki mają inny cel, tzn. znakomicie ułatwiają parkowanie
    samochodów przed posesjami.

    A do jazdy rowerem i tak się nie bardzo nadają, bo raz, że mają mnóstwo obniżeń
    przy wjazdach na posesje, a dwa, że są za wąskie do jazdy, szczególnie po pijaku.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2022-05-12 16:53:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2022 o 16:44, rowerex rowerex pisze:
    > A do jazdy rowerem i tak się nie bardzo nadają, bo raz, że mają
    > mnóstwo obniżeń przy wjazdach na posesje, a dwa, że są za wąskie do
    > jazdy, szczególnie po pijaku.

    Samochód się zmieści, a rower nie?

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2022-05-12 18:11:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2022 16:10:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast uważam, że powinno dojść do zmiany przepisów i dopuszczenia
    > poruszania się rowerami po chodnikach pod warunkiem ustąpienia
    > pierwszeństwa pieszym.

    Też tak uważam.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2022-05-12 18:14:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja nie rozumiem po co po chodnikach szwendają się jakieś mendy zamiast siedzieć w
    autobusie.
    A pies na chodniku to powinno być wykroczenie skutkujące odebraniem do schroniska.

    -----

  • 19. Data: 2022-05-12 18:40:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2022 o 15:48, J.F pisze:

    > A moze wlasnie dlatego, ze jezdza samochodami, to wiedzą, ze rower na
    > jezdni przeszkadza.

    Jako aktywny urzytkownik katamaranu, moto, roweru oraz piechotronu
    powiem tak:

    W samochodzie najbardziej mi przeszkadzają inni kierowcy co nie potrafią
    na któtkopalącym się zielonym się zebrać,

    Na moto... inni motocykliści siedzący na dupie w "kanionie", i panieniki
    w suvach, co nie ogarniają że możnaby coś komuś ułatwić (nie mówię o
    jakiejś nadmiernej uprzejmości i zjeżdzaniu, ale czasem wystarczyłoby
    żeby podjechała 30cm do przodu, ale nawet jej to do głowy nie przyjdzie),

    Na rowerze - na rowerze zasadniczo nic mnie nie wkurwia, bo staram się
    czerpać z tego przyjemność a i mam już tyle doświadczenia, że ciężko
    mnie zaskoczyć jakąś głupostą. A specjalnie wbrew obiwegowym opiniom
    nikt cię zabić nie chce.

    Na piechotę - podobnie jak na rowerze. A nie - wkurwiają mnie światła -
    zwłaszcza te głupio zaporogramowane - ale jak nie ma ruchu to po prostu
    łazę na czerwonym:P

    Generalnie wszelkie "wojny religijne" między róznymi "rodzajami"
    użytkowników toczą się głównie w internecie, albo jak ktoś aktywnie się
    stara wejść w interakcje z innymi (a tacy też są - pewnie to te
    internetowe wycinaki)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2022-05-12 18:41:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > lamac przepisy ruchu drogowego i jezdza po chodnikach na rowerze,
    > zamiast chodzisz na piechote lub jezdzisz w tramwaju czy w autobusie.

    Trolujemy kierowców tak jak ty nas:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!