  • 1. Data: 2022-05-11 06:59:47
    Temat: Oszustwo na Komendanta Policji
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Znakomite!
    https://policja.pl/pol/aktualnosci/214738,UWAGA-Oszu
    sci-chwyca-sie-kazdego-sposobu-by-sie-uwiarygodnic-O
    strzez-znajomych.html

    Interesujace jest skuteczność takiego phishingu, jaki % odbiorców
    kliknie w link czy otworzy załącznik.

  • 2. Data: 2022-05-11 09:57:19
    Temat: Re: Oszustwo na Komendanta Policji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2022 o 06:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Znakomite!
    > Interesujace jest skuteczność takiego phishingu, jaki % odbiorców
    > kliknie w link czy otworzy załącznik.

    Pewnie mi nie za bardzo wypada komentować, ale "zapłon", to mają
    okrutny. To zagrożenie sprzed jakiś 10 lat. Tylko dawniej szyfrowało
    dysk i żądało okupu. JA w ciągu ostatnich 4 dni dostałem 4 takie
    wiadomości. Wszystkie, że rzekomo ktoś tam się nie dodzwonił i pod
    linkiem jest wiadomość głosowa.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-05-11 16:42:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 May 2022 09:57:19 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > dysk i żądało okupu. JA w ciągu ostatnich 4 dni dostałem 4 takie
    > wiadomości. Wszystkie, że rzekomo ktoś tam się nie dodzwonił i pod

    a co pod tym linkiem - jakis exe do zainstalowania,
    czy znalezli jakąs sprytną dziure w przeglądarce/Windows,
    i wystarczy tylko kliknac i dalej leci samo bez ostrzezenia?

    J.

  • 4. Data: 2022-05-11 20:59:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.05.2022 o 16:42, J.F pisze:
    > a co pod tym linkiem - jakis exe do zainstalowania,
    > czy znalezli jakąs sprytną dziure w przeglądarce/Windows,
    > i wystarczy tylko kliknac i dalej leci samo bez ostrzezenia?

    Ja tego nie sprawdzam. Wpisuję link w Virus Total. Tak dla sprawdzenia,
    bo w sumie wiadomo, ze nic mądrego tam nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-05-12 18:55:09
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 11.05.2022 06:59, Krzysztof kw1618 wrote:

> [...]
    strzez-znajomych.html

    > Interesujace jest skuteczność takiego phishingu, jaki % odbiorców

    Przecież to z daleka śmierdzi, koślawe tłumaczenie komputerowe.
    Przedwczoraj dostałem maila od niejakiego Administratora, że moje konto
    zostało "skompromitowane" i link. Klikniecie w taki link - to selekcja
    naturalna...