  • 1. Data: 2002-01-01 22:33:10
    Temat: Jak to jest z tym prawem przy swiadczeniu usług dostepu do internetu....
    Od: "Kuba" <k...@s...pl>

    Mam 2 pytania, bo przegladam sobie stronki urt i nie wiem czy dobrze
    zrozumialem aby swiadczyc usulugi dostepu do internetu (legalnie) trzeba
    wykupic koncesje za 200Euro. Czy trzeba spełniac jakies dodatkowe wymogi? i
    czy ma ktos jakies doswiadczenia ile czeka sie na wydanie takiej
    koncesji'???
    Drugie pytanie to co do koncesjonowania 2,4Ghz pasma radiowego, na ktorym
    ostatnio pojawilo sie bardzo duzo nadajnikow radiowych (np proxim, orinoco).
    Czy to pasmo jest wciaz koncesjonowane czy koncesja na niego zostala
    zniesiona?
    Prosze o pomoc
    pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-01-01 22:49:20
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a0tdhs$o7d$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@s...pl says...
> [...]
    > wykupic koncesje za 200Euro. Czy trzeba spełniac jakies dodatkowe wymogi? i
    > czy ma ktos jakies doswiadczenia ile czeka sie na wydanie takiej

    Ustawa Prawo Telekomunikacyjne wyroznia dwa rodzaje operatorow - tzw.
    operatora przedsiebiorce ktory moze swiadczyc uslugi telekomunikacyjne
    (np. dostep do internetu) na podstawie zgloszenia (kosz - znaczki
    skarbowe za 5pln) oraz tzw. Operatora Publicznego w przypadku ktorego
    wymagane jest zezwolenie telekomunikacyjne (koszt 5000 euro) +
    spelnienie calego szeregu wymagan aby nim zostac. Drugi w odroznieniu od
    pierwszego otrzymuje caly szereg praw, takich jak chocby mozliwosc
    budowy sieci telekom. w budynku bez zgody wlasciciela. Zapraszam do
    lektury Pr. Telekom., tam jest wszystko wyjasnione.

> [...]
    > ostatnio pojawilo sie bardzo duzo nadajnikow radiowych (np proxim, orinoco).
    > Czy to pasmo jest wciaz koncesjonowane czy koncesja na niego zostala

    Potrzebne jest pozwolenie radiowe za ktore w zaleznosci od przeznaczenia
    twojej sieci radiowej zaplacisz od 12 tys do 40 tys pln (+oplata
    skarbowa 3900pln). Tansza oplata gdy jestes operatorem telekom. i
    swiadczysz uslugi powszechne, drozsza oplata gdy chcesz sobie uzywac
    pasma prywatnie. Aha, oplaty tylko za jeden kanal standardu 802.11b
    czyli 25mhz zajmowanego pasma.

    Istnieje projekt uwolnienia tych czestotliwosci jednak od ponad roku
    pozostaje on tylko projektem.

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 3. Data: 2002-01-01 23:22:15
    Od: "Kuba" <k...@s...pl>

> [...]
    > budowy sieci telekom. w budynku bez zgody wlasciciela. Zapraszam do
    > lektury Pr. Telekom., tam jest wszystko wyjasnione.

    i tu 2 pytania mi sie nasuwaja :
    1) to gdzie znalez wiecej informacji na ten temat, tj co mam napisac w takim
    zgloszeniu i do kogo je wyslac
    2) czy znaczy sie ze aby uzyskac koncesje musze zrobic analize wedlug
    schematu ze strony: http://www.ml.gov.pl/polski/zezkon/index.html z
    gestoscia zaludnienia itp? czy oplaca sie w ogole wykup tej podstawowej
    koncesji za 200 euro?

> [...]
    > czyli 25mhz zajmowanego pasma.
    >
    > Istnieje projekt uwolnienia tych czestotliwosci jednak od ponad roku

    To w takim razie dokument ze strony URT (www.urt.gov.pl) co oznacza?
    przytocze cytat dok opz.zip:
    "
    Ogłoszenie o przystąpieniu do opracowania planu zagospodarowania

    Zgodnie z art. 106 ust. 5 ustawy z dnia 21 lipca 2001 r. Prawo
    telekomunikacyjne (Dz. U.
    Nr 73, poz. 852, z 2001 r. Dz. U. Nr 122, poz. 1321) ogłasza się o
    przystąpieniu przez URT do opracowania planów zagospodarowania wymienionych
    poniżej zakresów częstotliwości:

    1. 2400 - 2483.5MHz - dla wykorzystania, bez konieczności uzyskiwania
    pozwolenia radiowego, przez urządzenia radiowe stosowane w przemyśle, nauce
    i medycynie (ISM - Industry, Science, Medicine), urządzenia radiowe o
    krótkim zasięgu (SRD - Short Range Devices), urządzenia lokalnych, radiowych
    sieci komputerowych ( RLAN - Radio Local Area Network).

    [ciach]
    Bo mi sie jasno wydaje ze to wynika ze juz nie sa koncesjonowane ale moze
    sie myle?
    pomozcie?
    Kuba

  • 4. Data: 2002-01-01 23:42:26
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a0tgbp$rn7$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@s...pl says...

> [...]
    > schematu ze strony: http://www.ml.gov.pl/polski/zezkon/index.html z
    > gestoscia zaludnienia itp? czy oplaca sie w ogole wykup tej podstawowej

    Zgloszenie od 01.01.2002 (a wiec od wczoraj ;) skladasz w okregowym
    oddziale URT wlasciwym dla miejsca zamieszkania.

    Informacje ze strony ML sa zupelnie nieaktualne. Na poczatek polecam:

    http://www.teleprawo.lo.pl/

    Potem tylko lekture ustawy Pr. Telekomunikacyjne - tam sa wymienione
    wszystkie dokumenty jakie nalezy zlozyc aby ubiegac sie o pozwolenie.

> [...]
    > poniżej zakresów częstotliwości:
    >
    > 1. 2400 - 2483.5MHz - dla wykorzystania, bez konieczności uzyskiwania

    A i owszem, ogloszenie to ukazalo sie takze w piatym numerze biuletynu
    URT. Ogloszenie o przystapieniu do opracowania planu zagospodarowania
    oznacza dokladnie to jak sie nazywa. Samo opracowanie planu i droga
    legislacyjna zajmie jeszcze duzo czasu - jak powiedziala pani z
    departamentu zarzadzania czestotliwosciami URT w Warszawie - miesiace.

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 5. Data: 2002-01-02 17:01:58
    Od: Michał Przech <m...@2...pl>

    > Mam 2 pytania, bo przegladam sobie stronki urt i nie wiem czy dobrze
    masz dwa pytanie i slesz dwa posty ? ciekawe..
> [...]
    > wykupic koncesje za 200Euro. Czy trzeba spełniac jakies dodatkowe wymogi? i
    > czy ma ktos jakies doswiadczenia ile czeka sie na wydanie takiej
    mozesz za darmo na zasadzie 'stowarzyszenia'.
    poszukaj sobie co i jak :)

    --
    ./"--Careful what you wish, You just might get it--"\.
    | `'~Programmers need t'make some livin' somehow.~'` |

  • 6. Data: 2002-01-02 18:05:35
    Od: "Kuba" <k...@s...pl>

    >mozesz za darmo na zasadzie 'stowarzyszenia'.

    poszukaj sobie co i jak :)

    Jak by na to nie patrzec to interesuje mnie zrobienie tego na firme bo ze
    stowarzyszeniami to jest tak ze jeden odwali cala robote a stowarzyszeni
    jednym glosowaniem moze go zdeklasowac i wywalic . Interesuje mnie firma ale
    czy zeczywiscie nikt nie moze mi odpowiedziec na to pytanie?
    Kuba

  • 7. Data: 2002-01-02 18:16:16
    Od: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>

    In article <a0vi6f$gr4$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@s...pl says...

> [...]
    > jednym glosowaniem moze go zdeklasowac i wywalic . Interesuje mnie firma ale
    > czy zeczywiscie nikt nie moze mi odpowiedziec na to pytanie?

    A czy w podanych linkach i poprzednich postach nie znalazles odpowiedzi
    na swoje pytania?

    Leszek