eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak to jest z tym prawem przy swiadczeniu usług dostepu do internetu.... › Re: Jak to jest z tym prawem przy swiadczeniu usług dostepu do internetu....
    From: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.comp.os.linux.sieci,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tym prawem przy swiadczeniu usług dostepu do
    internetu....
    Date: Tue, 1 Jan 2002 23:49:20 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@213.17.194.106

    In article <a0tdhs$o7d$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, k...@s...pl says...
    > Mam 2 pytania, bo przegladam sobie stronki urt i nie wiem czy dobrze
    > zrozumialem aby swiadczyc usulugi dostepu do internetu (legalnie) trzeba
    > wykupic koncesje za 200Euro. Czy trzeba spełniac jakies dodatkowe wymogi? i
    > czy ma ktos jakies doswiadczenia ile czeka sie na wydanie takiej
    > koncesji'???

    Ustawa Prawo Telekomunikacyjne wyroznia dwa rodzaje operatorow - tzw.
    operatora przedsiebiorce ktory moze swiadczyc uslugi telekomunikacyjne
    (np. dostep do internetu) na podstawie zgloszenia (kosz - znaczki
    skarbowe za 5pln) oraz tzw. Operatora Publicznego w przypadku ktorego
    wymagane jest zezwolenie telekomunikacyjne (koszt 5000 euro) +
    spelnienie calego szeregu wymagan aby nim zostac. Drugi w odroznieniu od
    pierwszego otrzymuje caly szereg praw, takich jak chocby mozliwosc
    budowy sieci telekom. w budynku bez zgody wlasciciela. Zapraszam do
    lektury Pr. Telekom., tam jest wszystko wyjasnione.

    > Drugie pytanie to co do koncesjonowania 2,4Ghz pasma radiowego, na ktorym
    > ostatnio pojawilo sie bardzo duzo nadajnikow radiowych (np proxim, orinoco).
    > Czy to pasmo jest wciaz koncesjonowane czy koncesja na niego zostala
    > zniesiona?

    Potrzebne jest pozwolenie radiowe za ktore w zaleznosci od przeznaczenia
    twojej sieci radiowej zaplacisz od 12 tys do 40 tys pln (+oplata
    skarbowa 3900pln). Tansza oplata gdy jestes operatorem telekom. i
    swiadczysz uslugi powszechne, drozsza oplata gdy chcesz sobie uzywac
    pasma prywatnie. Aha, oplaty tylko za jeden kanal standardu 802.11b
    czyli 25mhz zajmowanego pasma.

    Istnieje projekt uwolnienia tych czestotliwosci jednak od ponad roku
    pozostaje on tylko projektem.

    Pozdrawiam,
    Leszek