    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja
    Date: Mon, 9 Dec 2002 09:21:54 +0100

    Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę.
    Kupiłem 10mc temu żelazko. Firma która je
    wyprodukowała upadła parę mc temu. W tej
    chwili okazało się że jest uszkodzone. Punkt napraw
    gwarancyjnych podany w gwarancji nie przyjmuje już
    napraw gwarancyjnych urządzeń tej firmy. Zaniosłem
    to żelazko do sklepu w którym kupowałem, niestety zgubiłem
    paragon i z tego powodu sklep nie chce przyjąć mojej reklamacji,
    tłumacząc się że dział który pozostał z wyżej wymienionej
    firmy i zajmujący się naprawami pogwarancyjnymi wymaga
    do zwrotu pieniędzy, paragonu od sklepu.
    Dziś pracownik sklepu ma się dowiedzieć i skontaktować
    z tą firmą, czy łaskawie przyjmą moją reklamację.
    W warunkach gwarancji nie mam mowy o posiadaniu
    paragonu.
    Uważam że ja mam rację i mam prawo do wymiany sprzętu
    lub do zwrotu gotówki (warunki gwarancji ściśle to określają
    w jakim przypadku należy się wymiana a w jakim gotówka).
    Moje pierwsze pytanie brzmi czy mam rację?
    Jeżeli tak to jakimi artykułami prawnymi mogę się podeprzeć?
    A jeżeli to nie pomoże w jaki sposób mam z nimi walczyć?
    Bardzo proszę o wskazówki i to jak najszybciej, ponieważ dziś
    pewnie ponownie tam pojadę. Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam

    Darek