  • Data: 2022-08-16 22:39:53
    Temat: Czynności spadkowe u notariusza
    Od: Monika Pawłowska <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,

    Po śmierci ojca (matka zmarła wcześniej) pozostała działka z domem.
    Spadek dziedziczą brat i siostra.

    Jest pełna zgoda na taki podział:
    - dom i połowa działki w/g powierzchni siostra
    - pozostała połowa działki brat

    Dla oszacowania załóżmy, że dom jest wart 300tys, działka w całość
    200tys. W sprawie spadku nie były podejmowane dotąd żadne czynności prawne.

    Z tego co przeczytałam, nie wiem czy dobrze rozumiem, najpierw u
    notariusza jest czynność nazywana potwierdzeniem spadku a potem podział
    spadku.

    Pytania jakie miałabym byłyby następujące:
    a) czy można u notariusza podczas jednej wizyty dokonać takiego podziału?
    b) z czego będzie wynikać opłata notarialna?
    (chodzi o te "grube" pieniądze, nie wiem i nie rozumiem, czy taka
    operacja podlega pod taksę notarialną, czy też nie)

    Dziękuję za podpowiedzi,
    Monia