  • Data: 2022-08-19 10:25:07
    Temat: Re: Czynności spadkowe u notariusza
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 23:12:03 UTC+2 Monika Pawłowska napisał(a):

    > Z jakim kredytem - ale chyba trochę bredzisz. Czy umiesz czytać ze
    > zrozumieniem? Jakie było moje pytanie? A co będzie, jak jedno zechce
    > polecieć na Księżyc?

    Wtedy trzeba się puknąć w główkę.
    I samemu przeczytać ze zrozumieniem.
    Poleci to poleci, właścicielem jest nadal.
    Gorzej, jak tam umrze, wtedy będziecie mieli.

    Nie wiem, co chcecie zrobić, szklana kula w remoncie.

    Póki co działu spadku robić w ogóle nie musicie - czyli nie musicie wydawać na niego
    tej "dużej taksy" - bo to nic nie zmieni (o ile oczywiście w masie spadkowej jest
    tylko ta nieruchomość - i nie ma innych nieruchomości lub cennych ruchomości typu
    samochód czy dzieła sztuki czy aktywa finansowe - oraz nie ma tam długów!) - obecnie
    JUŻ (od chwili śmierci spadkodawcy) jesteście współwłaścicielami po połowie i do
    zmian w księdze wieczystej wystarczy akt poświadczenia dziedziczenia.

    Ale w tej sytuacji dom też jest wspólny i inaczej formalnie być nie może.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zawrzeć umowę na wyłączność korzystania z domu
    przez jednego współwłaściciela, nawet z wpisem do KW.
    Bo świętsi od papieża nie jesteście, skoro w ogóle o to pytasz ;P
    Po co współwłasność działki, a wyłączna domu?
    Ew. drugi dom też byłby wspólny.

    Dział spadku ma sens wtedy, gdy jedna osoba przejmowałaby całą nieruchomość - z ew.
    spłatą dla drugiej.
    Albo gdy nieruchomość byłaby dzielona - ze współwłasności dwóch działek na osobną
    własność pojedynczych działek - również z ew. dopłatą. Tylko najpierw trzeba
    podzielić działkę.

    Aha, nie można "zrzec się" nieruchomości, nawet "na rzecz" wskazanej osoby. To jest
    darowizna - ze wszystkimi pułapkami.