  • 11. Data: 2024-04-08 14:15:24
    Temat: Re: Biskup ożenił się z pisarką satanistyczną
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-08 o 11:39, Olin pisze:

    > To dobrze, że księżą i gorliwi katolicy sądzą, że ubytek wiernych jest
    > efektem szczucia. Powinni myśleć tak aż do końca i nic nie zmieniać ani w
    > postępowaniu, ani w sposobie bycia.

    Więcej mediów, szybszy obieg informacji to i więcej szczucia/klepania
    nie tylko o kościele. To samo tyczy się władzy, górników, rolników,
    nauczycieli, kulsonów etc.

    Z czasu kowida zachodkowe robili badania i im wyszło:
    PL społeczeństwo najbardziej spanikowane/wystraszone.

  • 12. Data: 2024-04-08 15:20:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 8 Apr 2024 14:15:24 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > Więcej mediów, szybszy obieg informacji to i więcej szczucia/klepania
    > nie tylko o kościele.

    Co racja, to racja.
    Bez internetów ludzie nie wiedzieli, że Aleksander VI miał dzieci, a
    przecież nie był rekordzistą, bo liderem jest Innocenty VIII. Z kolei Leon
    X noc po koronacji spędził noc ze swym kochankiem kardynałem Alfonso
    Petruccim, którego zresztą potem rozkazał łamać kołem.

    Pomyśleć, że teraz czepiają się o jakieś nie warte wzmianki gwałty na
    ministrantach i imprezki w Dąbrowie Górniczej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 13. Data: 2024-04-08 20:23:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.04.2024 o 21:28, _Master_ pisze:

    > Może przestań grzebać w rejestrach i przeskanuj komputer bo nawet Ty nie
    > jesteś taka głupia jak te posty.

    Nie doceniasz jej.

  • 14. Data: 2024-04-08 21:01:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

> [...]
    > X noc po koronacji spędził noc ze swym kochankiem kardynałem Alfonso
    > Petruccim, którego zresztą potem rozkazał łamać kołem.

    Tyle, że wówczas o tych dzieciach drobna tysięczna promila wiernych
    dowiedziała się być może po kilkunastu latach. Większy (setna część
    promila) odsetek dowiedział się po dziesiątkach lat. Jeszcze większy
    po setkach. Dziś każde kichnięcie jest skomentowane i opisane i
    dociera, do tych zainteresowanych żyjących w swojej bańce
    informacyjnej, w ciągu godzin od wydarzenia. Choćby i żyli na
    antypodach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2024-04-09 01:35:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.04.2024 o 21:01, Zbynek Ltd. pisze:

    > Tyle, że wówczas o tych dzieciach drobna tysięczna promila wiernych
    > dowiedziała się być może po kilkunastu latach.

    Więc, jak rozumiem, ci którzy się dowiedzieli przestali dawać na tacę i
    chodzić do kościoła?

    > Większy (setna część promila) odsetek dowiedział się po dziesiątkach lat.

    j/w

    > Jeszcze większy po
    > setkach.

    Obecnie wiedzą wszyscy co to jest za proceder i mimo tego to coś nadal
    funkcjonuje.
    Nawet nasz grupowy specjalista od cyberbezpieczeństwa (i wojskowości)
    chodzi do kościoła, a nie posądzam go o niewiedzę z jaką organizacją ma
    do czynienia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2024-04-09 12:16:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 08 Apr 2024 21:01:28 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > dowiedziała się być może po kilkunastu latach. Większy (setna część
    > promila) odsetek dowiedział się po dziesiątkach lat. Jeszcze większy

    Aż tak źle nie było, bo w końcu Luter zapoczątkował reformację, a bez
    możnych protektorów źle by skończył, czyli wiedza o stanie moralnym
    papiestwa jednak wśród ówczesnych elit nie była zerowa.
    Wprawdzie chodziło głównie o sprzedaż odpustów, ale wyczyny Leona X też
    zrobiły wrażenie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 17. Data: 2024-04-09 14:29:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Przede wszystkim Kościół nie mieszał się do bieżącej polityki, to więc
    > ne robił sobie wrogów.

    Kościół dużo mniej narobił sobie wrogóow mieszaniem sie do polityki co
    hipokryzją, którą uprawia w sposób zupełnie jawny praktycznie od zawsze.
    Dostępność do informacji ostatniego ćwierćwiecza sprawiła, że ta
    hipokryzja stała się doskonale widoczna dla wszystkich. A arogancja i
    zastraszanie już od dawna nie działa na młodsze pokolenia.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2024-04-09 21:18:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > hipokryzja stała się doskonale widoczna dla wszystkich. A arogancja i
    > zastraszanie już od dawna nie działa na młodsze pokolenia.

    Co więcej, popularne stały się "nowe kościoły", w których szukają
    oparcia osoby naprawdę zainteresowane wiarą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-04-09 21:19:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Co więcej, popularne stały się "nowe kościoły", w których szukają
    > oparcia osoby naprawdę zainteresowane wiarą.

    A podeprzesz to statystykami trendów?

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2024-04-09 21:32:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2024 o 21:19, A. Filip pisze:

    > A podeprzesz to statystykami trendów?

    Nie. Znajomością personalnie osób, które się tam przeniosły.
    --
    (~) Robert Tomasik