  • 1. Data: 2024-04-10 19:50:46
    Temat: Jak uzyskać pomoc w sali szpitalnej? Dzwoniąc na 112
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    [Za soc.culture.polish]

    No jak tak można zniesławiać służbę zdrowia nie w ogóle ale bardzo
    konkretną placówkę?

    https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,pacjentka-
    ze-szpitalnego-lozka-dzwonila-na-112--nastepnego-dni
    a-zmarla,artykul,06545624.html
    > Pacjentka ze szpitalnego łóżka dzwoniła na 112. Nazajutrz nie
    > żyła. "Personel mógł spać"
    > ; 10.04.2024
    >
    > Leżąca na oddziale pacjentka po zabiegu kardiologicznym nie mogła
    > doprosić się szpitalnego personelu o pomoc. Zrozpaczoną kobietę
    > uratował dyspozytor numeru 112, który dodzwonił się do
    > placówki. Chorej udzielono pomocy, ale następnego dnia zmarła. Szpital
    > twierdzi, że zgon to efekt choroby. Placówka wyjaśnia
    > sprawę. [...]. Sprawę jako pierwsza opisała "Gazeta Wyborcza". [...]

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,308708
    51,pacjentka-ze-szpitala-dzwonila-na-112-nikt-nie-sl
    yszal-jak.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-04-10 21:15:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 19:50, A. Filip pisze:

> [...]
    a-zmarla,artykul,06545624.html

    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,308708
    51,pacjentka-ze-szpitala-dzwonila-na-112-nikt-nie-sl

    To, że pacjentka mogła w sposób niezauważony dla obsady Intensywnej
    Terapii korzystać z telefonu nie najlepiej o tej obsadzie świadczy.
    Natomiast niekoniecznie musi to mieć związek z jej zgonem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-04-10 21:21:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że pacjentka mogła w sposób niezauważony dla obsady Intensywnej
    > Terapii korzystać z telefonu nie najlepiej o tej obsadzie świadczy.

    W sumie czemu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-04-10 21:29:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 21:21, Shrek pisze:

    > W sumie czemu?

    W sali intensywnej opieki medycznej - o ile wiem - jest jedna
    pielęgniarka na dwóch pacjentów. Dwaj pacjenci leżą obok siebie na sali
    i zasadniczo nie powinna wychodzić bez pozostawienia zastępstwa. No to
    powinna zauważyć, że ktoś dzwoni.

    Nie wypowiadam się co do potrzeby tej pomocy, czy też zasadności
    telefonu na 112, bo to osobna sprawa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-04-10 21:55:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    >>
    > To, że pacjentka mogła w sposób niezauważony dla obsady Intensywnej
    > Terapii korzystać z telefonu nie najlepiej o tej obsadzie świadczy.

    Żaden problem. Pacjenci zgłaszają potrzebę innym pacjentom i
    odwiedzającym bo nie mają w zasięgu dzwonka albo nie umieją go użyć
    (pierwsze zdania artykułu wspominają o starszej pani). To jest jakieś
    totalne dno. Byłem w szpitalu u kogoś i np odnotowałem pełen kubek o
    godzinie 12-tej u osoby, która na pewno samodzielnie go nie naleje ani
    nie wypije, jak śniadanie jest pewnie o 7 lub 8. Nie całkiem ogarniam,
    jak lekarze mogą na to nie zwracać uwagi skoro generalnie wydają się
    wykonywać swoją pracę normalnie. To nie dziwota, że ludzie idą do
    szpitala i umierają.

    > Natomiast niekoniecznie musi to mieć związek z jej zgonem.

    Niekoniecznie rzecz jest w zgonie, było o udzieleniu pomocy po telefonie.

  • 6. Data: 2024-04-10 22:16:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zastępstwa. No to powinna zauważyć, że ktoś dzwoni.
    >
    > Nie wypowiadam się co do potrzeby tej pomocy, czy też zasadności

    <cynizm> Problem zostanie rozwiązany przez odbieranie pacjentom
    telefonów (na najmniej na oddziałach intensywnej terapii) żeby
    "nie zakłócały pracy aparatury medycznej"? </cynizm>

    A poważniej: Widać te [...] muszą mieć bat analogiczny jak maszyniści
    pociągów (sprawdzanie czy reaguje/nie śpi/jest przytomny).

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2024-04-10 22:41:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 21:55, io pisze:

> [...]
    > jak lekarze mogą na to nie zwracać uwagi skoro generalnie wydają się
    > wykonywać swoją pracę normalnie. To nie dziwota, że ludzie idą do

    Ale to sala intensywnej terapii, a nie szpitalna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-04-10 23:02:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ale to sala intensywnej terapii, a nie szpitalna.

    Oddział intensywnej opieki kardiologicznej itd. Jaka sala nie wiem i co
    ewentualnie z tego wynika dla standardu. To, co opisałem nie było na
    kardiologicznym, ale na kardiologicznym też kiedyś byłem. Tam z kolei
    znana była pielęgniarka, która 'nie podniesie pacjenta bo boi się o swój
    kręgosłup'. Samo w sobie jeszcze o niczym nie musi świadczyć, nie
    pomagamy kosztem swojego zdrowia, możemy np wezwać swoją pomoc, ale
    jeśli nie pomagamy to nie pomagamy a nie bajerujemy wszystkich że
    pomagamy a oni głupi cieszą się aż do szpitala nie dostaną się i sami
    nie przekonają jak jest.

  • 9. Data: 2024-04-11 06:34:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pielęgniarka na dwóch pacjentów. Dwaj pacjenci leżą obok siebie na sali
    > i zasadniczo nie powinna wychodzić bez pozostawienia zastępstwa. No to

    Ale dlaczego akurat cię boli że akurat fakt korzystania z telefonu
    pozostał niezauważony przez personel a nie to że oni nie zauważyli że
    ona wzywała pomocy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-04-11 06:46:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 22:16, A. Filip pisze:

    > <cynizm> Problem zostanie rozwiązany przez odbieranie pacjentom
    > telefonów (na najmniej na oddziałach intensywnej terapii) żeby
    > "nie zakłócały pracy aparatury medycznej"? </cynizm>

    No właśnie się "zdziwiłem" że Robert widzi problem nie w tym, że babka
    nie mogła doprosić się pomocy na intensynej terapii a w tym że udało się
    jej zadzwonić. "powiedz coś po kulsońsku";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!