-
Play zwróci niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid
... operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu ... Kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie ...
-
Orange odda niewykorzystane środki z kont pre-paid
... zmienić operatora, tracił niewykorzystane środki. Mogło go to zniechęcić do wyboru konkurencyjnej firmy, nawet jeśli otrzymał lepszą ofertę. Orange Polska to ostatnia z ... wiadomości sms. Jak ubiegać się o zwrot pieniędzy w Orange Polska? Uprawnieni będą klienci, którzy w chwili złożenia wniosku mają co najmniej 6-miesięczny staż w sieci Orange ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... jest natomiast sytuacja, gdy jesteśmy zapraszani na bezpłatny pokaz, badanie lub odbiór nagrody. Firmy kierują zaproszenia na spotkania pod pretekstem możliwości otrzymania bezpłatnego produktu ... poradzić. Zdarza się, że tego typu produkty oferowane są na raty, ale klienci nie zawsze są o tym wprost informowani. Dlatego istotne jest uważne zapoznanie ...
-
Fałszowanie dokumentów: kodeks karny ściga fałszywe certyfikaty szczepień
... można znaleźć nawet na popularnych serwisach społecznościowych. Według badań firmy Check Point Research (CPR) – analizującej zagrożenia cybernetyczne na całym świecie – ... przyjęcia szczepienia).* Spora grupa sceptyków to aktywni zawodowo potencjalni „klienci” handlarzy paszportami covidowymi i podrobionymi zaświadczeniami o odbytym szczepieniu. W ...
-
Bezpieczne wakacje: jak sprawdzić biuro podróży?
... zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy i wpłatą zaliczki. Zasada pierwsza: Sprawdź dokumenty firmy W Polsce, działalność organizatorów turystyki jest regulowana przepisami zawartymi w ustawie o ... . Znajdziemy tam informacje o zasadach wpłat czy rezygnacji z wyjazdu. Pamiętajmy, że jako klienci zawsze mamy prawo odstąpić od umowy, co nie oznacza, że nie ...
-
Skład wina ma być widoczny na etykiecie
... Dlaczego? Producenci nie byli zobligowani do zamieszczania takich informacji, a sami klienci nie mają świadomości, że taka lista mogłaby być interesująca. Większość ... win, zanim przepisy będą tego bezwzględnie wymagały – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, która zajmuje się obsługą logistyczną alkoholi oraz innych towarów akcyzowych. ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... 12,5 mln zł za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony. Klienci, którzy chcieli zrezygnować z usług spółki przed terminem, musieli płacić więcej niż ... ”. Zebrane informacje oraz dowody pozwoliły ukarać za wprowadzanie konsumentów w błąd trzy firmy: Opinie.pro, SN Marketing oraz Agencja City Damian Trzciński. Łącznie sankcje ...
-
Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców
... terminową umową abonamentową jest od dawna znana i powszechnie stosowana przez firmy, zwłaszcza te sprzedające na odległość – np. telefonicznie lub przez Internet. Zgodnie z art. ... do odstąpienia od umowy oraz konsekwencjach, jakie się z tym wiążą. Nieświadomi tego klienci, nie składając w okresie próbnym oświadczenia o odstąpieniu od umowy, po jego ...
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
... ich całkowicie pogrążyć, bo niewielkie sklepy są najbardziej chwiejne finansowo. Duże firmy szybciej sobie radzą z nałożoną karą i naprawą nadszarpniętego wizerunku. Do tego w ... bo przez ich nieuczciwość konsumenci najwięcej tracą. Warto też wspomnieć, że klienci, którzy chcą składać skargi, powinni dysponować konkretnymi dowodami. Inaczej nie tylko ...
-
Upadłość FlyEgypt: o odszkodowaniach można pomarzyć?
... lotniczych dopuszczonych do działania w Polsce sprawiają, że branża turystyczna i jej klienci są - i wciąż będą - narażani na problemy. Jak działają umowy z GTS i z ... choć wina przewoźnika jest oczywista – mówi Dominik Lewandowski z DelayFix, największej polskiej firmy odzyskującej odszkodowania za opóźnione i odwołane loty. Branża wysokiego ryzyka ...
-
Naśladownictwo a nieuczciwa konkurencja
... . Do „naruszenia interesów klientów” dochodzi zaś, kiedy rynek traci przejrzystość, a klienci nie mają możliwości podjęcia swobodnej i racjonalnej decyzji co do ... nabywców towarów. Konieczne będzie np. odpowiednie wyeksponowanie znaku towarowego lub firmy rzeczywistego producenta, co pozwoli na uniknięcie postawienia zarzutu dokonania czynu ...
-
Ruchome miejsce pracy pracownika
Jak ustalić w umowie o pracę "miejsce pracy" pracowników, którzy budują domy mieszkalne dla klientów firmy w całej Polsce? Klienci zapewniają wyżywienie i nocleg, a firma dowozi pracowników na miejsce budowy samochodem firmowym. Pracownik dostaje przydział zadań roboczych na budowie u klienta, która ...
-
Dla kogo ryczałt za godziny nadliczbowe?
... . Przykład: Pracodawca zatrudnia przedstawicieli handlowych. Wykonują oni pracę przede wszystkim w siedzibie klientów i miejscach, gdzie klienci wykonują swoją działalność. Pracownicy Ci zgłaszają się do firmy głównie, żeby otrzymać przydział zadań, dokumenty klientów, materiały reklamowe, wziąć udział w zebraniach podsumowujących wyniki prac ...
-
Delegowanie pracowników: od dziś zmiany w prawie, będzie chaos?
... ucierpią pracownicy delegowani, którzy krócej będą mogli zarabiać za granicą oraz klienci zmuszeni do częstszych zmian personelu. Rotacje w firmach zawsze powodują dezorganizację pracy i ... tych przepisów – ostrzega Stefan Schwarz. Uważać powinny na przykład firmy, których pracownicy przemieszczają się po terytorium kraju, do którego zostali ...
-
Transport: płaca minimalna i delegowanie pod kontrolą. Kary od 1000 euro
... finansowym – komentuje Łukasz Włoch, ekspert OCRK, Grupa INELO. Co więcej, niektóre firmy decydują się na rozliczanie płacy minimalnej wyłącznie w modelu MiLoG, ... braki dokumentów kończą się poinformowaniem powołanego reprezentanta o konieczności wysłania dokumentów płacowych. Klienci wyzywani są do ich uzupełnienia, wysyłki rozliczeń czasu pracy i ...