-
E-commerce czyli jak założyć sklep internetowy?
Rynek e-commerce w Polsce wciąż się rozwija. Potwierdzeniem są wyniki raportu prowadzonego przez Gemius PBI „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” gdzie wykazano, że liczba internautów w Polsce w 2018 roku wyniosła 27,8 mln, a z 1,5 tys. przebadanych osób ponad połowa dokonała choć raz zakupów ...
-
Zmiany w prawie dla e-commerce już w styczniu 2023
... także DAC7), dotycząca platform e-commerce i dyrektywa 2020/284, która wprowadza zmiany dla dostawców usług płatniczych. Jako członek UE, Polska ma obowiązek zaimplementować ustalenia zawarte w tych dokumentach do końca 2022 roku. Zmiany dla platform e-commerce Pierwsza planowana zmiana ma uszczelnić rynek e-commerce. Unijna dyrektywa DAC7 dotyczy ...
-
Cross-border w e-commerce. Jakie zmiany prawne wejdą w życie w 2024 roku?
... Polski i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego UE innego niż Polska. Ten scenariusz nie budzi wątpliwości, gdy towar jest faktycznie wysyłany ... granicę – zaznacza Rafał Malujda. Przemiany jako szansa na rozwój Rewolucja prawna w e-commerce w 2024 roku wymaga od przedsiębiorców elastyczności i gotowości na zmiany. Kluczowymi ...
-
Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
... podoba się najbardziej jest m.in. możliwość szybkiego porównania ofert, ciągła dostępność sklepów oraz szybka wysyłka. Jak jednak pokazuje raport "E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska", ciągle ponad 40 procent internautów korzysta z możliwości osobistego odebrania towaru. – Wybór tego rozwiązania wynika przede wszystkim z chęci ...
-
Sklepy internetowe: większe obowiązki sprzedawcy
... nabył sprzedawane konsumentom produkty. Dodatkowo przepisy o regresie - jako regulacja polska, a nienarzucona ze strony dyrektywy unijnej - nie będą obowiązywały zagranicznych dostawców, ... zaufania konsumentów do handlu elektronicznego. Trudno ocenić, czy diagnoza potrzeb rynku e-commerce sprzed kilku lat była trafna i zachowuje aktualność do dziś, z ...
-
Idą święta: zagraniczne zakupy przez Internet
... prawa będą respektowane, tym bardziej jeżeli dokonają zakupu w sklepie on-line zarejestrowanym w innym kraju niż Polska. Brak zaufania nie powinien jednak ograniczać możliwości, jakie daje Internet, szczególnie kiedy e-commerce może umniejszyć nam trudy zakupów w ruchliwych centrach handlowych. Zgodnie z Tabelą wyników dla rynków Konsumenckich ...
-
Polscy konsumenci skarżą się na niemieckie firmy
E-commerce to świat bez granic. Nic dziwnego, że rzesza konsumentów decydujących się ... dystrybutor paliwa w Austrii pobrał pieniądze, a nie wydał paliwa. Konsument stracił 40 euro. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Austria odzyskał przywłaszczone przez maszynę pieniądze. Konsumenci z polski najczęściej skarżyli się na przedsiębiorców z: Niemiec (14% ...
-
Zakupy w Internecie: UOKiK wyjaśnia zasady
... włączyło się 22 partnerów: Allegro.pl, Ceneo.pl, Ceneria.pl, Comperia.pl, e-Commerce Polska - Izba Gospodarki Elektronicznej, Europejskie Centrum Konsumenckie, Frupi.pl, GoDealla.pl, Groupon.pl, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Mensis.pl, Nokaut.pl, Notanio.pl, Okazje.eholiday.pl, porównywarka cena ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... niż gdyby kontynuowali umowę. Prezes UOKiK nakazał UPC Polska zaprzestanie praktyki oraz zwrot konsumentom nieprawidłowo pobranych opłat. Prezes UOKiK kwestionował również nieprawidłowo wprowadzane zmiany w umowach w branży finansowej, ubezpieczeniowej, e-płatności czy e-commerce. Wszczął postępowania wyjaśniające w sprawie klauzul waloryzacyjnych ...
-
Reklama w Internecie a obowiązujące prawo
... „Przewodnik po influencer marketingu”, opublikowanych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska w październiku 2021 r.[8] Wydaje się więc, że minęło sporo czasu do ... przy tym obowiązki tzw. dostawców internetowych platform handlowych, czyli branżę e-commerce, ale także poszczególne osoby zamieszczające reklamy w Internecie powinny się ...
Tematy: reklama w internecie, influencerzy, kryptoreklama, media społecznościowe, reklamy, reklama online, oznaczanie reklam, UOKiK, social media, post sponsorowany, nieuczciwe praktyki rynkowe, prawo ochrony konkurencji, ochrona konsumentów, influencer marketing, reklama alkoholu, reklama alkoholu w internecie, Omnibus -
Sklep internetowy: nowe obowiązki informacyjne
... dyrektywy, które z pewnością powinni mieć na uwadze przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce. W pierwszym rzędzie warto zwrócić uwagę na sposób sformułowania obowiązku zapewnienia ... ”. Pomimo że różnica ta jest dość subtelna, wydaje się, że polska regulacja wyraźnie akcentuje wymóg pozytywnej czynności ze strony konsumenta. Porównując te ...
-
Ustawa o książce: co zmieni się dla czytelników i wydawców?
... budzi skrajne emocje. W listopadzie 2014 roku Biblioteka Narodowa wraz z TNS Polska wspólnie przeprowadziły badanie dotyczące czytelnictwa w Polsce. Analizy wykazały, że w ... importowanych na terytorium kraju. Rewolucja na księgarskim rynku e-commerce Nowe regulacje wpłyną znacząco na rynek e-commerce. Najważniejsze zmiany regulacji ceny i rabatów to ...
-
Własna firma - studenci są na tak. Jak założyć i rozwinąć biznes?
... wyjścia do negocjacji o lepsze warunki kredytowania – dodaje. Postaraj się o fundusze unijne Polska na lata 2014-2020 uzyskała od Unii Europejskiej 82,5 mld euro funduszy pomocowych. ... skupić się tylko na jej standardowych formach, jednak warto pamiętać, że e-commerce rządzi się innymi prawami niż handel tradycyjny. Przed decyzją o konkretnym ...
-
Zakupy, gry, randki przez internet. Zawsze dbaj o bezpieczeństwo
... i pieniędzy – ponad 10 000 zł. Przedsiębiorca miał siedzibę we Francji, więc ECK Polska i ECK Francja wspólnie zajęli się skargą konsumentki. W rezultacie rozmów z firmą ... odpowiadał. Dzięki pomocy ECK Polska firma zwróciła mu pieniądze i przyznała, że gra została usunięta przez pomyłkę. E-KUPOWANIE Dzięki e-commerce konsumenci mają większy wybór i ...
-
Prawo patentowe Unii Europejskiej czekają rewolucyjne zmiany
... za naruszenie patentu jednolitego. Fakt, że Polska nie przystąpiła do nowego systemu nie oznacza wyłączenia odpowiedzialności polskich przedsiębiorców za ewentualne naruszenia patentów jednolitych. Co więcej, w globalnej gospodarce, opartej w dużej mierze o rozwiązania e-commerce i szeroką dostępność produktów i usług, możliwość pozywania ...
Tematy: prawo patentowe, patent, ochrona patentowa, ochrona znaków towarowych, znaki towarowe, prawo znaków towarowych, ochrona wynalazku, ochrona wzorów użytkowych, rejestracja znaków towarowych, znak towarowy, prawo znaków towarowych, zastrzeżone znaki towarowe, prawo ochronne na znak towarowy, ochrona własności intelektualnej, własność intelektualna, Jednolity Sąd Patentowy -
Od 1 lipca eIDAS zamiast ustawy o podpisie elektronicznym
... elektronicznych operacji oraz usunięcie dotychczasowych barier hamujących rozwój e-commerce. Zapisy Rozporządzenia eIDAS uporządkują stan prawny, a dzięki ... . Z kolei relatywnie najgorzej sytuacja wygląda w Rumunii, Bułgarii, Grecji i we Włoszech. Polska również plasuje się poniżej średniej. Przykładem kraju, który w bardzo krótkim czasie ...
-
Zagraniczne zakupy przez internet. Co z płatnościami?
Zagraniczne zakupy przez internet zdobywają coraz większą rzeszę zwolenników, których kuszą m.in. atrakcyjne ceny oraz możliwość zakupu towarów niedostępnych na ich rodzimych rynkach. Nieco problematyczną kwestią pozostają płatności za takie zakupy. Kupując, zastanawiamy się, jak dokonać ich szybko i bezpiecznie. Czy jest to w ogóle możliwe? Co ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jakie prawa konsumentów?
... poprzednie lata wyraźnie pokazały, że w święcie tym chętnie uczestniczą również e-sklepy. Z kolei Cyberponiedziałek dotyczy głównie e-commerce i wypada w tym roku 26 listopada. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreśla, że niezależnie od tego, czy ... Handlowa. W przypadku zakupów od przedsiębiorcy z innego kraju UE pomocy szukaj w ECK Polska ...
-
Dropshipping a prawa konsumenta. Na co zwracać uwagę?
... przedsiębiorca B – dostawcą. Sytuacja najkorzystniejsza dla konsumentów, bo za wszystko odpowiada polska firma i obowiązuje polskie prawo konsumenckie. Przed transakcją można sprawdzić przedsiębiorcę, ... Taka postawa im się opłaci. Przy dużej konkurencji na rynku e-commerce konsumenci docenią, że nie są odsyłani z problemami do Chin i chętniej będą ...