eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Mienia Wojskowego

projekt dotyczy połączenia dwóch agencji wykonawczych Agencji Mienia Wojskowego i Wojskowej Agencji Mieszkaniowej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3342
  • Data wpłynięcia: 2015-04-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o Agencji Mienia Wojskowego
  • data uchwalenia: 2015-07-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1322

3342-cz-1

– 5 –
i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1017
oraz z 2013 r. poz. 1650);
11) gospodarowanie dobrami niematerialnymi o charakterze majątkowym;
12) użytkowanie lasów przekazanych Agencji na podstawie przepisów o lasach lub
niniejszej ustawy;
13) współpraca z przedsiębiorcami wykonującymi zadania w dziedzinie obronności
i bezpieczeństwa państwa w zakresie realizacji obrotu towarami, technologiami
i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, o którym mowa
w ustawie wymienianej w art. 1 pkt 5;
14) prowadzenie działań marketingowych i promocyjnych;
15) realizacja zadań w zakresie inwestycji budowlanych i zakupów nieruchomości oraz
ulepszeń posiadanych zasobów mienia, w tym spłaty zobowiązań, wraz z kosztami ich
obsługi, zaciągniętych na te cele, oraz zakupów innych środków trwałych, a także
wartości niematerialnych i prawnych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 6, 7, 9, 11 i 15, Agencja realizuje w zakresie
wynikającym z potrzeb obronności i bezpieczeństwa państwa.
3. Agencja może także nabywać mienie w związku z wdrażaniem programów
operacyjnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia
polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649 oraz z 2015 r. poz. 349), oraz projektów,
o których mowa w rozdziale 12 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji
programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej
2014–2020 (Dz. U. poz. 1146 oraz z 2015 r. poz. 378).
4. Projekt trzyletniego planu wykorzystania zasobu mieszkaniowego i internatowego
sporządza się na dany rok budżetowy i dwa następne w terminie do dnia 1 grudnia roku
poprzedzającego rok budżetowy.
5. Agencja jest obowiązana uzyskać pozytywną opinię Ministra Obrony Narodowej
w każdym przypadku współpracy, o której mowa w ust. 1 pkt 13. Minister Obrony
Narodowej wydaje opinię w terminie 30 dni od dnia otrzymania zapytania Prezesa Agencji.
Brak opinii w tym terminie jest równoznaczny z wydaniem opinii pozytywnej.
Art. 8. 1. Minister Obrony Narodowej w uzgodnieniu z Prezesem Agencji Mienia
Wojskowego określi, w drodze decyzji, wykaz przedsiębiorców wykonujących zadania
w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa państwa, z którymi Agencja może współpracować
– 6 –
w zakresie wykonywania zadań związanych z obrotem, o którym mowa w art. 7 pkt 13,
a także zakres tych działań.
2. Szczegółowe zasady wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, są określane
każdorazowo w drodze umowy zawieranej między Agencją a przedsiębiorcą określonym
w decyzji, o której mowa w ust. 1.
Art. 9. 1. Do zadań zleconych Agencji należy w szczególności:
1)
wykonanie powierzonych jej przez Ministra Obrony Narodowej zadań zleconych
w zakresie gospodarki mieszkaniowej i internatowej oraz inwestycji i remontów
zasobów mieszkaniowych i internatowych, w szczególności dotyczących:
a)
tworzenia warunków sprzyjających racjonalnemu wykorzystaniu zasobów
mieszkaniowych i internatowych,
b)
planowania i realizowania inwestycji, w tym budowy, zakupów i ulepszeń oraz
remontów budynków, lokali mieszkalnych i internatów oraz związanej z nimi
infrastruktury, w tym spłaty zobowiązań wraz z kosztami ich obsługi zaciągniętych
na te cele, a także zakupów środków trwałych i wartości niematerialnych
i prawnych, z dotacji budżetowej,
c)
wypłacania osobom uprawnionym świadczeń pieniężnych, na które Agencja
otrzymuje dotację budżetową,
d)
wydawania żołnierzom zawodowym decyzji o przydziale lokali mieszkalnych
znajdujących się w dyspozycji Agencji;
2)
wykonywanie umów zawartych przez Ministra Obrony Narodowej na podstawie
przepisów
o
prywatyzacji
przedsiębiorstw
państwowych
i
przepisów
o przedsiębiorstwach państwowych;
3)
prowadzenie na rzecz urzędu obsługującego Ministra Obrony Narodowej oraz jednostek
organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej postępowań o udzielenie
zamówień publicznych oraz zawieranie umów wynikających z tych postępowań,
finansowanych z budżetu państwa z części, której dysponentem jest Minister Obrony
Narodowej;
4)
wykonywanie umów zawartych między Ministrem Obrony Narodowej a Agencją, na
podstawie których przekazaniu podlegają kompleksy magazynowe;
5)
prowadzenie przekazanych przez Ministra Obrony Narodowej Agencji postępowań
o udzielenie zamówień publicznych do dalszego prowadzenia, o których mowa w pkt 3,
– 7 –
wszczętych i niezakończonych przez urząd obsługujący Ministra Obrony Narodowej lub
jednostki organizacyjne podległe temu Ministrowi;
6)
obrót z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla
bezpieczeństwa państwa, o którym mowa w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r.
o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla
bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju
i bezpieczeństwa, inny niż określony w art. 7 ust. 1 pkt 1;
7)
realizacja zadań związanych z wdrażaniem programów operacyjnych, o których mowa
w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, oraz
występowanie o dofinansowanie, realizowanie oraz rozliczanie projektów, o których
mowa w rozdziale 12 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020,
w zakresie właściwości Ministra Obrony Narodowej;
8)
zbywanie mienia ruchomego przekazanego przez Ministra Obrony Narodowej
podmiotom wskazanym przez tego Ministra.
2. Agencja, za zgodą Ministra Obrony Narodowej, może, ze środków finansowych
pochodzących z przychodów przeznaczonych na realizację zadań Agencji, pożyczek
i kredytów, nabywać sprzęt wojskowy i uzbrojenie, środki bojowe, techniczne i materiałowe
oraz usługi i naprawy zakładowe w celu przekazania ich urzędowi obsługującemu Ministra
Obrony Narodowej oraz jednostkom podległym i nadzorowanym przez Ministra Obrony
Narodowej do użytkowania. Umowa o użytkowanie określa w szczególności zasady
użytkowania i warunki płatności.
3. Minister Obrony Narodowej może dokonać cesji na Agencję uprawnień
i obowiązków zamawiającego, w tym do zawarcia umowy dostaw i usług, w zakresie
zakończonych postępowań o zamówienia publiczne przeprowadzonych przez urząd
obsługujący Ministra Obrony Narodowej i jednostki podległe Ministrowi Obrony Narodowej.
W takim przypadku finansowanie dostaw i usług następuje ze środków finansowych Agencji,
z zaciągniętych przez Agencję pożyczek i kredytów oraz przez Ministra Obrony Narodowej
ze środków finansowych z części budżetu państwa, której dysponentem jest ten Minister.
4. Przekazanie przez Agencję do użytkowania urzędowi obsługującemu Ministra
Obrony Narodowej i jednostkom podległym Ministrowi Obrony Narodowej przedmiotu
dostaw i usług, o których mowa w ust. 3, następuje na podstawie umowy określającej zasady
korzystania z przedmiotu umowy oraz zasady płatności, z uwzględnieniem wydatkowanych
– 8 –
przez Ministra Obrony Narodowej środków finansowych na nabycie przedmiotu dostaw
i usług.
Art. 10. Organami Agencji są:
1)
Prezes Agencji;
2)
Rada Nadzorcza;
3)
dyrektorzy oddziałów regionalnych Agencji.
Art. 11. 1. Prezesa Agencji powołuje Minister Obrony Narodowej w porozumieniu
z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa spośród osób wyłonionych w drodze
otwartego i konkurencyjnego naboru. Prezesa Agencji odwołuje Minister Obrony Narodowej
w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa.
2. Kadencja Prezesa Agencji trwa 3 lata.
3. Powołanie Prezesa Agencji wygasa z dniem:
1)
jego śmierci;
2)
złożenia rezygnacji;
3)
odwołania.
4. Po wygaśnięciu powołania Prezesa Agencji z przyczyn określonych w ust. 3
wskazany przez Ministra Obrony Narodowej zastępca Prezesa Agencji pełni obowiązki
Prezesa Agencji do czasu objęcia obowiązków przez nowego Prezesa Agencji.
5. Stanowisko Prezesa Agencji może zajmować osoba, która:
1)
posiada tytuł zawodowy magistra lub równorzędny;
2)
jest obywatelem polskim;
3)
korzysta z pełni praw publicznych;
4)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
5)
posiada kompetencje kierownicze;
6)
posiada co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na
stanowisku kierowniczym;
7)
posiada wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Agencji.
– 9 –
6. Informację o naborze na stanowisko Prezesa Agencji udostępnia się przez
umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Agencji oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej Agencji i Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Obrony Narodowej. Ogłoszenie zawiera:
1)
nazwę i adres Agencji;
2)
określenie stanowiska;
3)
wymagania związane ze stanowiskiem wynikające z przepisów prawa;
4)
zakres zadań wykonywanych na stanowisku;
5)
wskazanie wymaganych dokumentów;
6)
termin i miejsce składania dokumentów;
7)
informację o metodach i technikach naboru.
7. Termin, o którym mowa w ust. 6 pkt 6, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia
udostępnienia ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Obrony
Narodowej.
8. Nabór na stanowisko Prezesa Agencji przeprowadza zespół powołany przez Ministra
Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw Skarbu Państwa,
liczący co najmniej 3 osoby, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia
najlepszych kandydatów. W toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata,
wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany
nabór, oraz kompetencje kierownicze.
9. Członek zespołu ma obowiązek zachowania w tajemnicy informacji dotyczących
osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.
10. W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż 3 kandydatów, których przedstawia
Ministrowi Obrony Narodowej.
11. Minister Obrony Narodowej może zasięgnąć opinii Rady Nadzorczej co do
kandydatów, o których mowa w ust. 10. Do członków Rady Nadzorczej ust. 9 stosuje się
odpowiednio.
12. Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:
1)
nazwę i adres Agencji;
2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;
strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: