eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3150
  • Data wpłynięcia: 2015-02-06
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1166

3150

Instytucja powiadamia właściwe organy o stosowaniu
tego podejścia.
Art. 247
Uznanie ograniczenia ryzyka kredytowego w
N/przepi


ust. 1
odniesieniu do pozycji sekurytyzacyjnych
s
Instytucja może uznawać ochronę kredytową stosowan
rzeczywistą lub nierzeczywistą uzyskaną w odniesieniu y jest
do pozycji sekurytyzacyjnej zgodnie z rozdziałem 4, z bezpośre
zastrzeżeniem wymogów określonych w niniejszym
dnio
rozdziale oraz w rozdziale 4.
Uznana ochrona kredytowa rzeczywista ogranicza się
do zabezpieczenia finansowego, które kwalifikuje się
do obliczania kwot ekspozycji ważonych ryzykiem
zgodnie z rozdziałem 2, jak określono w rozdziale 4;
warunkiem
takiego
uznania
jest
spełnienie
odpowiednich wymogów określonych w rozdziale 4.
Za uznaną ochronę kredytową nierzeczywistą oraz
Art. 247
N/przepi


uznanych dostawców ochrony kredytowej
ust. 2
nierzeczywistej uważa się ochronę i dostawców, którzy
s
są uznawani zgodnie z rozdziałem 4, przy czym stosowan
warunkiem
takiego
uznania
jest
spełnienie y jest
bezpośre
odpowiednich wymogów określonych w rozdziale 4.
dnio
Art.247
W drodze odstępstwa od ust. 2 uznani dostawcy N/przepi


ust. 3
ochrony kredytowej nierzeczywistej określeni w art.
s
201 ust. 1 lit. a)-h), z wyjątkiem kwalifikujących się stosowan
kontrahentów centralnych, posiadają ocenę kredytową y jest
uznanej ECAI, w przypadku której przypisano stopień bezpośre
jakości kredytowej równy lub wyższy niż 3 zgodnie z
dnio
art. 136 i która posiadała stopień jakości kredytowej
równy co najmniej 2 w chwili pierwszego uznania
ochrony kredytowej. Instytucje posiadające zezwolenie
na stosowanie metody IRB do ekspozycji
bezpośredniej wobec dostawcy ochrony mogą oceniać
uznawalność zgodnie ze zdaniem pierwszym na
podstawie równoważności między PD dotyczącym
dostawcy ochrony a PD związanym ze stopniami
jakości kredytowej, o których mowa w art. 136.
W drodze odstępstwa od ust. 2 jednostki specjalnego
Art. 247
przeznaczenia do celów sekurytyzacji są uznanymi N/przepi


ust. 4
dostawcami ochrony, jeżeli posiadają aktywa będące
s
stosowan
uznanym zabezpieczeniem finansowym i wobec y jest

407
których nie ma faktycznych ani warunkowych praw o bezpośre
wyższym lub równym stopniu uprzywilejowania w dnio
stosunku do praw warunkowych instytucji
otrzymującej ochronę kredytową nierzeczywistą oraz
jeżeli są spełnione wszystkie wymogi dotyczące
uznania zabezpieczenia finansowego określone w
rozdziale 4. W takich przypadkach GA (kwota ochrony
skorygowana o wszelkiego rodzaju niedopasowania
walutowe i niedopasowania terminów zapadalności
zgodnie z przepisami rozdziału 4) ogranicza się do
wartości rynkowej tych aktywów skorygowanej o
czynnik zmienności, a g (waga ryzyka ekspozycji
wobec dostawcy ochrony, jak określono według
metody standardowej) określa się jako średnioważoną
wagę ryzyka, która miałaby zastosowanie do tych
aktywów jako zabezpieczenie finansowe według
metody standardowej.
Art. 248
Ukryte wsparcie
N/przepi


ust. 1
Instytucja sponsorująca lub instytucja inicjująca, które
s
w odniesieniu do sekurytyzacji zastosowały przepisy stosowan
y jest
art. 245 ust. 1 i 2 przy obliczaniu kwot ekspozycji
ważonych ryzykiem lub które zbyły instrumenty bezpośre
dnio
zawarte w ich portfelu handlowym, w związku z czym
nie obowiązuje już ich wymóg posiadania funduszy
własnych z tytułu ryzyka dotyczącego tych
instrumentów, nie udzielają - do celów ograniczenia
potencjalnych lub faktycznych strat inwestorów -
wsparcia sekurytyzacji wykraczającego poza swoje
zobowiązania umowne. Transakcji nie uznaje się za
zapewniającą wsparcie, jeżeli jest ona realizowana na
warunkach rynkowych i uwzględniana w ocenie
przeniesienia istotnej części ryzyka. Każda taka
transakcja, niezależnie od tego, czy zapewnia wsparcie,
jest zgłaszana właściwym organom i poddawana
kontroli kredytowej instytucji oraz procesowi
przyznawania kredytu. Oceniając, czy struktura
transakcji nie ma na celu udzielenia wsparcia,
instytucja odpowiednio analizuje przynajmniej
wszystkie następujące aspekty:
a) cenę odkupu;
b) kapitał instytucji i jej poziom płynności przed
odkupem i po nim;

408
c) dochody z tytułu sekurytyzowanych ekspozycji;
d) dochody z tytułu pozycji sekurytyzacyjnych;
e) wpływ wsparcia na straty, które jednostka inicjująca
prawdopodobnie poniesie w stosunku do inwestorów.
Art. 248
EUNB zgodnie z art. 16 rozporządzenia (UE) nr N/przepi


ust. 2
1093/2010 wydaje wytyczne określające warunki
s
rynkowe oraz wskazujące, w jakich przypadkach stosowan
struktura transakcji nie ma na celu udzielenia wsparcia.
y jest
bezpośre
dnio
Art. 248
Jeżeli instytucja inicjująca lub instytucja sponsorująca N/przepi


ust. 3
nie spełniają warunków określonych w ust. 1 w
s
odniesieniu do sekurytyzacji, posiadają one stosowan
przynajmniej fundusze własne w celu zabezpieczenia y jest
wszystkich sekurytyzowanych ekspozycji, tak jakby bezpośre
nie były one objęte sekurytyzacją.
dnio
Art. 249
Podejście ogólne
N/przepi


Obliczając kwoty ekspozycji ważonych ryzykiem dla
s
sekurytyzowanych ekspozycji, jeżeli spełnione są stosowan
warunki przewidziane w art. 244, instytucja inicjująca y jest
sekurytyzację syntetyczną stosuje, z zastrzeżeniem bezpośre
przepisów art. 250, właściwe metody obliczania
dnio
określone w niniejszej sekcji, a nie metody określone
w rozdziale 2. Dla instytucji obliczających kwoty
ekspozycji ważonych ryzykiem oraz kwoty
oczekiwanej straty zgodnie z rozdziałem 3, kwota
oczekiwanej straty w odniesieniu do takich ekspozycji
jest równa zeru.
Wymogi określone w akapicie pierwszym mają
zastosowanie do całej puli ekspozycji objętych
sekurytyzacją. Z zastrzeżeniem przepisów art. 250,
instytucja inicjująca oblicza kwoty ekspozycji
ważonych ryzykiem w odniesieniu do wszystkich
transz sekurytyzacyjnych zgodnie z przepisami
niniejszej sekcji, w tym tych, w odniesieniu do których
dana instytucja uznaje ograniczenie ryzyka
kredytowego zgodnie z art. 247; w takim przypadku
wagę ryzyka przypisywaną danej pozycji można
zmienić zgodnie z rozdziałem 4, z zastrzeżeniem

409
wymogów określonych w niniejszym rozdziale.
Art. 250
Sposób traktowania przypadków niedopasowania N/przepi


terminów
zapadalności
w
sekurytyzacjach
s
syntetycznych
stosowan
Do celów obliczania kwot ekspozycji ważonych y jest
bezpośre
ryzykiem zgodnie z art. 249 wszelkie przypadki
niedopasowania terminów zapadalności między
dnio
ochroną kredytową, która stanowi transzę i poprzez
którą uzyskuje się przeniesienie ryzyka, a
sekurytyzowanymi ekspozycjami uwzględnia się w
następujący sposób:
a) za termin zapadalności sekurytyzowanych
ekspozycji przyjmuje się najdłuższy termin
zapadalności którejkolwiek z tych ekspozycji, jednak
nie dłuższy niż pięć lat. Termin rozliczenia ochrony
kredytowej określa się zgodnie z rozdziałem 4;
b) przy obliczaniu kwot ekspozycji ważonych
ryzykiem dla transz, którym zgodnie z niniejszą sekcją
przypisuje się wagę ryzyka równą 1250 %, instytucja
inicjująca nie uwzględnia żadnych przypadków
niedopasowania terminów zapadalności. W odniesieniu
do wszystkich innych transz stosuje się sposób
traktowania przypadków niedopasowania terminów
zapadalności określony w rozdziale 4, według
następującego wzoru:

410

Art. 251
Z zastrzeżeniem przepisów art. 252, instytucja oblicza N/przepi


kwotę ekspozycji ważonej ryzykiem pozycji
s
sekurytyzacyjnej lub resekurytyzacyjnej posiadającej stosowan
rating, stosując do wartości ekspozycji odpowiednią y jest
wagę ryzyka.
bezpośre
Odpowiednią wagą ryzyka jest waga ryzyka
dnio
określona
w tabeli 1, z którą wiąże się ocena kredytowa danej
pozycji zgodnie z przepisami sekcji 4.


411
strony : 1 ... 40 ... 80 ... 90 . [ 91 ] . 92 ... 100 ... 140 ... 168

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: