Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3150
- Data wpłynięcia: 2015-02-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-06-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1166
3150
y jest
bezpośre
dnio
Art. 97
3. Jeżeli dana firma inwestycyjna nie prowadzi jeszcze N/przepi
ust. 3
działalności przez pełny rok, licząc od dnia podjęcia tej
s
działalności, utrzymuje ona uznany kapitał na stosowan
poziomie co najmniej jednej czwartej stałych kosztów y jest
pośrednich przewidywanych w planie biznesowym, bezpośre
chyba że właściwy organ zażąda skorygowania tego
dnio
planu.
Art. 97
4. EUNB, w porozumieniu z EUNGiPW, opracowuje N/przepi
ust. 4
projekty regulacyjnych standardów technicznych w
s
celu doprecyzowania następujących elementów:
stosowan
y jest
a) obliczania wymogu posiadania uznanego kapitału w
wysokości co najmniej jednej czwartej stałych kosztów bezpośre
pośrednich poniesionych w roku poprzednim;
dnio
b) warunków korygowania przez właściwe organy
wymogu posiadania uznanego kapitału w wysokości co
najmniej jednej czwartej stałych kosztów pośrednich
poniesionych w roku poprzednim;
c) obliczania prognozowanych stałych kosztów
pośrednich w przypadku firmy inwestycyjnej, która nie
prowadzi jeszcze działalności przez pełny rok.
EUNB przedstawi Komisji powyższe projekty
regulacyjnych standardów technicznych do dnia 1
marca 2014 r.
Komisja jest uprawniona do przyjmowania
regulacyjnych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 10-14
rozporządzenia (UE) nr 1093/2010.
Art. 98
Artykuł 98.
N/przepi
ust. 1
Fundusze własne w odniesieniu do firm
s
stosowan
inwestycyjnych na zasadzie skonsolidowanej
y jest
1. W przypadku firm inwestycyjnych, o których mowa bezpośre
w art. 95 ust. 1, wchodzących w skład grupy, która nie
dnio
obejmuje żadnych instytucji kredytowych, dominująca
firma inwestycyjna z państwa członkowskiego stosuje
przepisy art. 92 na poziomie skonsolidowanym w
142
następujący sposób:
a) stosowanie łącznej kwoty ekspozycji na ryzyko
obliczonej w sposób określony w art. 95 ust. 2;
b) fundusze własne obliczane na podstawie
skonsolidowanej
sytuacji
dominującej
firmy
inwestycyjnej lub, stosownie do przypadku, sytuacji
finansowej spółki holdingowej lub finansowej spółki
holdingowej o działalności mieszanej.
Art. 98
2. W przypadku firm inwestycyjnych, o których mowa N/przepi
ust. 2
w art. 96 ust. 1, wchodzących w skład grupy, która nie
s
obejmuje żadnych instytucji kredytowych, dominująca stosowan
firma inwestycyjna z państwa członkowskiego i firma y jest
inwestycyjna kontrolowana przez finansową spółkę bezpośre
holdingową lub finansową spółkę holdingową o
dnio
działalności mieszanej stosują przepisy art. 92 na
zasadzie skonsolidowanej w następujący sposób:
a) stosuje łączną kwotę ekspozycji na ryzyko obliczoną
w sposób określony w art. 96 ust. 2;
b) stosuje fundusze własne obliczane na podstawie
skonsolidowanej
sytuacji
dominującej
firmy
inwestycyjnej lub, stosownie do przypadku, sytuacji
finansowej spółki holdingowej lub finansowej spółki
holdingowej o działalności mieszanej, zgodnie z
przepisami rozdziału 2 tytułu II części pierwszej.
Art. 99
Rozdział 2. Wymogi w zakresie obliczeń i N/przepi
ust. 1
sprawozdawczości
s
Artykuł 99.
stosowan
y jest
Sprawozdawczość dotycząca wymogów w zakresie bezpośre
funduszy własnych i informacje finansowe
dnio
1. Co najmniej raz na pół roku instytucje przedstawiają
właściwym organom sprawozdanie dotyczące
obowiązków określonych w art. 92.
Art. 99
2. Instytucje, które podlegają przepisom art. 4 N/przepi
ust. 2
rozporządzenia (WE) nr 1606/2002, i instytucje
s
kredytowe, inne niż instytucje kredytowe określone w stosowan
art. 4 tego rozporządzenia, które przygotowują swoje y jest
skonsolidowane sprawozdania finansowe zgodnie z bezpośre
międzynarodowymi
standardami
rachunkowości
143
przyjętymi zgodnie z procedurą określoną w art. 6 ust.
dnio
2 tego rozporządzenia, przedstawiają również
informacje finansowe.
Art. 99
3. Właściwe organy mogą wymagać, by instytucje N/przepi
ust. 3
kredytowe, które stosują międzynarodowe standardy
s
rachunkowości
stosownie
do
przepisów stosowan
rozporządzenia (WE) nr 1606/2002 na potrzeby y jest
przedstawiania informacji dotyczących funduszy bezpośre
własnych na zasadzie skonsolidowanej na mocy art. 24
dnio
ust. 2 niniejszego rozporządzenia, przedstawiały
również informacje finansowe zgodnie z ust. 2
niniejszego artykułu.
Art. 99
4. Informacje finansowe, o których mowa w ust. 2 i w N/przepi
ust. 4
ust. 3 akapit pierwszy, przedstawia się w zakresie, w
s
jakim jest to niezbędne do uzyskania kompleksowego stosowan
obrazu profilu ryzyka działalności instytucji i obrazu y jest
ryzyk systemowych stwarzanych przez instytucje dla bezpośre
sektora finansowego lub gospodarki realnej zgodnie z
dnio
rozporządzeniem (UE) nr 1093/2010.
Art. 99
5. EUNB opracowuje projekty wykonawczych N/przepi
ust. 5
standardów technicznych w celu określenia jednolitych
s
formatów, częstotliwości i terminów przedstawiania stosowan
sprawozdań, definicji i rozwiązań informatycznych, y jest
które mają być stosowane w Unii do bezpośre
sprawozdawczości, o której mowa w ust. 1-4.
dnio
Wymogi
dotyczące
sprawozdawczości
są
proporcjonalne do charakteru, skali i stopnia
złożoności działalności instytucji.
EUNB przedstawi Komisji powyższe projekty
regulacyjnych standardów technicznych w terminie do
dnia 28 lipca 2013 r.
Komisja zostaje uprawniona do przyjmowania
technicznych standardów wykonawczych, o których
mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 15
rozporządzenia (UE) nr 1093/2010.
Art. 99
6. W przypadku gdy właściwy organ stwierdzi, że - w N/przepi
ust. 6
odniesieniu do instytucji innych niż te, o których mowa
s
w ust. 2 i 3, które podlegają standardom stosowan
rachunkowości na podstawie dyrektywy 86/635/EWG - y jest
144
informacje finansowe wymagane na mocy ust. 2 są bezpośre
konieczne do uzyskania kompleksowego obrazu dnio
profilu ryzyka działalności instytucji i obrazu ryzyk
systemowych stwarzanych przez instytucje dla sektora
finansowego lub gospodarki realnej, właściwy organ
konsultuje się z EUNB w sprawie rozszerzenia na takie
instytucje wymogów dotyczących sprawozdawczości
w odniesieniu do informacji finansowych na zasadzie
skonsolidowanej, o ile nie przedstawiają one jeszcze
informacji na takiej zasadzie.
EUNB opracowuje projekty wykonawczych
standardów technicznych w celu określenia formatów,
które powinny stosować instytucje i za pomocą których
właściwe organy mogą rozszerzyć wymogi zgodnie z
akapitem pierwszym.
EUNB przedstawi Komisji powyższe projekty
regulacyjnych standardów technicznych w terminie do
dnia 28 lipca 2013 r.
Komisja zostaje uprawniona do przyjmowania
wykonawczych standardów technicznych, o których
mowa w akapicie drugim, zgodnie z art. 15
rozporządzenia (UE) nr 1093/2010.
Art. 99
7. W przypadku gdy właściwy organ uzna informacje N/przepi
ust. 7
nieobjęte wykonawczym standardem technicznym, o
s
którym mowa w ust. 5, za konieczne do celów stosowan
określonych w ust. 4, powiadamia EUNB i ERRS o y jest
dodatkowych informacjach, których włączenie do bezpośre
wykonawczego standardu technicznego, o którym dnio
mowa w ust. 5, uznaje za konieczne.
Art. 100
Artykuł 100.
N/przepi
Dodatkowe wymogi dotyczące sprawozdawczości
s
stosowan
Instytucje zgłaszają właściwym organom poziom y jest
stosowania, przynajmniej w ujęciu zagregowanym, bezpośre
umów z udzielonym przyrzeczeniem odkupu, dnio
udzielania pożyczek papierów wartościowych oraz
wszelkich form obciążeń aktywów.
EUNB ujmuje te informacje w wykonawczym
standardzie
technicznym
dotyczącym
sprawozdawczości, o którym mowa w art. 99 ust. 5.
145
Art. 101
Artykuł 101.
N/przepi
ust. 1
Szczegółowe obowiązki sprawozdawcze
s
stosowan
1. Instytucje przedstawiają właściwym organom raz na y jest
pół roku następujące dane dotyczące każdego bezpośre
krajowego rynku nieruchomości, wobec którego
dnio
posiadają ekspozycję:
a) straty z tytułu ekspozycji, w odniesieniu do których
instytucja uznała nieruchomość mieszkalną jako
zabezpieczenie, do niższej z następujących wartości:
kwoty stanowiącej zabezpieczenie i 80 % wartości
rynkowej lub 80 % bankowo-hipotecznej wartości
nieruchomości, chyba że zostanie postanowione
inaczej na mocy art. 124 ust. 2;
b) całkowite straty z tytułu ekspozycji, w odniesieniu
do których instytucja uznała nieruchomość mieszkalną
jako zabezpieczenie, do części ekspozycji traktowanej
jako w pełni zabezpieczona nieruchomością
mieszkalną zgodnie z art. 124 ust. 1;
c) wartość ekspozycji wszystkich należności z tytułu
ekspozycji, w odniesieniu do których instytucja uznała
nieruchomość mieszkalną jako zabezpieczenie,
ograniczona do części traktowanej jako w pełni
zabezpieczona nieruchomością mieszkalną zgodnie z
art. 124 ust. 1;
d) straty z tytułu ekspozycji, w odniesieniu do których
instytucja uznała nieruchomość komercyjną jako
zabezpieczenie, do niższej z następujących wartości:
kwoty stanowiącej zabezpieczenie i 50 % wartości
rynkowej lub 60 % bankowo-hipotecznej wartości
nieruchomości, chyba że zostanie postanowione
inaczej na mocy art. 124 ust. 2;
e) całkowite straty z tytułu ekspozycji, w odniesieniu
do których instytucja uznała nieruchomość komercyjną
jako zabezpieczenie, do części ekspozycji traktowanej
jako w pełni
zabezpieczona nieruchomością
komercyjną zgodnie z art. 124 ust. 1;
f) wartość ekspozycji wszystkich należności z tytułu
ekspozycji, w odniesieniu do których instytucja uznała
nieruchomość komercyjną jako zabezpieczenie,
ograniczona do części traktowanej jako w pełni
146
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3150
› Pobierz plik