Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
mowa w akapicie pierwszym.
3. W przypadkach gdy wsparcie udzielane w
ramach danego środka wsparcia
związanego z produkcją może być
również przyznane w ramach innego
środka
wsparcia
związanego
z
produkcją lub w ramach środka wdra
żanego w ramach innych środków i
polityk
unijnych,
państwa
członkowskie
dopilnowują,
aby
rolnik mógł otrzymać wsparcie
prowadzące do celu, o którym mowa
w art. 52 ust. 5 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013, w ramach tylko
jednego z tych środków.
Art. 55 Kryteria zatwierdzania przez Komisję
N
Przepis
rozporządzenia
55. 1. Do celów art. 55 ust. 1 lit. a)
stosowany wprost – nie
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
wymaga wdrożenia.
brak alternatyw występuje, jeżeli:
a) w docelowym regionie lub sektorze nie
można
prowadzić
żadnej
innej
produkcji niż produkcja objęta środ
kiem
wsparcia
związanego
z
produkcją lub jeżeli utrzymanie
takiej produkcji wymaga znacznych
zmian struktur produkcji; lub
b) możliwość przekształcenia w kierunku
innego
rodzaju
produkcji
jest
wyraźnie ograniczona ze względu na
niedostępność
gruntów
lub
infrastruktury dostosowanej do tej
90
produkcji,
dalsze
znaczne
ograniczenie liczby gospodarstw,
poziom inwestycji niezbędnych do
takiego
przekształcenia
lub
z
podobnych przyczyn.
2. Do celów art. 55 ust. 1 lit. b)
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
należy zapewnić stałą podaż dla
lokal nego przemysłu przetwórczego,
w przypadku gdy zawieszenie lub
ograniczenie
produkcji
w
docelowym regionie lub sektorze
może mieć negatywne konsekwencje
dla działalności gospodarczej i jej
rentowności lub zatrudnienia w
przedsiębiorstwach
na
dalszym
etapie produkcji, które w znacznym
stopniu uzależnione są od tego
rodzaju
produkcji,
takich
jak
podmioty
zajmujące
się
przetwarzaniem surowca, rzeźnie lub
przemysł
spożywczy.
Takie
przedsiębiorstwa na dalszym etapie
produkcji muszą znajdować się w
odnośnym regionie lub kontynuacja
ich działalności musi być znacznie
uzależniona od tego sektora.
3. Do celów art. 55 ust. 1 lit. c)
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
trwające zakłócenia na odnośnym
rynku mają miejsce, w przypadku
gdy rolnicy w docelowym regionie
91
lub
sektorze
ponoszą
straty
ekonomiczne
wyni
kające
w
szczególności
z
występowania
zanieczyszczenia,
skażenia
lub
degradacji środowiska w związku z
konkretnym wydarzeniem mającym
ograniczony zakres geograficzny.
4. Oceniając poziom wsparcia związanego z
produkcją
w
ramach
środków
zgłoszonych przez państwo człon
kowskie do zatwierdzenia, Komisja
bierze pod uwagę poziom płatności
bezpośrednich
związanych
z
produkcją przyznanych w okresie co
najmniej jednego roku w okresie
referencyjnym 2010–2014, o których
mowa w art. 53 ust. 4 rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013.
Art. 56 Zatwierdzenie gruntów rolnych do celów
N
Przepis rozporządzenia nie
produkcji bawełny
ma zastosowania w Polsce
56.
Państwa
członkowskie
określają
- nie wymaga wdrożenia.
obiektywne kryteria, na podstawie
których zatwierdza się grunty rolne
zgodnie
z
art.
57
ust.
2
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
Takie podstawowe kryteria oparte są co
najmniej na jednym z następujących
elementów:
a)
gospodarka
rolna
regionów,
gdzie
dominującą uprawą jest bawełna;
b)
warunki
glebowo-klimatyczne
przedmiotowych obszarów;
92
c) zarządzanie wodami nawadniającymi;
d)
zmianowanie
i
techniki
uprawy
uwzględniające ochronę środowiska.
Art. 57 Zatwierdzenie odmian do siewu
N
Przepis rozporządzenia nie
57. Do celów art. 57 ust. 2 rozporządzenia
ma zastosowania w Polsce
(UE)
nr
1307/2013
państwa
- nie wymaga wdrożenia.
członkowskie zatwierdzają odmiany
zare jestrowane we „Wspólnym
katalogu odmian gatunków roślin
rolniczych”
przewidzianym
w
dyrektywie Rady 2002/53/WE, które
dostosowuje się do potrzeb rynku.
Art. 58 Wymogi kwalifikowalności
N
Przepis rozporządzenia nie
58. Obsianie obszarów, o których mowa w
ma zastosowania w Polsce
art. 57 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
- nie wymaga wdrożenia.
1307/2013,
osiąga
się
przez
uzyskanie
minimalnej
gęstości
obsadzenia ustalonej przez państwo
członkowskie
z
uwzględnieniem
warunków glebowo-klimatycznych i,
w
stosownych
przypadkach,
specyfiki regionalnej.
Art. 59 Praktyki agronomiczne
N
Przepis rozporządzenia nie
59. Państwa członkowskie mogą określać
ma zastosowania w Polsce
szczegółowe
zasady
dotyczące
- nie wymaga wdrożenia.
praktyk
agronomicznych
niezbędnych do utrzymania upraw i
zbioru
plonów
w
normalnych
warunkach uprawy.
Art. 60 Zatwierdzenie
organizacji
N
Przepis rozporządzenia nie
międzybranżowych
ma zastosowania w Polsce
60. 1. Każdego roku państwa członkowskie
- nie wymaga wdrożenia.
93
zatwierdzają na okres jednego roku,
rozpoczynający się nie później niż w
dniu 1 marca, każdą organizację
międzybranżową, o której mowa w
art. 59 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, która złożyła wniosek o
uznanie jej za taką zatwierdzoną
organizacją i która:
a) obejmuje łączną powierzchnię wynoszącą
co najmniej 4 000 ha ustaloną
zgodnie
z
przepisami
państwa
członkowskiego,
która
spełnia
kryteria zatwierdzenia ustanowione
w art. 56 niniejszego rozporządzenia;
b) jej członkiem jest co najmniej jedno
przedsiębiorstwo
zajmujące
się
odziarnianiem; oraz
c) przyjęła wewnętrzny regulamin określający
w
szczególności
warunki
członkostwa oraz składki zgodnie z
przepisami krajowymi i unijnymi.
2.
W
przypadku
stwierdzenia,
że
zatwierdzona
organizacja
międzybranżowa
nie
przestrzega
kryteriów
zatwier
dzenia
przewidzianych w ust. 1, państwo
członkowskie cofa zatwierdzenie,
chyba że niedociągnięcia dotyczące
przedmiotowych kryteriów zostaną
usunięte. W przypadku gdy planuje
się cofnięcie zatwierdzenia, państwo
członkowskie powiadamia o tym
94
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik