Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
jakie należy uwzględnić dla jednego
lub kilku systemów wymienionych w
art. 26 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013,
stosowanych
przez
zainteresowane
państwo
członkowskie.
Przy stosowaniu niniejszego ustępu państwa
członkowskie
gwarantują,
że
wsparcie przyznane zgodnie z art. 68
ust. 1 lit. c) oraz art. 126, 127 i art.
129 rozporządzenia (WE) nr 73/2009
jest
niezwiązane
z
wielkością
produkcji.
3. Do celów art. 26 ust. 6 akapit trzeci
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
wsparcie
przyznane
na
rok
kalendarzowy 2014 na mocy art. 72a
i 125a rozporządzenia (WE) nr
73/2009
oblicza
się
bez
uwzględniania
jakichkolwiek
zmniejszeń
i
wykluczeń
przewidzianych w tytule II rozdział 4
rozporządzenia (WE) nr 73/2009.
4. Odniesienie w art. 26 ust. 3 rozporządzenia
(UE) nr 1307/2013 do uprawnień do
płatności posiadanych przez rolnika
obejmuje również te uprawnienia do
płatności, które w dniu złożenia
wniosku
na
rok
2014
są
dzierżawione przez rolnika innemu
rolnikowi.
25
Art. 18 Ostateczne ustalenie wartości i liczby
N
Przepis dotyczy systemu
uprawnień do płatności
płatności
podstawowej,
18. W przypadku gdy przekazywane rolnikom
który
nie
będzie
informacje, o których mowa w art.
obowiązywał w Polsce.
25 ust. 10 lub w art. 40 ust. 4 akapit
drugi
rozporządzenia
(UE)
nr
1307/2013, opierają się na danych
tymczasowych, ostateczna wartość i
liczba uprawnień do płatności jest
ustalana, a informacja o nich
przekazywana
rolnikom
po
przeprowadzeniu
wszystkich
niezbędnych kontroli zgodnie z art.
74
rozporządzenia
(UE)
nr
1306/2013, a w każdym przypadku
do
dnia
1
kwietnia
roku
następującego po pierwszym roku
stosowania
systemu
płatności
podstawowej przez dane państwo
członkowskie.
Art. 19 Ustalenie wartości uprawnień do płatności
N
Przepis dotyczy systemu
w
przypadkach
szczególnych
płatności
podstawowej,
trudności
który
nie
będzie
19. 1. Jeżeli jedna lub kilka z płatności
obowiązywał w Polsce.
bezpośrednich, o których mowa w
art. 26 lub art. 40 ust. 3 rozporzą
dzenia
(UE)
nr
1307/2013
odnoszących się odpowiednio do
2014 r. lub do roku poprzedzającego
wdrożenie
systemu
płatności
podstawowej,
są
niższe
od
odpowiednich
kwot
w
roku
26
poprzedzającym
lata,
których
dotyczy działanie siły wyższej lub
wystąpienie
nadzwyczajnych
okoliczności, początkowa wartość
jednostkowa jest usta lana na
podstawie kwot otrzymanych przez
rolnika w roku poprzedzającym lata,
których
dotyczy
działanie
siły
wyższej
lub
wystąpienie
nadzwyczajnych okoliczności.
2. Państwa członkowskie mogą zdecydować o
ograniczeniu stosowania ust. 1 do
przypadków, w których płatności
bezpośrednie dotyczące odpowiednio
roku 2014 lub roku poprzedzającego
wdrożenie
systemu
płatności
podstawowej są niższe niż określony
odsetek odpowiednich kwot w roku
poprzedzającym
lata,
których
dotyczy działanie siły wyższej lub
wystąpienie
nadzwyczajnych
okoliczności. Odsetek ten wynosi co
najmniej 85 %.
Art. 20 Klauzula umowy prywatnej w przypadku
N
Przepis dotyczy systemu
sprzedaży
płatności
podstawowej,
20.
1.Państwa
członkowskie
mogą
który
nie
będzie
postanowić,
aby
w
przypadku
obowiązywał w Polsce.
sprzedaży gospodarstwa lub jego
części rolnicy – w drodze umowy
podpisanej
przed
ostatecznym
terminem składania wniosków o
przydzielenie uprawnień do płatności
27
ustalonym
przez
Komisję
na
podstawie
art.
78
lit.
b)
rozporządzenia (UE) nr 1306/2013 –
mogli
przenieść
wraz
z
gospodarstwem lub jego częścią
odpowiadające im uprawnienia do
płatności,
które
mają
zostać
przydzielone. W takim przypadku
uprawnienia do płatności przydziela
się sprzedającemu i bezpośrednio
przenosi się na kupującego, który w
stosownych przypadkach odniesie
korzyść polegającą na tym, że
płatności, które sprzedający otrzymał
za 2014 r. lub wartość uprawnień,
które posiadał w 2014 r., o której
mowa w art. 26 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013, zostaną przyjęte za
punkt odniesienia przy określaniu
początkowej wartości jednostkowej
tych uprawnień do płatności.
Takie przekazanie wymaga, aby sprzedający
spełniał wymogi określone w art. 24
ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013 i aby kupujący spełniał
warunki art. 9 tego rozporządzenia.
Taka sprzedaż nie jest traktowana jako
przekazanie
bez
gruntów
w
rozumieniu
art.
34
ust.
4
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013.
2. Ustęp 1 stosuje się odpowiednio do państw
członkowskich stosujących tytuł III
28
rozdział 1 sekcja 5 rozpo rządzenia
(UE) nr 1307/2013.
Art. 21 Klauzula umowy prywatnej w przypadku
N
Przepis dotyczy systemu
dzierżawy
płatności
podstawowej,
21.
1.
Państwa
członkowskie
mogą
który
nie
będzie
postanowić,
aby
w
przypadku
obowiązywał w Polsce.
dzierżawy gospodarstwa lub jego
części rolnicy – w drodze umowy
podpisanej
przed
terminem,
o
którym mowa w art. 20 ust. 1 akapit
pierwszy – mogli wydzierżawić wraz
z gospodarstwem lub jego częścią
odpowiadające im uprawnienia do
płatności,
które
mają
zostać
przydzielone. W takim przypadku
uprawnienia do płatności przydziela
się
wydzierżawiającemu
i
bezpośrednio
wydzierżawia
się
dzierżawcy, który w stosownych
przypadkach
odniesie
korzyść
polegającą na tym, że płatności,
które wydzierżawiający otrzymał za
2014 r. lub wartość uprawnień, które
posiadał w 2014 r., o której mowa w
art. 26 rozporządzenia (UE) nr
1307/2013, zostaną przyjęte za punkt
odniesienia
przy
określaniu
początkowej wartości jednostkowej
tych uprawnień do płatności.
Takie
przekazanie
wymaga,
aby
wydzierżawiający spełniał warunki
art. 24 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
29
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik