Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
Komisję o każdej decyzji podjętej przed tą
datą.
Art. 14 14. 2. Państwa członkowskie mogą podjąć
N
Przepis
rozporządzenia
ust.
2 decyzję o przeglądzie decyzji, o których
stosowany wprost – nie
akapit
mowa w niniejszym ustępie, ze skutkiem na
wymaga wdrożenia
czwarty lata budżetowe 2019 i 2020. Jakiekolwiek
decyzje oparte na takim przeglądzie nie
mogą prowadzić do zwiększenia wartości
procentowej,
o
której
powiadomiono
Komisję zgodnie z akapitem pierwszym,
drugim i trzecim. Państwa członkowskie
powiadamiają Komisję o każdej decyzji
opartej na takim przeglądzie do dnia 1
sierpnia 2017 r.
Art. 15 Przegląd
N
Przepis
rozporządzenia
15. Systemy wsparcia wymienione w
stosowany wprost – nie
załączniku I stosuje się bez uszczerbku dla
wymaga wdrożenia
ewentualnego
przeglądu,
który
można
przeprowadzić w dowolnym czasie w świetle
rozwoju sytuacji gospodarczej i budżetowej.
W wyniku tego przeglądu mogą zostać
przyjęte
akty
ustawodawcze,
akty
delegowane zgodnie z art. 290 TFUE lub
akty wykonawcze zgodnie z art. 291 TFUE.
Art. 16
Stopniowe
wprowadzanie
płatności
N
Nie będzie stosowany w
bezpośrednich w Bułgarii i Rumunii
Polsce
16. W odniesieniu do Bułgarii i Rumunii,
pułapy ustalone zgodnie z art. 42, 47, 49, 51,
53 i 65, ustanawia się dla 2015 r. na
podstawie kwot określonych w załączniku V
32
pkt A.
Art. 17 Stopniowe
wprowadzanie
płatności
N
Nie będzie stosowany w
bezpośrednich w Chorwacji
Polsce
17. W Chorwacji płatności bezpośrednie
wprowadza
się
zgodnie
z
następującym
harmonogramem
przyrostów,
wyrażonym
jako
wartość procentowa odpowiedniego
poziomu płatności bezpośrednich,
jaki będzie stosowany od 2022 r.:
25 % w 2013 r.,
30 % w 2014 r.,
35 % w 2015 r.,
40 % w 2016 r.,
50 % w 2017 r.,
60 % w 2018 r.,
70 % w 2019 r.,
80 % w 2020 r.,
90 % w 2021 r.,
100 % od 2022 r.
Art. 18 Uzupełniające
krajowe
płatności
N
Nie będzie stosowany w
bezpośrednie
i
płatności
Polsce
bezpośrednie w Bułgarii i Rumunii
15. 1. W 2015 r. Bułgaria i Rumunia mogą
stosować
krajowe
płatności
bezpośrednie,
aby
uzupełnić
płatności przyznawane w ramach
systemu płatności podstawowej, o
którym mowa w tytule III rozdział 1
sekcje 1, 2 i 3. Łączna kwota tych
33
płatności nie może przekraczać
odpowiedniej kwoty określonej w
załączniku V pkt B.
2. W 2015 r. Bułgaria może stosować
krajowe płatności bezpośrednie, aby
uzupełnić przyznawane płatności
specyficzne
w
odniesieniu
do
bawełny, o których mowa w tytule
IV rozdział 2. Łączna kwota tych
płatności nie może przekraczać
kwoty określonej w załączniku V pkt
C.
3. Uzupełniające
krajowe
płatności
bezpośrednie przyznaje się zgodnie z
obiektywnymi kryteriami oraz w taki
sposób,
aby
zapewnić
równe
traktowanie
rolników
oraz
aby
uniknąć
zakłóceń
rynku
i
konkurencji.
Art. 19 Uzupełniające
krajowe
płatności
N
Nie będzie stosowany w
bezpośrednie w odniesieniu do
Polsce
Chorwacji
19.
1. W
stosownych
przypadkach
Chorwacja może uzupełniać, pod
warunkiem
zatwierdzenia
przez
Komisję, wszelkie systemy wsparcia
wymienione w załączniku I.
2. Kwota
uzupełniających
krajowych
płatności bezpośrednich, która może
zostać przyznana w danym roku i dla
danego
systemu
wsparcia,
jest
ograniczona do określonej puli
34
środków finansowych. Pula ta jest
ustalona
na
podstawie
różnicy
między:
a) kwotą wsparcia bezpośredniego dostępną
na dany system wsparcia, po pełnym
wdrożeniu płatności bezpośrednich
zgodnie
z
art.
17,
na
rok
kalendarzowy 2022 oraz
b) kwotą wsparcia bezpośredniego dostępną
na dany system wsparcia, po
zastosowaniu
harmonogramu
przyrostów zgodnie z art. 17, na
dany rok kalendarzowy.
3. Łączna
kwota
przyznanych
uzupełniających krajowych płatności
bezpośrednich nie może być wyższa
niż pułap określony w załączniku VI
pkt B dla odpowiedniego roku
kalendarzowego.
4. Chorwacja
może,
na
podstawie
obiektywnych
kryteriów
i
po
zatwierdzeniu przez Komisję, podjąć
decyzję o kwotach uzupełniających
krajowych płatności bezpośrednich,
które mają zostać przyznane.
5. Komisja przyjmuje akty wykonawcze
zatwierdzające płatności na mocy
niniejszego
artykułu,
określając
odpowiednie systemy wsparcia i
określając
poziom,
do
którego
uzupełniające
krajowe
płatności
bezpośrednie mogą być wypłacane.
35
W przypadku uzupełniających krajowych
płatności bezpośrednich mających na
celu
uzupełnienie
dobrowolnego
wsparcia związanego z produkcją, o
którym mowa w tytule IV rozdział 1,
akty wykonawcze określają również
konkretne
typy
rolnicze
lub
konkretne
sektory
rolnictwa,
o
których mowa w art. 52 ust. 3, do
których
mogą
stosować
się
uzupełniające
krajowe
płatności
bezpośrednie.
Te akty wykonawcze przyjmuje się bez
zastosowania procedury, o której
mowa w art. 71 ust. 2 lub 3.
6. Warunki
kwalifikowalności
dotyczące
uzupełniających krajowych płatności
bezpośrednich w odniesieniu do
Chorwacji są identyczne jak warunki
przyznawania wsparcia w ramach
odpowiednich systemów wsparcia
ustanowionych
niniejszym
rozporządzeniem.
7. Uzupełniające
krajowe
płatności
bezpośrednie w odniesieniu do
Chorwacji
podlegają
wszelkim
dostosowaniom, które mogą okazać
się
niezbędne
w
związku
ze
zmianami w WPR. Przyznaje się je
zgodnie z obiektywnymi kryteriami
oraz w taki sposób, aby zapewnić
równe traktowanie rolników oraz aby
36
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik