Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
uniknąć
zakłóceń
rynku
i
konkurencji.
8. Chorwacja
składa
sprawozdanie
zawierające informacje na temat
środków
uruchomionych
celem
wdrożenia
uzupełniających
krajowych płatności bezpośrednich
do
dnia
30
czerwca
roku
następującego po ich wdrożeniu.
Sprawozdanie
to
obejmuje
co
najmniej następujące elementy:
a) wszelkie zmiany sytuacji mające wpływ na
uzupełniające
krajowe
płatności
bezpośrednie;
b) w odniesieniu do każdej uzupełniającej
krajowej płatności bezpośredniej:
liczbę beneficjentów oraz łączną
kwotę
przyznanej
uzupełniającej
krajowej płatności bezpośredniej, jak
również liczbę hektarów oraz liczbę
zwierząt lub innych jednostek, w
odniesieniu do których przyznano tę
uzupełniającą
krajową
płatność
bezpośrednią;
c) sprawozdanie dotyczące środków kontroli
zastosowanych w odniesieniu do
uzupełniających krajowych płatności
bezpośrednich.
Art. 20 Specjalna
krajowa
rezerwa
na
N
Nie będzie stosowany w
rozminowywanie dla Chorwacji
Polsce
20. 1. Począwszy od 2015 r. Chorwacja
37
powiadamia Komisję do dnia 31
stycznia każdego roku o obszarach,
które
w
poprzednim
roku
kalendarzowym
zostały
zidentyfikowane zgodnie z art. 57a
ust.
10
rozporządzenia
(WE)
nr 73/2009
i
które
zostały
przywrócone do wykorzystania w
działalności rolniczej.
Chorwacja powiadamia również Komisję o
liczbie
uprawnień
do
płatności
udostępnionych rolnikom w dniu 31
grudnia
poprzedniego
roku
kalendarzowego, jak również o
kwocie, która w tym samym dniu
pozostała niewydana w specjalnej
krajowej
rezerwie
na
rozminowywanie.
W stosownych przypadkach, powiadomień, o
których mowa w akapicie pierwszym
i drugim, dokonuje się w podziale na
regiony określone zgodnie z art. 23
ust. 1 niniejszego rozporządzenia.
2. Dostosowując załącznik II zgodnie z art. 6
ust. 3, Komisja oblicza corocznie
kwotę, którą należy dodać do kwot
przeznaczonych
dla
Chorwacji
określonych w tym załączniku w
celu
finansowania
wsparcia
przyznawanego w ramach systemów
wymienionych w załączniku I dla
obszarów, o których mowa w ust. 1
38
niniejszego
artykułu.
Kwota ta
obliczana jest na podstawie danych
przekazanych
przez
Chorwację
zgodnie z ust. 1 niniejszego artykułu
oraz
wysokości
szacowanych
średnich płatności bezpośrednich na
hektar w Chorwacji dla danego roku.
Maksymalna kwota, jaką należy dodać
zgodnie z akapitem pierwszym, na
podstawie
wszystkich
obszarów
zgłoszonych
przez
Chorwację
zgodnie z ust. 1 niniejszego artykułu
do 2022 r., wynosi 9 600 000 EUR i
podlega
harmonogramowi
wprowadzania
płatności
bezpośrednich zgodnie z art. 17.
Wynikające stąd roczne maksymalne
kwoty określono w załączniku VII.
3. Komisja przyjmuje akty wykonawcze
określające udział kwoty, jaką należy
dodać zgodnie z ust. 2, którą
Chorwacja włącza do specjalnej
krajowej
rezerwy
na
rozminowywanie
w
celu
przydzielenia uprawnień do płatności
dla obszarów, o których mowa w ust.
1. Udział ten oblicza się na
podstawie stosunku pułapu dla
systemu płatności podstawowej do
krajowego pułapu określonego w
załączniku II przed zwiększeniem
krajowego pułapu zgodnie z ust. 2.
39
Te akty wykonawcze przyjmuje się
zgodnie z procedurą sprawdzającą, o
której mowa w art. 71 ust. 2.
4. W
odniesieniu
do
lat
2015–2022
Chorwacja stosuje specjalną krajową
rezerwę na rozminowywanie do
przydzielania rolnikom uprawnień
do
płatności
na
podstawie
rozminowanych
gruntów
zadeklarowanych przez rolników w
danym roku w przypadku gdy:
a) grunty takie obejmują kwalifikujące się
hektary w rozumieniu art. 32 ust. 2-
5;
b) dane
grunty
przywrócono
do
wykorzystania
w
działalności
rolniczej
w
poprzednim
roku
kalendarzowym; oraz
c) grunty zgłoszono Komisji zgodnie z ust. 1
niniejszego artykułu.
5. Wartość
uprawnień
do
płatności
ustanowionych na mocy niniejszego
artykułu ustalana jest na podstawie
krajowej lub regionalnej średniej
wartości uprawnień do płatności w
roku przydziału w granicach kwoty
dostępnej w granicach limitów
specjalnej krajowej rezerwy na
rozminowywanie.
6. Aby móc uwzględnić konsekwencje, jakie
wynikają ze zgłoszonego przez
Chorwację zgodnie z niniejszym
40
artykułem
przywrócenia
do
wykorzystania
w
działalności
rolniczej gruntów rozminowanych,
Komisja
jest
uprawniona
do
przyjmowania zgodnie z art. 70
aktów
delegowanych
dostosowujących kwoty określone w
załączniku VI.
Art. 21 Uprawnienia do płatności
N
Nie będzie stosowany w
21. 1. Wsparcie w ramach systemu płatności
Polsce
podstawowej
udostępnia
się
rolnikom, którzy:
a) otrzymują uprawnienia do płatności na
podstawie
niniejszego
rozporządzenia poprzez przydział
zgodnie z art. 20 ust. 4, poprzez
pierwszy przydział uprawnień na
podstawie art. 24 lub art. 39, poprzez
przydział z rezerwy krajowej lub
rezerw regionalnych na podstawie
art. 30 lub poprzez przekazanie na
podstawie art. 34; lub
b) spełniają wymogi art. 9 i posiadają, na
własność lub w formie dzierżawy,
uprawnienia do płatności w państwie
członkowskim, które zgodnie z ust. 3
zadecydowało o utrzymaniu swoich
istniejących uprawnień do płatności.
2. Uprawnienia do płatności otrzymane w
ramach
systemu
płatności
jednolitych
zgodnie
z
41
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik