Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
kwalifikujących się hektarów;
Art.
4 4.
2.
Państwa
członkowskie
mogą
N
Nie będzie stosowany w
ust.
2
zadecydować, że grunty, które mogą
Polsce
akapit
nadawać się do wypasu, na których
drugi,
trawy i inne zielne rośliny pastewne
tradycyjnie
nie
są
roślinnością
dominującą,
co
stanowi
część
utrwalonych
praktyk
lokalnych,
zostaną uznane za trwałe użytki
zielone, o których mowa w ust. 1 lit.
h).
Art.
4 4. 3. Aby zagwarantować pewność prawa,
N
Przepis
rozporządzenia
ust. 3
należy
przekazać
Komisji
stosowany wprost – nie
uprawnienia do przyjmowania aktów
wymaga wdrożenia
delegowanych zgodnie z art. 70
ustanawiających:
a) ramy,
w
których
państwa
członkowskie
mają
ustanowić
kryteria, jakie rolnicy powinni
spełnić, aby
wywiązać
się z
obowiązku utrzymywania użytków
rolnych w stanie nadającym się do
wypasu lub uprawy, o czym mowa
w ust. 1 lit. c) ppkt (ii);
b) ramy,
w
których
państwa
członkowskie określają działania
minimalne,
jakie
mają
być
prowadzone na użytkach rolnych
utrzymujących się naturalnie w
stanie nadającym się do wypasu lub
12
uprawy, o czym mowa w ust. 1 lit.
c) ppkt (iii);
c) kryteria określania przewagi traw i
innych zielnych roślin pastewnych
oraz kryteria określania utrwalonych
praktyk lokalnych, o których mowa
w ust. 1 lit. h).
Art. 5
Przepisy ogólne wspólnej polityki rolnej
N
Przepis
rozporządzenia
5. Rozporządzenie (UE) nr 1306/2013 oraz
stosowany wprost – nie
przepisy przyjęte na jego podstawie
wymaga wdrożenia
mają zastosowanie do systemów
przewidzianych
w
niniejszym
rozporządzeniu.
Art. 6
Pułapy krajowe
N
Przepis
rozporządzenia
6. 1. Pułapy krajowe dla każdego państwa
stosowany wprost – nie
członkowskiego i dla każdego roku
wymaga wdrożenia
obejmujące łączną wartość wszystkich
przydzielonych
uprawnień
do
płatności, rezerwy krajowej lub rezerw
regionalnych oraz pułapów ustalonych
zgodnie z art. 42, 47, 49, 51 i 53
określono w załączniku II.
6. 2. W przypadku gdy państwo członkowskie
korzysta z możliwości przewidzianej w
art. 22 ust. 2, krajowy pułap określony
w załączniku II dla tego państwa
członkowskiego na odpowiedni rok
może zostać przekroczony o kwotę
obliczoną zgodnie z tym ustępem.
2. W drodze odstępstwa od ust. 1 dla
każdego
państwa
członkowskiego
13
stosującego system jednolitej płatności
obszarowej i dla każdego roku pułap
krajowy, obejmujący pułapy ustalone
zgodnie z art. 36, 42, 47, 49, 51 i 53,
określono w załączniku II.
3. W celu uwzględnienia zmian w łącznych
maksymalnych
kwotach
płatności
bezpośrednich,
które
mogą
być
przyznane, w tym wynikających z
decyzji, jakie mają być podejmowane
przez państwa członkowskie zgodnie z
art.
136a
rozporządzenia
(WE)
nr 73/2009 i art. 14 niniejszego
rozporządzenia oraz wynikających z
zastosowania art. 20 ust. 2 niniejszego
rozporządzenia,
Komisja
jest
uprawniona do przyjmowania zgodnie
z art. 70 niniejszego rozporządzenia
aktów delegowanych dostosowujących
pułapy krajowe określone w załączniku
II do niniejszego rozporządzenia.
Art.
7 Pułapy netto
N
Przepis
rozporządzenia
ust.
1 7. 1. Bez uszczerbku dla art. 8, łączna kwota
stosowany wprost – nie
akapit
płatności
bezpośrednich,
którą
wymaga wdrożenia
pierwsz
można przyznać w danym państwie
y
członkowskim na podstawie tytułów
III, IV i V w odniesieniu do danego
roku
kalendarzowego,
po
zastosowaniu art. 11, nie może
przekraczać odpowiadających im
pułapów określonych w załączniku
14
III.
Art.
7
W przypadku gdy łączna kwota płatności
T
Art. 20
Art. 20. 1. Minister właściwy do spraw
ust.
1
bezpośrednich, która ma zostać przyznana
ust. 1 rozwoju wsi w porozumieniu z ministrem
akapit
w
danym
państwie
członkowskim,
właściwym do spraw finansów publicznych
drugi
miałaby przekroczyć pułap określony w
określa corocznie, w drodze rozporządzenia,
załączniku III, to państwo członkowskie
stawki:
dokonuje liniowego zmniejszenia kwot
1) jednolitej płatności obszarowej,
wszystkich płatności bezpośrednich z
2) płatności za zazielenienie,
wyjątkiem
płatności
bezpośrednich
3) płatności dla młodego rolnika,
przyznawanych
na
podstawie
4) płatności dodatkowej,
rozporządzenia (UE) nr 228/2013 oraz
5) płatności związanych do powierzchni
rozporządzenia (UE) nr 229/2013.
upraw,
6) płatności związanych do zwierząt
– mając na względzie pułapy wsparcia
ustalone w przepisach, o których mowa w
art. 1 pkt 1, lub na ich podstawie oraz
powierzchnię albo liczbę zwierząt, które
mogą być objęte tymi płatnościami.
Art. 35
Art. 35. 1. W
przypadku
gdy
z
przepisów Unii Europejskiej dotyczących
płatności
bezpośrednich
lub
płatności
niezwiązanej do tytoniu, w tym z przepisów
wydanych w trybie rozporządzenia nr
1307/2013, wynika obowiązek zastosowania
zmniejszenia
(redukcji)
kwoty
danego
rodzaju płatności, jej stawki lub podstawy do
ustalenia wysokości płatności na skutek
przekroczenia
wielkości
środków
finansowych
przewidzianych
dla
Rzeczypospolitej Polskiej z przeznaczeniem
15
na ten rodzaj płatności lub na skutek
przekroczenia
przewidzianej
dla
Rzeczypospolitej
Polskiej
wielkości
powierzchni gruntów lub liczby zwierząt, lub
produktów rolnych, które mogą być objęte
danym rodzajem płatności, Prezes Agencji
ustala
niezwłocznie
wielkość
tego
przekroczenia
i
przekazuje
ministrowi
właściwemu do spraw rolnictwa informacje
w tym zakresie.
2. Minister
właściwy
do
spraw
rolnictwa określi, w drodze rozporządzenia,
wielkość zmniejszenia (redukcji) kwoty
danego rodzaju płatności, jej stawki lub
podstawy do ustalenia wysokości płatności,
mając na uwadze przekazane przez Prezesa
Agencji informacje, o których mowa w ust.
1, oraz zasady ustalania wielkości takich
zmniejszeń
(redukcji)
określone
w
przepisach Unii Europejskiej dotyczących
płatności
bezpośrednich
lub
płatności
niezwiązanej do tytoniu.
3. Organ
właściwy
w
sprawach
płatności
bezpośrednich
lub
płatności
niezwiązanej do tytoniu, na podstawie
wielkości określonej w przepisach wydanych
na podstawie ust. 2, ustala wielkość
zmniejszenia
(redukcji)
kwoty
danej
płatności przyznanej lub przypadającej na
dany podmiot uprawniony do uzyskania tej
płatności
albo
wielkość
zmniejszenia
(redukcji) podstawy do przyznania takiemu
16
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik