Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
mowa w art. 72 ust. 1 lit.
c
rozporządzenia
nr
809/2014,
3) wyrażoną w procentach
wielkość
kary
administracyjnej
w
zależności
od
liczby
punktów
przypisanych
stwierdzonym
niezgodnościom
–
mając
na
względzie
przeprowadzenie oceny zgodnie z
zasadami
określonymi
w
przepisach
rozporządzenia
nr
1306/2013
i
w
przepisach
wydanych
w
trybie
tego
rozporządzenia.
Art.
73 1. W przypadku gdy więcej niż
N
Przepis
ust. 1
jedna agencja płatnicza jest
rozporządzenia
odpowiedzialna za zarządzanie
stosowany wprost -
różnymi systemami wymienionymi
nie wymaga
w załączniku I do rozporządzenia
wdrożenia
(UE) nr 1307/2013, środkami, o
których mowa w art. 21 ust. 1 lit. a) i
lit. b) oraz art. 28–31, 33 i 34
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
jak i płatnościami związanymi z
systemami wsparcia w sektorze wina
przewidzianymi w 46 i 47
rozporządzenia (UE) nr 1308/2013,
130
państwa członkowskie dopilnowują,
by informacje dotyczące
stwierdzonych niezgodności oraz, w
stosownych przypadkach,
właściwych kar administracyjnych
zostały przekazane wszystkim
agencjom płatniczym
zaangażowanym w przedmiotowe
płatności. Obejmuje to przypadki, w
których nieprzestrzeganie kryteriów
kwalifikowalności stanowi również
niezgodność z przepisami
dotyczącymi zasady wzajemnej
zgodności i odwrotnie. W
stosownych przypadkach państwa
członkowskie dopilnowują, by
stosowano jednakowy współczynnik
zmniejszenia.
Art.
73 2. W przypadku stwierdzenia
N
Przepis
ust. 2-5
więcej niż jednego przypadku
rozporządzenia
niezgodności odnośnie do różnych
stosowany wprost –
aktów prawnych lub norm tego
nie wymaga
samego obszaru wzajemnej
wdrożenia
zgodności – do celów ustalenia
zmniejszenia przewidzianego w art.
39 ust. 1 i art. 40 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 640/2014 –
przypadki takie uznaje się za jedną
niezgodność.
3. Niezgodność z normą, która
131
stanowi również niezgodność z
wymogiem, uznaje się za jedną
niezgodność. Do celów obliczania
zmniejszeń uznaje się, że
niezgodność jest objęta zakresem
wymogu.
4. Kary administracyjne stosuje się
w odniesieniu do całkowitej kwoty
płatności, o których mowa w art. 92
rozporządzenia (UE) nr 1306/2013,
które zostały lub mają zostać
przyznane beneficjentowi:
a) na podstawie wniosków o
przyznanie pomocy lub wniosków
o wsparcie, które beneficjent
złożył lub złoży w ciągu roku od
stwierdzenia niezgodności; lub
b) w odniesieniu do wniosków w
zakresie systemów wsparcia w
sektorze wina na mocy art. 46 i 47
rozporządzenia (UE) nr
1308/2013.
W odniesieniu do akapitu
pierwszego lit. b) w przypadku
restrukturyzacji i przekształcania
odpowiednią kwotę należy podzielić
przez 3.
5. W odniesieniu do grupy osób, o
której mowa w art. 28 i 29
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
132
wartość procentową zmniejszenia
oblicza się zgodnie z przepisami
rozdziału III niniejszego tytułu i z
tytułem IV rozdział II
rozporządzenia delegowanego nr
640/2014. W takim przypadku
państwa członkowskie mogą,
zgodnie z zasadą proporcjonalności,
zastosować odsetek zmniejszenia do
części dotacji przeznaczonej dla
członka grupy, u którego
stwierdzono niezgodność.
Art. 74
1. W przypadku stwierdzenia
N
Przepis
więcej niż jednej niezgodności
rozporządzenia
wynikającej z zaniedbania odnośnie
stosowany wprost -
do różnych obszarów wzajemnej
nie wymaga
zgodności, procedurę ustalania
wdrożenia
zmniejszenia określoną w art. 39 ust.
1 rozporządzenia delegowanego
(UE) nr 640/2014 stosuje się
indywidualnie do każdego
przypadku niezgodności.
Uzyskane wartości procentowe
zmniejszenia są sumowane.
Maksymalna wysokość zmniejszenia
nie przekracza jednak 5 % całkowitej
kwoty, o której mowa w art. 73 ust. 4
niniejszego rozporządzenia.
2. W przypadku stwierdzenia
powtarzającej się niezgodności oraz
133
innej niezgodności lub innej
powtarzającej się niezgodności,
sumuje się wynikające z nich
wartości procentowe zmniejszenia.
Maksymalna wysokość zmniejszenia
nie przekracza jednak 15 %
całkowitej kwoty, o której mowa w
art. 73 ust. 4.
Art. 75
W przypadku umyślnej niezgodności
T
Art. 42 ust.
Art. 42. 1. Oceny
wagi
o wyjątkowo poważnym zasięgu,
1-2
stwierdzonej niezgodności, o której
dotkliwości lub trwałości – oprócz
mowa w art. 72 ust. 1 lit. c
kar
nałożonych
i
obliczonych
rozporządzenia
nr
809/2014,
zgodnie z art. 40 rozporządzenia
dokonuje się w raporcie, przypisując
delegowanego (UE) nr 640/2014 –
tej niezgodności odpowiednią liczbę
beneficjenta
wyklucza
się
w
punktów, a w przypadku stwierdzenia
następnym roku kalendarzowym ze
celowej niezgodności, o której mowa
wszystkich płatności, o których
w art. 40 rozporządzenia nr 640/2014
mowa w art. 92 rozporządzenia (UE)
i art. 75 rozporządzenia nr 809/2014,
nr 1306/2013.
oceny
wagi
tej
niezgodności
dokonuje
się
w
tym
raporcie
odrębnie,
przypisując
jej
odpowiednią liczbę punktów.
2. Liczba
punktów
przypisana
stwierdzonym niezgodnościom w
raporcie jest uwzględniana przy
dokonywaniu
zmniejszeń
lub
wykluczeń, o których mowa w art.
73 ust. 2–5, art. 74 ust. 1 i art. 75
rozporządzenia nr 809/2014 oraz w
art. 39 ust. 1 i ust. 3 i ust. 4 i art. 40
134
c
rozporządzenia
nr
809/2014,
3) wyrażoną w procentach
wielkość
kary
administracyjnej
w
zależności
od
liczby
punktów
przypisanych
stwierdzonym
niezgodnościom
–
mając
na
względzie
przeprowadzenie oceny zgodnie z
zasadami
określonymi
w
przepisach
rozporządzenia
nr
1306/2013
i
w
przepisach
wydanych
w
trybie
tego
rozporządzenia.
Art.
73 1. W przypadku gdy więcej niż
N
Przepis
ust. 1
jedna agencja płatnicza jest
rozporządzenia
odpowiedzialna za zarządzanie
stosowany wprost -
różnymi systemami wymienionymi
nie wymaga
w załączniku I do rozporządzenia
wdrożenia
(UE) nr 1307/2013, środkami, o
których mowa w art. 21 ust. 1 lit. a) i
lit. b) oraz art. 28–31, 33 i 34
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
jak i płatnościami związanymi z
systemami wsparcia w sektorze wina
przewidzianymi w 46 i 47
rozporządzenia (UE) nr 1308/2013,
130
państwa członkowskie dopilnowują,
by informacje dotyczące
stwierdzonych niezgodności oraz, w
stosownych przypadkach,
właściwych kar administracyjnych
zostały przekazane wszystkim
agencjom płatniczym
zaangażowanym w przedmiotowe
płatności. Obejmuje to przypadki, w
których nieprzestrzeganie kryteriów
kwalifikowalności stanowi również
niezgodność z przepisami
dotyczącymi zasady wzajemnej
zgodności i odwrotnie. W
stosownych przypadkach państwa
członkowskie dopilnowują, by
stosowano jednakowy współczynnik
zmniejszenia.
Art.
73 2. W przypadku stwierdzenia
N
Przepis
ust. 2-5
więcej niż jednego przypadku
rozporządzenia
niezgodności odnośnie do różnych
stosowany wprost –
aktów prawnych lub norm tego
nie wymaga
samego obszaru wzajemnej
wdrożenia
zgodności – do celów ustalenia
zmniejszenia przewidzianego w art.
39 ust. 1 i art. 40 rozporządzenia
delegowanego (UE) nr 640/2014 –
przypadki takie uznaje się za jedną
niezgodność.
3. Niezgodność z normą, która
131
stanowi również niezgodność z
wymogiem, uznaje się za jedną
niezgodność. Do celów obliczania
zmniejszeń uznaje się, że
niezgodność jest objęta zakresem
wymogu.
4. Kary administracyjne stosuje się
w odniesieniu do całkowitej kwoty
płatności, o których mowa w art. 92
rozporządzenia (UE) nr 1306/2013,
które zostały lub mają zostać
przyznane beneficjentowi:
a) na podstawie wniosków o
przyznanie pomocy lub wniosków
o wsparcie, które beneficjent
złożył lub złoży w ciągu roku od
stwierdzenia niezgodności; lub
b) w odniesieniu do wniosków w
zakresie systemów wsparcia w
sektorze wina na mocy art. 46 i 47
rozporządzenia (UE) nr
1308/2013.
W odniesieniu do akapitu
pierwszego lit. b) w przypadku
restrukturyzacji i przekształcania
odpowiednią kwotę należy podzielić
przez 3.
5. W odniesieniu do grupy osób, o
której mowa w art. 28 i 29
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
132
wartość procentową zmniejszenia
oblicza się zgodnie z przepisami
rozdziału III niniejszego tytułu i z
tytułem IV rozdział II
rozporządzenia delegowanego nr
640/2014. W takim przypadku
państwa członkowskie mogą,
zgodnie z zasadą proporcjonalności,
zastosować odsetek zmniejszenia do
części dotacji przeznaczonej dla
członka grupy, u którego
stwierdzono niezgodność.
Art. 74
1. W przypadku stwierdzenia
N
Przepis
więcej niż jednej niezgodności
rozporządzenia
wynikającej z zaniedbania odnośnie
stosowany wprost -
do różnych obszarów wzajemnej
nie wymaga
zgodności, procedurę ustalania
wdrożenia
zmniejszenia określoną w art. 39 ust.
1 rozporządzenia delegowanego
(UE) nr 640/2014 stosuje się
indywidualnie do każdego
przypadku niezgodności.
Uzyskane wartości procentowe
zmniejszenia są sumowane.
Maksymalna wysokość zmniejszenia
nie przekracza jednak 5 % całkowitej
kwoty, o której mowa w art. 73 ust. 4
niniejszego rozporządzenia.
2. W przypadku stwierdzenia
powtarzającej się niezgodności oraz
133
innej niezgodności lub innej
powtarzającej się niezgodności,
sumuje się wynikające z nich
wartości procentowe zmniejszenia.
Maksymalna wysokość zmniejszenia
nie przekracza jednak 15 %
całkowitej kwoty, o której mowa w
art. 73 ust. 4.
Art. 75
W przypadku umyślnej niezgodności
T
Art. 42 ust.
Art. 42. 1. Oceny
wagi
o wyjątkowo poważnym zasięgu,
1-2
stwierdzonej niezgodności, o której
dotkliwości lub trwałości – oprócz
mowa w art. 72 ust. 1 lit. c
kar
nałożonych
i
obliczonych
rozporządzenia
nr
809/2014,
zgodnie z art. 40 rozporządzenia
dokonuje się w raporcie, przypisując
delegowanego (UE) nr 640/2014 –
tej niezgodności odpowiednią liczbę
beneficjenta
wyklucza
się
w
punktów, a w przypadku stwierdzenia
następnym roku kalendarzowym ze
celowej niezgodności, o której mowa
wszystkich płatności, o których
w art. 40 rozporządzenia nr 640/2014
mowa w art. 92 rozporządzenia (UE)
i art. 75 rozporządzenia nr 809/2014,
nr 1306/2013.
oceny
wagi
tej
niezgodności
dokonuje
się
w
tym
raporcie
odrębnie,
przypisując
jej
odpowiednią liczbę punktów.
2. Liczba
punktów
przypisana
stwierdzonym niezgodnościom w
raporcie jest uwzględniana przy
dokonywaniu
zmniejszeń
lub
wykluczeń, o których mowa w art.
73 ust. 2–5, art. 74 ust. 1 i art. 75
rozporządzenia nr 809/2014 oraz w
art. 39 ust. 1 i ust. 3 i ust. 4 i art. 40
134
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik