Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
udokumentowane.
8. Można stosować połączenie
procedur określonych w ust. 5 i 6,
jeżeli takie połączenie zwiększa
skuteczność systemu kontroli.
Art. 70
1. W stosownych przypadkach do
N
Przepis
ustalenia, czy wymogi i normy są
rozporządzenia
przestrzegane, stosuje się środki
stosowany wprost -
przewidziane w prawodawstwie
nie wymaga
mającym zastosowanie do danych
wdrożenia
wymogów i norm.
2. W innych przypadkach, a także
w razie potrzeby, ustaleń takich
dokonuje się z zastosowaniem
wszystkich odpowiednich środków
określonych przez właściwy organ
kontrolny i zapewniających
dokładność ustaleń przynajmniej
równą dokładności wymaganej przy
oficjalnych ustaleniach na mocy
przepisów krajowych.
3. W stosownych przypadkach
kontrole na miejscu można
przeprowadzać z zastosowaniem
technik teledetekcji.
Art. 71
1. Przeprowadzając kontrole na
N
Przepis
próbie przewidziane w art. 68 ust. 1,
rozporządzenia
właściwy organ kontrolny upewnia
stosowany wprost -
się, że wszyscy wybrani beneficjenci
nie wymaga
120
są kontrolowani w zakresie
wdrożenia
przestrzegania wymogów i norm, za
które ten właściwy organ kontrolny
jest odpowiedzialny.
Nie naruszając przepisów akapitu
pierwszego, tam gdzie osiągnięto
minimalny wskaźnik kontroli
odnośnie do każdego aktu prawnego
lub normy bądź grupy aktów lub
norm, jak przewidziano w art. 68 ust.
1 akapit trzeci, wybrani beneficjenci
są poddawani kontroli pod kątem
przestrzegania przedmiotowego aktu
prawnego lub normy bądź grupy
aktów i norm.
W przypadku gdy grupa osób, o
której mowa w art. 28 i 29
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
jest objęta próbą, o której mowa w
art. 68 ust. 1 niniejszego
rozporządzenia, właściwy organ
kontrolny upewnia się, że wszyscy
członkowie grupy zostają poddani
kontroli w zakresie wymogów i
norm, za przestrzeganie których są
odpowiedzialni.
Co do zasady każdy beneficjent
wybrany do kontroli na miejscu jest
kontrolowany w czasie, gdy możliwe
jest skontrolowanie większości
wymogów i norm, względem
121
których został on wytypowany.
Państwa członkowskie zapewniają
jednak przeprowadzenie w ciągu
roku odpowiedniej liczby kontroli w
zakresie przestrzegania wszystkich
wymogów i norm.
2. W stosownych przypadkach
kontrole na miejscu odnoszą się do
całości użytków rolnych danego
gospodarstwa. Niemniej sama
inspekcja w terenie, stanowiąca
część kontroli na miejscu, może
ograniczać się do próby obejmującej
co najmniej połowę przedmiotowych
działek rolnych gospodarstwa
objętych danym wymogiem lub daną
normą, o ile próba ta zapewnia
wysoki stopień wiarygodności i
reprezentatywności kontroli
względem wymogów i norm.
Akapit pierwszy pozostaje bez
uszczerbku dla obliczania i
stosowania kar administracyjnych, o
których mowa w tytule IV rozdział II
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 oraz w rozdziale III
niniejszego tytułu. Jeżeli w toku
kontroli próby, o której mowa w
akapicie pierwszym, wykryta zostaje
niezgodność, zwiększa się próbę
działek rolnych poddawanych
122
kontroli.
Ponadto w przypadku gdy
prawodawstwo mające zastosowanie
do danych aktów prawnych lub norm
tak stanowi, sama inspekcja
dotycząca zgodności z wymogami i
normami, będąca częścią kontroli na
miejscu, może ograniczać się do
reprezentatywnej próby obiektów
podlegających kontroli. Państwa
członkowskie gwarantują jednak
objęcie kontrolami wszystkich
wymogów i norm, których
przestrzeganie można skontrolować
w trakcie wizyty.
3. Kontrole, o których mowa w ust.
1, są co do zasady przeprowadzane
w ramach jednej wizyty. Obejmują
one weryfikację wymogów i
standardów, których przestrzeganie
może zostać skontrolowane w trakcie
takiej wizyty. Celem tych kontroli
jest wykrycie wszelkich
ewentualnych przypadków
niezgodności z tymi wymogami i
normami, a ponadto wskazanie
przypadków, które należy zgłosić do
dalszych kontroli.
4. Kontrole na miejscu na poziomie
gospodarstwa mogą zostać
zastąpione przez kontrole
123
administracyjne, pod warunkiem że
państwo członkowskie gwarantuje,
że kontrole administracyjne są co
najmniej tak samo skuteczne jak
kontrole na miejscu.
5. Przeprowadzając kontrole na
miejscu, państwa członkowskie
mogą wykorzystywać obiektywne
wskaźniki kontroli właściwe dla
niektórych wymogów i norm, pod
warunkiem że zagwarantują, iż
skuteczność kontroli dotyczących
przestrzegania przedmiotowych
wymogów i norm jest co najmniej
równa skuteczności kontroli na
miejscu przeprowadzanych bez
użycia wskaźników.
Wskaźniki te mają bezpośredni
związek z przedmiotowymi
wymogami lub normami i obejmują
wszystkie elementy podlegające
sprawdzeniu podczas kontroli tych
wymogów lub norm.
6. Kontrole na miejscu odnoszące
się do próby, o której mowa w art.
68 ust. 1 niniejszego rozporządzenia,
przeprowadza się w ciągu tego
samego roku kalendarzowego, w
którym złożono wnioski o
przyznanie pomocy lub wnioski o
płatność lub, w odniesieniu do
124
8. Można stosować połączenie
procedur określonych w ust. 5 i 6,
jeżeli takie połączenie zwiększa
skuteczność systemu kontroli.
Art. 70
1. W stosownych przypadkach do
N
Przepis
ustalenia, czy wymogi i normy są
rozporządzenia
przestrzegane, stosuje się środki
stosowany wprost -
przewidziane w prawodawstwie
nie wymaga
mającym zastosowanie do danych
wdrożenia
wymogów i norm.
2. W innych przypadkach, a także
w razie potrzeby, ustaleń takich
dokonuje się z zastosowaniem
wszystkich odpowiednich środków
określonych przez właściwy organ
kontrolny i zapewniających
dokładność ustaleń przynajmniej
równą dokładności wymaganej przy
oficjalnych ustaleniach na mocy
przepisów krajowych.
3. W stosownych przypadkach
kontrole na miejscu można
przeprowadzać z zastosowaniem
technik teledetekcji.
Art. 71
1. Przeprowadzając kontrole na
N
Przepis
próbie przewidziane w art. 68 ust. 1,
rozporządzenia
właściwy organ kontrolny upewnia
stosowany wprost -
się, że wszyscy wybrani beneficjenci
nie wymaga
120
są kontrolowani w zakresie
wdrożenia
przestrzegania wymogów i norm, za
które ten właściwy organ kontrolny
jest odpowiedzialny.
Nie naruszając przepisów akapitu
pierwszego, tam gdzie osiągnięto
minimalny wskaźnik kontroli
odnośnie do każdego aktu prawnego
lub normy bądź grupy aktów lub
norm, jak przewidziano w art. 68 ust.
1 akapit trzeci, wybrani beneficjenci
są poddawani kontroli pod kątem
przestrzegania przedmiotowego aktu
prawnego lub normy bądź grupy
aktów i norm.
W przypadku gdy grupa osób, o
której mowa w art. 28 i 29
rozporządzenia (UE) nr 1305/2013,
jest objęta próbą, o której mowa w
art. 68 ust. 1 niniejszego
rozporządzenia, właściwy organ
kontrolny upewnia się, że wszyscy
członkowie grupy zostają poddani
kontroli w zakresie wymogów i
norm, za przestrzeganie których są
odpowiedzialni.
Co do zasady każdy beneficjent
wybrany do kontroli na miejscu jest
kontrolowany w czasie, gdy możliwe
jest skontrolowanie większości
wymogów i norm, względem
121
których został on wytypowany.
Państwa członkowskie zapewniają
jednak przeprowadzenie w ciągu
roku odpowiedniej liczby kontroli w
zakresie przestrzegania wszystkich
wymogów i norm.
2. W stosownych przypadkach
kontrole na miejscu odnoszą się do
całości użytków rolnych danego
gospodarstwa. Niemniej sama
inspekcja w terenie, stanowiąca
część kontroli na miejscu, może
ograniczać się do próby obejmującej
co najmniej połowę przedmiotowych
działek rolnych gospodarstwa
objętych danym wymogiem lub daną
normą, o ile próba ta zapewnia
wysoki stopień wiarygodności i
reprezentatywności kontroli
względem wymogów i norm.
Akapit pierwszy pozostaje bez
uszczerbku dla obliczania i
stosowania kar administracyjnych, o
których mowa w tytule IV rozdział II
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 oraz w rozdziale III
niniejszego tytułu. Jeżeli w toku
kontroli próby, o której mowa w
akapicie pierwszym, wykryta zostaje
niezgodność, zwiększa się próbę
działek rolnych poddawanych
122
kontroli.
Ponadto w przypadku gdy
prawodawstwo mające zastosowanie
do danych aktów prawnych lub norm
tak stanowi, sama inspekcja
dotycząca zgodności z wymogami i
normami, będąca częścią kontroli na
miejscu, może ograniczać się do
reprezentatywnej próby obiektów
podlegających kontroli. Państwa
członkowskie gwarantują jednak
objęcie kontrolami wszystkich
wymogów i norm, których
przestrzeganie można skontrolować
w trakcie wizyty.
3. Kontrole, o których mowa w ust.
1, są co do zasady przeprowadzane
w ramach jednej wizyty. Obejmują
one weryfikację wymogów i
standardów, których przestrzeganie
może zostać skontrolowane w trakcie
takiej wizyty. Celem tych kontroli
jest wykrycie wszelkich
ewentualnych przypadków
niezgodności z tymi wymogami i
normami, a ponadto wskazanie
przypadków, które należy zgłosić do
dalszych kontroli.
4. Kontrole na miejscu na poziomie
gospodarstwa mogą zostać
zastąpione przez kontrole
123
administracyjne, pod warunkiem że
państwo członkowskie gwarantuje,
że kontrole administracyjne są co
najmniej tak samo skuteczne jak
kontrole na miejscu.
5. Przeprowadzając kontrole na
miejscu, państwa członkowskie
mogą wykorzystywać obiektywne
wskaźniki kontroli właściwe dla
niektórych wymogów i norm, pod
warunkiem że zagwarantują, iż
skuteczność kontroli dotyczących
przestrzegania przedmiotowych
wymogów i norm jest co najmniej
równa skuteczności kontroli na
miejscu przeprowadzanych bez
użycia wskaźników.
Wskaźniki te mają bezpośredni
związek z przedmiotowymi
wymogami lub normami i obejmują
wszystkie elementy podlegające
sprawdzeniu podczas kontroli tych
wymogów lub norm.
6. Kontrole na miejscu odnoszące
się do próby, o której mowa w art.
68 ust. 1 niniejszego rozporządzenia,
przeprowadza się w ciągu tego
samego roku kalendarzowego, w
którym złożono wnioski o
przyznanie pomocy lub wnioski o
płatność lub, w odniesieniu do
124
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik