Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
najmniej wyniki analiz zawartości
THC z każdej próby wyrażone w
wartości procentowej z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku,
zastosowaną
procedurę,
liczbę
przeprowadzonych badań, wskazanie
miejsca, w którym pobrano daną
próbę, oraz działania podjęte na
szczeblu krajowym.
Art. 45 3. Jeśli średnia wyników dla
N
-
-
Przepis
ust. 3 i 5 wszystkich prób danej odmiany
rozporządzenia
przekracza zawartość THC określoną
stosowany wprost -
w art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE)
nie wymaga
nr 1307/2013, w następnym roku
wdrożenia
składania wniosków odnośnie do
danej
odmiany
państwa
członkowskie stosują procedurę B
określoną
w
załączniku
I
do
niniejszego
rozporządzenia.
Wymienioną procedurę stosuje się w
kolejnych
latach
składania
wniosków,
chyba
że
wyniki
wszystkich analiz danej odmiany są
niższe od zawartości THC określonej
w art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013.
Jeśli drugi rok z rzędu średnia
wyników dla wszystkich prób danej
odmiany przekracza zawartość THC
określoną
w
art.
32
ust.
6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
państwo członkowskie powiadamia
100
Komisję
o
upoważnieniu
do
ustanowienia zakazu wprowadzania
do obrotu tej odmiany zgodnie z art.
18 dyrektywy Rady 2002/53/WE ( 1
). Takie powiadomienie przesyła się
najpóźniej do dnia 15 listopada
danego roku składania wniosków.
Począwszy od następnego roku
składania wniosków, odmiana, której
dotyczy ten wniosek, nie kwalifikuje
się do płatności bezpośrednich w
danym państwie członkowskim.
5. Powiadomienie, o którym mowa
w ust. 3, przesyłane jest zgodnie z
rozporządzeniem Komisji (WE) nr
792/2009
Art. 45 4. Konopie nadal uprawia się w
N
-
-
Przepis
ust. 4
normalnych warunkach zgodnie z
rozporządzenia
akapit
miejscową
praktyką
przez
stosowany wprost -
pierwszy przynajmniej 10 dni po zakończeniu
nie wymaga
kwitnienia tak, aby można było
wdrożenia
przeprowadzić kontrole, o których
mowa w ust. 1, 2 i 3.
101
Art. 45 Państwa członkowskie mogą jednak
N
Nie będzie
ust. 4
zezwolić
na
zbiór konopi
po
stosowane w Polsce
akapit
rozpoczęciu kwitnienia, ale przed
drugi
końcem 10-dniowego okresu po
zakończeniu
kwitnienia,
pod
warunkiem że inspektorzy wskażą,
które z reprezentatywnych części
każdej przedmiotowej działki muszą
być nadal uprawiane przez co
najmniej 10 dni po zakończeniu
kwitnienia
do
celów
kontroli,
zgodnie z metodą ustaloną w
załączniku I.
Art.
64 Do celów specyfikacji technicznych
T
Art. 36. 1.
Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
akapit
niezbędnych do wdrożenia systemu
oraz Art. 38
kontrole administracyjne i na
pierwszy kontroli i kar administracyjnych w
ust. 1
miejscu
w
zakresie
płatności
lit. a
związku z zasadą wzajemnej
bezpośrednich,
określone
w
zgodności stosuje się następujące
przepisach, o których mowa w art.
definicje:
1 pkt 1, w tym kontrole w ramach
wzajemnej zgodności wymogów
a) „wyspecjalizowane organy
lub norm, chyba że ustawa stanowi
kontrolne” oznaczają krajowe
inaczej.
właściwe organy kontrolne, o
których mowa w art. 67
Art. 38. 1. Powiatowy lekarz
niniejszego rozporządzenia,
weterynarii właściwy ze względu
odpowiedzialne za zapewnienie
na
miejsce
zamieszkania
lub
zgodności z przepisami, o których
siedzibę
rolnika,
jako
organ
mowa w art. 93 rozporządzenia
kontroli, o którym mowa w art. 67
(UE) nr 1306/2013;
ust. 1 lit. a rozporządzenia nr
809/2014,
jest
właściwy
do
przeprowadzania
kontroli
administracyjnych i kontroli na
102
miejscu przestrzegania wymogów
wskazanych w załączniku II do
rozporządzenia
nr
1306/2013,
określonych
w
przepisach
wydanych na podstawie ust. 13.
Art.
64 Do celów specyfikacji technicznych
N
Przepis
pierwszy niezbędnych do wdrożenia systemu
rozporządzenia
lit. b-c
kontroli i kar administracyjnych w
stosowany wprost -
związku z zasadą wzajemnej
nie wymaga
zgodności stosuje się następujące
wdrożenia
definicje:
b) „akt” oznacza każdą dyrektywę
oraz rozporządzenie wymienione
w załączniku II do rozporządzenia
(UE) nr 1306/2013;
c) „rok ustalenia” oznacza rok
kalendarzowy, w którym
przeprowadzono kontrolę
administracyjną lub kontrolę na
miejscu;
d) „obszary wzajemnej zgodności”
oznaczają każdy z trzech różnych
obszarów, o których mowa w art.
93 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1306/2013, oraz utrzymywanie
trwałych użytków zielonych, o
którym mowa w art. 93 ust. 3
wymienionego rozporządzenia.
Art. 65
1. Państwa członkowskie
T
Art. 36 ust.
Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
ustanawiają system gwarantujący
1-3, art. 38
kontrole administracyjne i na
103
skuteczną kontrolę pod kątem
ust. 2-6 i 8-9, miejscu
w
zakresie
płatności
przestrzegania zasady wzajemnej
oraz art. 40
bezpośrednich,
określone
w
zgodności. System ten przewiduje w
przepisach, o których mowa w art.
szczególności:
1 pkt 1, w tym kontrole w ramach
wzajemnej zgodności wymogów
a) w przypadku gdy właściwy organ
lub norm, chyba że ustawa stanowi
kontrolny nie jest agencją
inaczej.
płatniczą, przekazywanie
niezbędnych informacji
2. Prezes Agencji może powierzyć
dotyczących beneficjentów, o
przeprowadzanie
kontroli,
o
których mowa w art. 92
których mowa w ust. 1, jednostkom
rozporządzenia (UE) nr
organizacyjnym
dysponującym
1306/2013, z agencji płatniczej do
odpowiednimi
warunkami
wyspecjalizowanych organów
organizacyjnymi,
kadrowymi
i
kontrolnych lub, w stosownych
technicznymi,
określonymi
na
przypadkach, za pośrednictwem
podstawie art. 40 ust. 1 pkt 1.
organu koordynującego;
3.
Przestrzeganie
norm
lub
b) metody, które należy stosować
wymogów może podlegać kontroli
przy doborze prób kontrolnych;
administracyjnej zgodnie z art. 96
ust.
2
rozporządzenia
nr
c) wskazówki odnośnie do charakteru
1306/2013.
oraz zakresu kontroli, które należy
przeprowadzić;
Art. 38 2. Czynności kontrolne w
ramach kontroli na miejscu, o której
d) sprawozdania z kontroli
mowa w ust. 1, zwanej dalej
zawierające w szczególności
„kontrolą
wymogów”,
są
wszelkie wykryte niezgodności
wykonywane
przez
osoby
oraz ocenę ich dotkliwości,
posiadające imienne upoważnienie
zasięgu, trwałości i
wydane przez powiatowego lekarza
powtarzalności;
weterynarii, o którym mowa w ust. 1.
e) w przypadku gdy właściwy organ
3. Upoważnienie,
o
którym
kontrolny nie jest agencją
mowa w ust. 2, zawiera wskazanie
płatniczą, przekazywanie
osoby
upoważnionej
do
104
THC z każdej próby wyrażone w
wartości procentowej z dokładnością
do dwóch miejsc po przecinku,
zastosowaną
procedurę,
liczbę
przeprowadzonych badań, wskazanie
miejsca, w którym pobrano daną
próbę, oraz działania podjęte na
szczeblu krajowym.
Art. 45 3. Jeśli średnia wyników dla
N
-
-
Przepis
ust. 3 i 5 wszystkich prób danej odmiany
rozporządzenia
przekracza zawartość THC określoną
stosowany wprost -
w art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE)
nie wymaga
nr 1307/2013, w następnym roku
wdrożenia
składania wniosków odnośnie do
danej
odmiany
państwa
członkowskie stosują procedurę B
określoną
w
załączniku
I
do
niniejszego
rozporządzenia.
Wymienioną procedurę stosuje się w
kolejnych
latach
składania
wniosków,
chyba
że
wyniki
wszystkich analiz danej odmiany są
niższe od zawartości THC określonej
w art. 32 ust. 6 rozporządzenia (UE)
nr 1307/2013.
Jeśli drugi rok z rzędu średnia
wyników dla wszystkich prób danej
odmiany przekracza zawartość THC
określoną
w
art.
32
ust.
6
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013,
państwo członkowskie powiadamia
100
Komisję
o
upoważnieniu
do
ustanowienia zakazu wprowadzania
do obrotu tej odmiany zgodnie z art.
18 dyrektywy Rady 2002/53/WE ( 1
). Takie powiadomienie przesyła się
najpóźniej do dnia 15 listopada
danego roku składania wniosków.
Począwszy od następnego roku
składania wniosków, odmiana, której
dotyczy ten wniosek, nie kwalifikuje
się do płatności bezpośrednich w
danym państwie członkowskim.
5. Powiadomienie, o którym mowa
w ust. 3, przesyłane jest zgodnie z
rozporządzeniem Komisji (WE) nr
792/2009
Art. 45 4. Konopie nadal uprawia się w
N
-
-
Przepis
ust. 4
normalnych warunkach zgodnie z
rozporządzenia
akapit
miejscową
praktyką
przez
stosowany wprost -
pierwszy przynajmniej 10 dni po zakończeniu
nie wymaga
kwitnienia tak, aby można było
wdrożenia
przeprowadzić kontrole, o których
mowa w ust. 1, 2 i 3.
101
Art. 45 Państwa członkowskie mogą jednak
N
Nie będzie
ust. 4
zezwolić
na
zbiór konopi
po
stosowane w Polsce
akapit
rozpoczęciu kwitnienia, ale przed
drugi
końcem 10-dniowego okresu po
zakończeniu
kwitnienia,
pod
warunkiem że inspektorzy wskażą,
które z reprezentatywnych części
każdej przedmiotowej działki muszą
być nadal uprawiane przez co
najmniej 10 dni po zakończeniu
kwitnienia
do
celów
kontroli,
zgodnie z metodą ustaloną w
załączniku I.
Art.
64 Do celów specyfikacji technicznych
T
Art. 36. 1.
Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
akapit
niezbędnych do wdrożenia systemu
oraz Art. 38
kontrole administracyjne i na
pierwszy kontroli i kar administracyjnych w
ust. 1
miejscu
w
zakresie
płatności
lit. a
związku z zasadą wzajemnej
bezpośrednich,
określone
w
zgodności stosuje się następujące
przepisach, o których mowa w art.
definicje:
1 pkt 1, w tym kontrole w ramach
wzajemnej zgodności wymogów
a) „wyspecjalizowane organy
lub norm, chyba że ustawa stanowi
kontrolne” oznaczają krajowe
inaczej.
właściwe organy kontrolne, o
których mowa w art. 67
Art. 38. 1. Powiatowy lekarz
niniejszego rozporządzenia,
weterynarii właściwy ze względu
odpowiedzialne za zapewnienie
na
miejsce
zamieszkania
lub
zgodności z przepisami, o których
siedzibę
rolnika,
jako
organ
mowa w art. 93 rozporządzenia
kontroli, o którym mowa w art. 67
(UE) nr 1306/2013;
ust. 1 lit. a rozporządzenia nr
809/2014,
jest
właściwy
do
przeprowadzania
kontroli
administracyjnych i kontroli na
102
miejscu przestrzegania wymogów
wskazanych w załączniku II do
rozporządzenia
nr
1306/2013,
określonych
w
przepisach
wydanych na podstawie ust. 13.
Art.
64 Do celów specyfikacji technicznych
N
Przepis
pierwszy niezbędnych do wdrożenia systemu
rozporządzenia
lit. b-c
kontroli i kar administracyjnych w
stosowany wprost -
związku z zasadą wzajemnej
nie wymaga
zgodności stosuje się następujące
wdrożenia
definicje:
b) „akt” oznacza każdą dyrektywę
oraz rozporządzenie wymienione
w załączniku II do rozporządzenia
(UE) nr 1306/2013;
c) „rok ustalenia” oznacza rok
kalendarzowy, w którym
przeprowadzono kontrolę
administracyjną lub kontrolę na
miejscu;
d) „obszary wzajemnej zgodności”
oznaczają każdy z trzech różnych
obszarów, o których mowa w art.
93 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr
1306/2013, oraz utrzymywanie
trwałych użytków zielonych, o
którym mowa w art. 93 ust. 3
wymienionego rozporządzenia.
Art. 65
1. Państwa członkowskie
T
Art. 36 ust.
Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
ustanawiają system gwarantujący
1-3, art. 38
kontrole administracyjne i na
103
skuteczną kontrolę pod kątem
ust. 2-6 i 8-9, miejscu
w
zakresie
płatności
przestrzegania zasady wzajemnej
oraz art. 40
bezpośrednich,
określone
w
zgodności. System ten przewiduje w
przepisach, o których mowa w art.
szczególności:
1 pkt 1, w tym kontrole w ramach
wzajemnej zgodności wymogów
a) w przypadku gdy właściwy organ
lub norm, chyba że ustawa stanowi
kontrolny nie jest agencją
inaczej.
płatniczą, przekazywanie
niezbędnych informacji
2. Prezes Agencji może powierzyć
dotyczących beneficjentów, o
przeprowadzanie
kontroli,
o
których mowa w art. 92
których mowa w ust. 1, jednostkom
rozporządzenia (UE) nr
organizacyjnym
dysponującym
1306/2013, z agencji płatniczej do
odpowiednimi
warunkami
wyspecjalizowanych organów
organizacyjnymi,
kadrowymi
i
kontrolnych lub, w stosownych
technicznymi,
określonymi
na
przypadkach, za pośrednictwem
podstawie art. 40 ust. 1 pkt 1.
organu koordynującego;
3.
Przestrzeganie
norm
lub
b) metody, które należy stosować
wymogów może podlegać kontroli
przy doborze prób kontrolnych;
administracyjnej zgodnie z art. 96
ust.
2
rozporządzenia
nr
c) wskazówki odnośnie do charakteru
1306/2013.
oraz zakresu kontroli, które należy
przeprowadzić;
Art. 38 2. Czynności kontrolne w
ramach kontroli na miejscu, o której
d) sprawozdania z kontroli
mowa w ust. 1, zwanej dalej
zawierające w szczególności
„kontrolą
wymogów”,
są
wszelkie wykryte niezgodności
wykonywane
przez
osoby
oraz ocenę ich dotkliwości,
posiadające imienne upoważnienie
zasięgu, trwałości i
wydane przez powiatowego lekarza
powtarzalności;
weterynarii, o którym mowa w ust. 1.
e) w przypadku gdy właściwy organ
3. Upoważnienie,
o
którym
kontrolny nie jest agencją
mowa w ust. 2, zawiera wskazanie
płatniczą, przekazywanie
osoby
upoważnionej
do
104
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik