eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3080
  • Data wpłynięcia: 2015-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
  • data uchwalenia: 2015-02-05
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308

3080-c1

teledetekcji nie stwierdzono żadnych
niezgodności. Jeżeli kontrole takie
wykazują
jakiekolwiek
niezgodności,
beneficjentowi
umożliwia
się
podpisanie
sprawozdania z kontroli, zanim
właściwy organ wyciągnie wnioski z
ustaleń w zakresie ewentualnych
zmniejszeń, odmów, wycofań lub
kar.

Art. 43
1. Z każdej kontroli na miejscu
T
Art. 37 ust.
6. Z
czynności
kontrolnych

przeprowadzonej zgodnie z
6 i 7
sporządza
się
sprawozdanie,
o
przepisami niniejszej sekcji
którym mowa w art. 59 ust. 3

sporządza się sprawozdanie, które
rozporządzenia nr 1306/2013, zwane
umożliwia szczegółowy przegląd

dalej „raportem”, zgodnie z art. 41,
przeprowadzonych kontroli. W

art. 43 i art. 72 ust. 1 i ust. 4
sprawozdaniu należy w
rozporządzenia nr 809/2014, który w
szczególności zamieścić następujące

przypadku
stwierdzenia
drobnej
dane:

niezgodności
zawiera
również
informację, o której mowa w art. 72
a) poddane kontroli systemy pomocy

ust. 3 akapit drugi rozporządzenia nr
związanej z produkcją zwierzęcą
809/2014, oraz termin usunięcia tej
lub środki wsparcia związane z

niezgodności ustalony zgodnie z art.
produkcją zwierzęcą oraz wnioski

39 ust. 3 rozporządzenia nr 640/2014.
o przyznanie pomocy związanej z

7. W przypadku gdy rolnik nie
produkcją zwierząt gospodarskich
zgadza się z ustaleniami zawartymi
lub wnioski o płatność;

w
raporcie,
może
zgłosić
b)
obecne osoby;

umotywowane
zastrzeżenia
na
c) liczbę i rodzaj zwierząt, których

piśmie co do ustaleń w nim
obecność stwierdzono, oraz – w
zawartych dyrektorowi oddziału

stosownych przypadkach – numery
regionalnego Agencji, w terminie
95

kolczyków, wpisy do rejestru i do

14 dni od dnia doręczenia raportu,
skomputeryzowanej bazy danych
chyba
że
bezpośrednio
po
zwierząt i wszelkie inne
zakończeniu kontroli rolnik, który
skontrolowane dokumenty
był
obecny
podczas
kontroli,
uzupełniające, wyniki kontroli,
zgłosił umotywowane zastrzeżenia
oraz – w stosownych przypadkach
co do ustaleń zawartych w raporcie
– szczegółowe spostrzeżenia
osobie, która go sporządziła.
odnośnie do poszczególnych
zwierząt lub ich kodów
identyfikacyjnych;
d) informację, czy zawiadomienie o
wizycie zostało przekazane
beneficjentowi, a jeśli tak – z
jakim wyprzedzeniem. W
szczególności, jeżeli limit 48
godzin, o którym mowa w art. 25,
zostaje przekroczony, w
sprawozdaniu z kontroli podaje się
powód;
e) informacje o wszelkich
szczególnych środkach kontroli,
jakie należy zastosować w ramach
poszczególnych systemów pomocy
związanej z produkcją zwierzęcą i
środków wsparcia związanych z
produkcją zwierzęcą;
f) informacje o wszelkich
dodatkowych środkach kontroli,
które należy podjąć.
2. Beneficjentowi umożliwia się
podpisanie sprawozdania podczas
96

kontroli, aby potwierdził swoją
obecność w czasie kontroli oraz
zgłosił uwagi. W przypadku, gdy
państwa członkowskie korzystają ze
sprawozdania z kontroli
sporządzanego podczas kontroli za
pośrednictwem środków
elektronicznych, właściwy organ
zapewnia beneficjentowi możliwość
złożenia podpisu elektronicznego lub
sprawozdanie z kontroli
niezwłocznie przesyła się do
beneficjenta, dając mu możliwość
podpisania sprawozdania i dodania
ewentualnych uwag. W przypadku
wykrycia jakichkolwiek
niezgodności beneficjent otrzymuje
kopię sprawozdania z kontroli.
3. Jeżeli państwa członkowskie
przeprowadzają kontrole na miejscu
zgodnie z przepisami niniejszego
rozporządzenia wraz z inspekcjami
przeprowadzanymi zgodnie z
rozporządzeniem (WE) nr
1082/2003, sprawozdanie z kontroli
jest uzupełniane o sprawozdania
sporządzone zgodnie art. 2 ust. 5
wspomnianego rozporządzenia.
4. Jeżeli kontrole na miejscu
przeprowadzone zgodnie z
przepisami niniejszego
97

rozporządzenia ujawnią przypadki
niezgodności z przepisami tytułu I
rozporządzenia (WE) nr 1760/2000
lub rozporządzenia (WE) nr 21/2004,
kopie sprawozdania z kontroli
przewidzianego w niniejszym
artykule przesyła się niezwłocznie
organom odpowiedzialnym za
wdrażanie wymienionych
rozporządzeń.

Art. 44 Artykuł 44
N
-
-
Przepis
rozporządzenia
Przepisy dotyczące wyników
stosowany wprost -
kontroli w odniesieniu do
nie wymaga
obszarów proekologicznych
wdrożenia
wdrażanych na poziomie
regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji

W przypadku wdrażania na poziomie
regionalnym lub w ramach wspólnej
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 5 lub
6 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
powierzchnia wspólnych i
zatwierdzonych przyległych
obszarów proekologicznych zostaje
przydzielona każdemu z uczestników
proporcjonalnie do jego udziału we
wspólnym obszarze
proekologicznym w oparciu o jego
deklarację zgodnie z art. 18
niniejszego rozporządzenia.
98

Do celów
stosowania
art. 26
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 w odniesieniu do
każdego uczestnika wdrażania na
poziomie regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji, zatwierdzony
obszar proekologiczny jest sumą
przydzielonego
udziału
we
wspólnym zatwierdzonym obszarze
proekologicznym, o którym mowa w
akapicie
pierwszym
niniejszego
artykułu,
oraz
zatwierdzonych
obszarów
proekologicznych
podlegających
indywidualnemu
obowiązkowi.
Art. 45 Artykuł 45
T
Art. 36 ust. Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
ust. 1-2
1
kontrole administracyjne i na miejscu
Weryfikacja
zawartości
w zakresie płatności bezpośrednich,
tetrahydrokanabinolu w konopi
określone w przepisach, o których
1. Do celów art. 32 ust. 6
mowa w art. 1 pkt 1, w tym kontrole
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
w ramach wzajemnej zgodności
państwa członkowskie ustanawiają
wymogów lub norm, chyba że ustawa
system w celu określenia zawartości
stanowi inaczej.
tetrahydrokanabinolu (zwanego dalej
„THC”) w uprawianych roślinach,
jak określono w załączniku I do
niniejszego rozporządzenia.
2.
Właściwy
organ
państwa
członkowskiego
prowadzi
dokumentację
wyników
analiz
zawartości THC. Dokumentacja ta
dla każdej odmiany zawiera co
99

strony : 1 ... 80 ... 120 ... 127 . [ 128 ] . 129 ... 140 ... 156

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: