Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
Rządowy projekt ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3080
- Data wpłynięcia: 2015-01-14
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego
- data uchwalenia: 2015-02-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 308
3080-c1
teledetekcji nie stwierdzono żadnych
niezgodności. Jeżeli kontrole takie
wykazują
jakiekolwiek
niezgodności,
beneficjentowi
umożliwia
się
podpisanie
sprawozdania z kontroli, zanim
właściwy organ wyciągnie wnioski z
ustaleń w zakresie ewentualnych
zmniejszeń, odmów, wycofań lub
kar.
Art. 43
1. Z każdej kontroli na miejscu
T
Art. 37 ust.
6. Z
czynności
kontrolnych
przeprowadzonej zgodnie z
6 i 7
sporządza
się
sprawozdanie,
o
przepisami niniejszej sekcji
którym mowa w art. 59 ust. 3
sporządza się sprawozdanie, które
rozporządzenia nr 1306/2013, zwane
umożliwia szczegółowy przegląd
dalej „raportem”, zgodnie z art. 41,
przeprowadzonych kontroli. W
art. 43 i art. 72 ust. 1 i ust. 4
sprawozdaniu należy w
rozporządzenia nr 809/2014, który w
szczególności zamieścić następujące
przypadku
stwierdzenia
drobnej
dane:
niezgodności
zawiera
również
informację, o której mowa w art. 72
a) poddane kontroli systemy pomocy
ust. 3 akapit drugi rozporządzenia nr
związanej z produkcją zwierzęcą
809/2014, oraz termin usunięcia tej
lub środki wsparcia związane z
niezgodności ustalony zgodnie z art.
produkcją zwierzęcą oraz wnioski
39 ust. 3 rozporządzenia nr 640/2014.
o przyznanie pomocy związanej z
7. W przypadku gdy rolnik nie
produkcją zwierząt gospodarskich
zgadza się z ustaleniami zawartymi
lub wnioski o płatność;
w
raporcie,
może
zgłosić
b)
obecne osoby;
umotywowane
zastrzeżenia
na
c) liczbę i rodzaj zwierząt, których
piśmie co do ustaleń w nim
obecność stwierdzono, oraz – w
zawartych dyrektorowi oddziału
stosownych przypadkach – numery
regionalnego Agencji, w terminie
95
kolczyków, wpisy do rejestru i do
14 dni od dnia doręczenia raportu,
skomputeryzowanej bazy danych
chyba
że
bezpośrednio
po
zwierząt i wszelkie inne
zakończeniu kontroli rolnik, który
skontrolowane dokumenty
był
obecny
podczas
kontroli,
uzupełniające, wyniki kontroli,
zgłosił umotywowane zastrzeżenia
oraz – w stosownych przypadkach
co do ustaleń zawartych w raporcie
– szczegółowe spostrzeżenia
osobie, która go sporządziła.
odnośnie do poszczególnych
zwierząt lub ich kodów
identyfikacyjnych;
d) informację, czy zawiadomienie o
wizycie zostało przekazane
beneficjentowi, a jeśli tak – z
jakim wyprzedzeniem. W
szczególności, jeżeli limit 48
godzin, o którym mowa w art. 25,
zostaje przekroczony, w
sprawozdaniu z kontroli podaje się
powód;
e) informacje o wszelkich
szczególnych środkach kontroli,
jakie należy zastosować w ramach
poszczególnych systemów pomocy
związanej z produkcją zwierzęcą i
środków wsparcia związanych z
produkcją zwierzęcą;
f) informacje o wszelkich
dodatkowych środkach kontroli,
które należy podjąć.
2. Beneficjentowi umożliwia się
podpisanie sprawozdania podczas
96
kontroli, aby potwierdził swoją
obecność w czasie kontroli oraz
zgłosił uwagi. W przypadku, gdy
państwa członkowskie korzystają ze
sprawozdania z kontroli
sporządzanego podczas kontroli za
pośrednictwem środków
elektronicznych, właściwy organ
zapewnia beneficjentowi możliwość
złożenia podpisu elektronicznego lub
sprawozdanie z kontroli
niezwłocznie przesyła się do
beneficjenta, dając mu możliwość
podpisania sprawozdania i dodania
ewentualnych uwag. W przypadku
wykrycia jakichkolwiek
niezgodności beneficjent otrzymuje
kopię sprawozdania z kontroli.
3. Jeżeli państwa członkowskie
przeprowadzają kontrole na miejscu
zgodnie z przepisami niniejszego
rozporządzenia wraz z inspekcjami
przeprowadzanymi zgodnie z
rozporządzeniem (WE) nr
1082/2003, sprawozdanie z kontroli
jest uzupełniane o sprawozdania
sporządzone zgodnie art. 2 ust. 5
wspomnianego rozporządzenia.
4. Jeżeli kontrole na miejscu
przeprowadzone zgodnie z
przepisami niniejszego
97
rozporządzenia ujawnią przypadki
niezgodności z przepisami tytułu I
rozporządzenia (WE) nr 1760/2000
lub rozporządzenia (WE) nr 21/2004,
kopie sprawozdania z kontroli
przewidzianego w niniejszym
artykule przesyła się niezwłocznie
organom odpowiedzialnym za
wdrażanie wymienionych
rozporządzeń.
Art. 44 Artykuł 44
N
-
-
Przepis
rozporządzenia
Przepisy dotyczące wyników
stosowany wprost -
kontroli w odniesieniu do
nie wymaga
obszarów proekologicznych
wdrożenia
wdrażanych na poziomie
regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji
W przypadku wdrażania na poziomie
regionalnym lub w ramach wspólnej
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 5 lub
6 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
powierzchnia wspólnych i
zatwierdzonych przyległych
obszarów proekologicznych zostaje
przydzielona każdemu z uczestników
proporcjonalnie do jego udziału we
wspólnym obszarze
proekologicznym w oparciu o jego
deklarację zgodnie z art. 18
niniejszego rozporządzenia.
98
Do celów
stosowania
art. 26
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 w odniesieniu do
każdego uczestnika wdrażania na
poziomie regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji, zatwierdzony
obszar proekologiczny jest sumą
przydzielonego
udziału
we
wspólnym zatwierdzonym obszarze
proekologicznym, o którym mowa w
akapicie
pierwszym
niniejszego
artykułu,
oraz
zatwierdzonych
obszarów
proekologicznych
podlegających
indywidualnemu
obowiązkowi.
Art. 45 Artykuł 45
T
Art. 36 ust. Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
ust. 1-2
1
kontrole administracyjne i na miejscu
Weryfikacja
zawartości
w zakresie płatności bezpośrednich,
tetrahydrokanabinolu w konopi
określone w przepisach, o których
1. Do celów art. 32 ust. 6
mowa w art. 1 pkt 1, w tym kontrole
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
w ramach wzajemnej zgodności
państwa członkowskie ustanawiają
wymogów lub norm, chyba że ustawa
system w celu określenia zawartości
stanowi inaczej.
tetrahydrokanabinolu (zwanego dalej
„THC”) w uprawianych roślinach,
jak określono w załączniku I do
niniejszego rozporządzenia.
2.
Właściwy
organ
państwa
członkowskiego
prowadzi
dokumentację
wyników
analiz
zawartości THC. Dokumentacja ta
dla każdej odmiany zawiera co
99
niezgodności. Jeżeli kontrole takie
wykazują
jakiekolwiek
niezgodności,
beneficjentowi
umożliwia
się
podpisanie
sprawozdania z kontroli, zanim
właściwy organ wyciągnie wnioski z
ustaleń w zakresie ewentualnych
zmniejszeń, odmów, wycofań lub
kar.
Art. 43
1. Z każdej kontroli na miejscu
T
Art. 37 ust.
6. Z
czynności
kontrolnych
przeprowadzonej zgodnie z
6 i 7
sporządza
się
sprawozdanie,
o
przepisami niniejszej sekcji
którym mowa w art. 59 ust. 3
sporządza się sprawozdanie, które
rozporządzenia nr 1306/2013, zwane
umożliwia szczegółowy przegląd
dalej „raportem”, zgodnie z art. 41,
przeprowadzonych kontroli. W
art. 43 i art. 72 ust. 1 i ust. 4
sprawozdaniu należy w
rozporządzenia nr 809/2014, który w
szczególności zamieścić następujące
przypadku
stwierdzenia
drobnej
dane:
niezgodności
zawiera
również
informację, o której mowa w art. 72
a) poddane kontroli systemy pomocy
ust. 3 akapit drugi rozporządzenia nr
związanej z produkcją zwierzęcą
809/2014, oraz termin usunięcia tej
lub środki wsparcia związane z
niezgodności ustalony zgodnie z art.
produkcją zwierzęcą oraz wnioski
39 ust. 3 rozporządzenia nr 640/2014.
o przyznanie pomocy związanej z
7. W przypadku gdy rolnik nie
produkcją zwierząt gospodarskich
zgadza się z ustaleniami zawartymi
lub wnioski o płatność;
w
raporcie,
może
zgłosić
b)
obecne osoby;
umotywowane
zastrzeżenia
na
c) liczbę i rodzaj zwierząt, których
piśmie co do ustaleń w nim
obecność stwierdzono, oraz – w
zawartych dyrektorowi oddziału
stosownych przypadkach – numery
regionalnego Agencji, w terminie
95
kolczyków, wpisy do rejestru i do
14 dni od dnia doręczenia raportu,
skomputeryzowanej bazy danych
chyba
że
bezpośrednio
po
zwierząt i wszelkie inne
zakończeniu kontroli rolnik, który
skontrolowane dokumenty
był
obecny
podczas
kontroli,
uzupełniające, wyniki kontroli,
zgłosił umotywowane zastrzeżenia
oraz – w stosownych przypadkach
co do ustaleń zawartych w raporcie
– szczegółowe spostrzeżenia
osobie, która go sporządziła.
odnośnie do poszczególnych
zwierząt lub ich kodów
identyfikacyjnych;
d) informację, czy zawiadomienie o
wizycie zostało przekazane
beneficjentowi, a jeśli tak – z
jakim wyprzedzeniem. W
szczególności, jeżeli limit 48
godzin, o którym mowa w art. 25,
zostaje przekroczony, w
sprawozdaniu z kontroli podaje się
powód;
e) informacje o wszelkich
szczególnych środkach kontroli,
jakie należy zastosować w ramach
poszczególnych systemów pomocy
związanej z produkcją zwierzęcą i
środków wsparcia związanych z
produkcją zwierzęcą;
f) informacje o wszelkich
dodatkowych środkach kontroli,
które należy podjąć.
2. Beneficjentowi umożliwia się
podpisanie sprawozdania podczas
96
kontroli, aby potwierdził swoją
obecność w czasie kontroli oraz
zgłosił uwagi. W przypadku, gdy
państwa członkowskie korzystają ze
sprawozdania z kontroli
sporządzanego podczas kontroli za
pośrednictwem środków
elektronicznych, właściwy organ
zapewnia beneficjentowi możliwość
złożenia podpisu elektronicznego lub
sprawozdanie z kontroli
niezwłocznie przesyła się do
beneficjenta, dając mu możliwość
podpisania sprawozdania i dodania
ewentualnych uwag. W przypadku
wykrycia jakichkolwiek
niezgodności beneficjent otrzymuje
kopię sprawozdania z kontroli.
3. Jeżeli państwa członkowskie
przeprowadzają kontrole na miejscu
zgodnie z przepisami niniejszego
rozporządzenia wraz z inspekcjami
przeprowadzanymi zgodnie z
rozporządzeniem (WE) nr
1082/2003, sprawozdanie z kontroli
jest uzupełniane o sprawozdania
sporządzone zgodnie art. 2 ust. 5
wspomnianego rozporządzenia.
4. Jeżeli kontrole na miejscu
przeprowadzone zgodnie z
przepisami niniejszego
97
rozporządzenia ujawnią przypadki
niezgodności z przepisami tytułu I
rozporządzenia (WE) nr 1760/2000
lub rozporządzenia (WE) nr 21/2004,
kopie sprawozdania z kontroli
przewidzianego w niniejszym
artykule przesyła się niezwłocznie
organom odpowiedzialnym za
wdrażanie wymienionych
rozporządzeń.
Art. 44 Artykuł 44
N
-
-
Przepis
rozporządzenia
Przepisy dotyczące wyników
stosowany wprost -
kontroli w odniesieniu do
nie wymaga
obszarów proekologicznych
wdrożenia
wdrażanych na poziomie
regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji
W przypadku wdrażania na poziomie
regionalnym lub w ramach wspólnej
realizacji zgodnie z art. 46 ust. 5 lub
6 rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
powierzchnia wspólnych i
zatwierdzonych przyległych
obszarów proekologicznych zostaje
przydzielona każdemu z uczestników
proporcjonalnie do jego udziału we
wspólnym obszarze
proekologicznym w oparciu o jego
deklarację zgodnie z art. 18
niniejszego rozporządzenia.
98
Do celów
stosowania
art. 26
rozporządzenia delegowanego (UE)
nr 640/2014 w odniesieniu do
każdego uczestnika wdrażania na
poziomie regionalnym lub w ramach
wspólnej realizacji, zatwierdzony
obszar proekologiczny jest sumą
przydzielonego
udziału
we
wspólnym zatwierdzonym obszarze
proekologicznym, o którym mowa w
akapicie
pierwszym
niniejszego
artykułu,
oraz
zatwierdzonych
obszarów
proekologicznych
podlegających
indywidualnemu
obowiązkowi.
Art. 45 Artykuł 45
T
Art. 36 ust. Art. 36. 1. Agencja przeprowadza
ust. 1-2
1
kontrole administracyjne i na miejscu
Weryfikacja
zawartości
w zakresie płatności bezpośrednich,
tetrahydrokanabinolu w konopi
określone w przepisach, o których
1. Do celów art. 32 ust. 6
mowa w art. 1 pkt 1, w tym kontrole
rozporządzenia (UE) nr 1307/2013
w ramach wzajemnej zgodności
państwa członkowskie ustanawiają
wymogów lub norm, chyba że ustawa
system w celu określenia zawartości
stanowi inaczej.
tetrahydrokanabinolu (zwanego dalej
„THC”) w uprawianych roślinach,
jak określono w załączniku I do
niniejszego rozporządzenia.
2.
Właściwy
organ
państwa
członkowskiego
prowadzi
dokumentację
wyników
analiz
zawartości THC. Dokumentacja ta
dla każdej odmiany zawiera co
99
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3080-c1
› Pobierz plik
-
3080-c2
› Pobierz plik