eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych

Rządowy projekt ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych

projekt dotyczy systemowego uregulowania organizacji struktur orzecznictwa lekarskiego oraz nadania rangi ustawowej przepisom prawnym statuującym ich funkcjonowanie

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2614
  • Data wpłynięcia: 2014-07-08
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych
  • data uchwalenia: 2014-11-28
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1822

2614

Źata sporządzenia
Nazwa projektu
Projekt rozporządzenia Rady Ministrów
5 marca 2014 r.
w sprawie współdziałania

komisji lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych
ródłoŚ
z jednostkami medycyny pracy
art. … ustawy z dnia … o komisjach
Ministerstwo wiodące i ministerstwa współpracujące
lekarskich podległych ministrowi
właściwemu do spraw wewnętrznych (Dz. U.
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza Stanu
poz. …)
lub Podsekretarza Stanu

Podsekretarz Stanu w MSW – Stanisław Rakoczy
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Nr w wykazie prac ………………….
Grażyna Górna – Zastępca Dyrektora Departamentu Zdrowia MSW,

(22) 508 16 40

OCźNA SKUTKÓW RźGULACJI
1. Jaki problem jest rozwiązywany?
Określenie zasad współdziałania komisji lekarskich podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych z jednostkami
medycyny pracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Służby Więziennej, mającego na celu ochronę zdrowia
funkcjonariuszy. Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Biura Ochrony Rządu, Centralnego Biura
Antykorupcyjnego i Służby Więziennej.

2. Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Projekt określa zasady współpracy pomiędzy komisjami lekarskim MSW i jednostkami medycyny pracy MSW i SW
w poszczególnych zakresachŚ udostępniania dokumentacji medycznej, wymiany informacji o stanie zdrowia
funkcjonariuszy uzyskanych w trakcie realizacji ustawowych zadań przez ww. podmioty oraz podejmowanie wspólnych
inicjatyw prozdrowotnych na rzecz ochrony zdrowia funkcjonariuszy. Obowiązek określenia zasad współpracy , o której
mowa powyżej, wynika z art. …… projektu ustawy o komisjach lekarskich podległych ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych.
Projekt rozporządzenia sformalizuje współpracę pomiędzy komisjami lekarskim MSW i jednostkami medycyny
pracy MSW i SW w zakresie wymiany informacji o stanach chorobowych funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej,
Państwowej Straży Pożarnej, Biura Ochrony Rządu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego i Służby Więziennej
mogących mieć związek z zagrożeniami środowiska służby lub sposobem jej pełnienia.

3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OźCŹ/Uź?



4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
ródło danych
Oddziaływanie
Jednostki medycyny pracy


Obowiązek udostępniania
MSW i SW
informacji o stanie zdrowia
funkcjonariuszy
Komisje lekarskie MSW


Obowiązek udostępniania
informacji o stanie zdrowia
funkcjonariuszy
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt rozporządzenia zamieszczony zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministerstwa
Spraw Wewnętrznych, zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.).
Projekt rozporządzenia zamieszczony zostanie także w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej
Rządowego Centrum Legislacji, w serwisie Rządowy Proces Legislacyjny, zgodnie z § 52 ust. 1 Uchwały Nr 190 Rady
Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. poz. 979).

6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0-10)
Źochody ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Wydatki ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Saldo ogółem












budżet państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)













ródła finansowania


Dodatkowe informacje,
Projektowane rozporządzenie nie spowoduje wpływu na budżet państwa i budżety jednostek
w tym wskazanie
samorządu terytorialnego.
źródeł danych i
przyjętych do obliczeń
założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0-10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa







pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i średnich
przedsiębiorstw
ceny stałe
z … r.)
rodzina, obywatele oraz







gospodarstwa domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa

niepieniężnym
sektor mikro-, małych

i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe
Niemierzalne



Dodatkowe informacje,
w tym wskazanie

źródeł danych i
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki
przyjętych do obliczeń i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na rodzinę, obywateli
założeń
i gospodarstwa domowe.

8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz:

Projektowane rozporządzenie nie wprowadzi dodatkowych obciążeń regulacyjnych.




9. Wpływ na rynek pracy
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Współpraca pomiędzy komisjami lekarskim MSW i jednostkami medycyny pracy MSW i SW
w zakresie wymiany informacji o stanach chorobowych funkcjonariuszy Policji, Straży
Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Biura Ochrony Rządu, Centralnego Biura
Omówienie wpływu
Antykorupcyjnego i Służby Więziennej mogących mieć związek z zagrożeniami środowiska
służby lub sposobem jej pełnienia będzie miała na celu identyfikację czynników szkodliwych
występujących w środowisku służby oraz podejmowanie działań zmierzających do ich
likwidacji
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego

Realizacja obowiązku wymiany informacji pomiędzy komisjami lekarskim MSW i jednostkami medycyny pracy MSW
i SW nastąpi z chwilą wejścia w życie projektowanego rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?

Projektowane rozporządzenie będzie stosowane w sposób ciągły, stąd też nie planuje się ewaluacji efektów projektu, a tym
samym nie stosuje się mierników dla tej ewaluacji.

13. Załączniki (istotne dokumenty źródłowe, badania, analizy itp.)
Brak załączników.
















02/06/BS
Projekt
ROZPORZĄŹZźNIź
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia

w sprawie orzekania o zdolności do służby w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego i Służbie
Wywiadu Wojskowego, uznawania funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego
ze służby, emeryta i rencisty policyjnego za inwalidę albo niezdolnego do samodzielnej
egzystencji, orzekania o związku śmierci ze służbą oraz kontroli prawidłowości orzekania
o czasowej niezdolności do służby, a także właściwości i trybu postępowania wojskowych
komisji lekarskich w tych sprawach

Na podstawie art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby
Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego (Dz. U. Nr 104, poz. 710,
z późn. zm.1)) zarządza się, co następujeŚ
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określaŚ
1) właściwość wojskowych komisji lekarskich w sprawach orzekania o zdolności do służby
w Służbie Kontrwywiadu Wojskowego i Służbie Wywiadu Wojskowego, zwanych dalej
odpowiednio „SKW” i „SWW”, oraz o związku albo braku związku chorób i ułomności z tą
służbąś
2) właściwość wojskowych komisji lekarskich w sprawach uznania funkcjonariusza,
funkcjonariusza zwolnionego ze służby lub emeryta albo rencisty policyjnego za inwalidę
albo niezdolnego do samodzielnej egzystencji;
3) właściwość wojskowych komisji lekarskich w sprawach orzekania o związku śmierci
funkcjonariusza, funkcjonariusza zwolnionego ze służby lub emeryta lub rencisty
policyjnego ze służbąś
4) właściwość rzeczową wojskowych komisji lekarskich w sprawach kontroli prawidłowości

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 114, poz. 957, z 2010 r. Nr 113, poz. 745,
Nr 182, poz. 1228, Nr 230, poz. 1510 i Nr 238, poz. 1578, z 2011 r. Nr 117, poz. 677 oraz z 2013 r. poz. 675
i 1351.
orzekania o czasowej niezdolności do służby z powodu choroby lub prawidłowości
wykorzystania zwolnienia lekarskiego;
5) tryb kierowania do wojskowych komisji lekarskich;
6) warunki orzekania w sprawach, o których mowa w pkt 1–4;
7) tryb orzekania w sprawach, o których mowa w pkt 1–4;
8) właściwość organów i tryb uchylania orzeczeń wojskowych komisji lekarskich w ramach
nadzoru;
9) wykaz chorób i ułomności uwzględniany przy orzekaniu o zdolności do służby w SKW
i SWW.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia
9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby
Wywiadu Wojskowego.
Rozdział 2
Właściwość wojskowych komisji lekarskich
§ 3. 1. Do orzekania w sprawach, o których mowa w § 1 pkt 1–4, są właściweŚ
1) rejonowe wojskowe komisje lekarskie w Bydgoszczy, źłku, Krakowie, Lublinie, Łodzi,
Szczecinie, Warszawie, Wrocławiu i aganiu oraz Rejonowa Wojskowa Komisja Morsko-
-Lekarska w Gdańsku,
2) Centralna Wojskowa Komisja Lekarska w Warszawie
– zwane dalej „wojskowymi komisjami lekarskimi”.
2. Właściwość miejscową wojskowych komisji lekarskich ustala sięŚ
1) w stosunku do funkcjonariuszy – ze względu na siedzibę jednostki organizacyjnej, w której
pełnią służbęś
2) w stosunku do kandydatów do służby w SKW lub SWW – ze względu na miejsce ich
zamieszkania albo siedzibę jednostki organizacyjnej, w której mają zamiar pełnić służbę;
3) w stosunku do funkcjonariuszy zwolnionych ze służby oraz emerytów i rencistów
policyjnych – ze względu na miejsce ich zamieszkania albo siedzibę jednostki
organizacyjnej, w której pełnili służbę bezpośrednio przed zwolnieniem ze służby.
§ 4. Do rejonowych wojskowych komisji lekarskich, stosownie do ich właściwości
miejscowej, należy orzekanie w stosunku doŚ
1) funkcjonariuszy w sprawach, o których mowa w § 1 pkt 1–4;
2
strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 70 ... 85

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: