Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-1
– 30 –
4. Szef ABW udziela informacji z wykazu, o którym mowa w ust. 3, lub z ewidencji
incydentów i zdarzeń o charakterze terrorystycznym właściwym organom, służbom
i instytucjom, o których mowa w art. 36.
5. Szef ABW, w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1:
1)
może zwrócić się o niezwłoczne przedstawienie przez podmioty, o których mowa
w art. 36, informacji, ocen lub analiz;
2)
w uzgodnieniu z kierownikami podmiotów, o których mowa w art. 36, może powoływać
wspólne grupy zadaniowe o charakterze doraźnym, określając ich nazwę, skład osobowy
oraz zakres, formy i tryb działania.
6. Zadania obejmujące obsługę czynności, o których mowa w ust. 2, a także
prowadzenie wykazu i ewidencji, o których mowa w ust. 4, wykonują jednostki
organizacyjne wyodrębnione w tym celu w strukturze ABW. W skład osobowy tych
jednostek mogą wchodzić funkcjonariusze, żołnierze lub pracownicy oddelegowani przez
podmioty wymienione w art. 36, na zasadach obowiązujących w tych podmiotach.
7. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, sposób:
1)
prowadzenia wykazu, o którym mowa w ust. 3, oraz tryb udzielania informacji z tego
wykazu;
2)
prowadzenia ewidencji, o której mowa w ust. 4, oraz tryb udzielania z niej informacji.
8. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, wykaz incydentów i zdarzeń,
które mają charakter terrorystyczny.
Art. 38. 1. Prowadzenie centralnej ewidencji zainteresowań operacyjnych wykonuje
jednostka organizacyjna wyodrębniona w tym celu w strukturze ABW. W skład osobowy tej
jednostki mogą wchodzić funkcjonariusze, żołnierze lub pracownicy oddelegowani przez
podmioty wymienione w art. 36, na zasadach obowiązujących w służbach specjalnych.
2. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, sposób:
1)
prowadzenia ewidencji, o której mowa w ust. 1, oraz tryb udzielania z niej informacji;
2)
współdziałania szefów służb specjalnych, o którym mowa w art. 36, w zakresie
przetwarzania danych z ewidencji, o której mowa w ust. 1.
Rozdział 4
Służba funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Art. 39. Służbę w ABW może pełnić osoba:
1)
posiadająca wyłącznie obywatelstwo polskie;
– 31 –
2)
korzystająca z pełni praw publicznych;
3)
wykazująca nieskazitelną postawę moralną, obywatelską i patriotyczną;
4)
spełniająca wymagania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych
w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”;
5)
posiadająca co najmniej średnie wykształcenie;
6)
posiadająca zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby wymagającej
szczególnej dyscypliny służbowej, której gotowa jest się podporządkować.
Art. 40. 1. Przyjęcie kandydata do służby w ABW następuje po przeprowadzeniu
postępowania kwalifikacyjnego, na które składają się:
1)
przyjęcie podania kandydata o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego
kandydata,
a
także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie
i kwalifikacje zawodowe kandydata oraz zawierających dane o jego uprzednim
zatrudnieniu lub pełnieniu służby;
2)
przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem;
3)
przeprowadzenie badania psychologicznego kandydata;
4)
ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do pełnienia służby;
5)
ocena sprawności fizycznej kandydata;
6)
przeprowadzenie badania psychofizjologicznego kandydata;
7)
sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych
w kwestionariuszu osobowym;
8)
przeprowadzenie wywiadu w miejscu zamieszkania i pracy kandydata oraz uzyskanie
opinii od osób polecających kandydata;
9)
przeprowadzenie wobec kandydata postępowania sprawdzającego w trybie i na zasadach
określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
2. W stosunku do kandydata ubiegającego się o przyjęcie do służby w ABW na
stanowisko wymagające szczególnych umiejętności lub predyspozycji, postępowanie
kwalifikacyjne może być rozszerzone o czynności mające na celu sprawdzenie przydatności
kandydata do służby w ABW na takim stanowisku.
3. W postępowaniu kwalifikacyjnym wobec kandydata do służby w ABW, pełniącego
służbę w Agencji Wywiadu, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Służbie Kontrwywiadu
Wojskowego albo Służbie Wywiadu Wojskowego, można odstąpić od ustalenia zdolności
fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w ABW.
– 32 –
4. W celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego mogą być przetwarzane
dane osobowe kandydata do służby w ABW, a także członków jego rodziny, w tym także
dane, o których mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych, bez wiedzy i zgody członków rodziny kandydata do służby w ABW. Przepis
art. 31 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku dobrowolnego zgłoszenia się do służby zgłoszenie to można pozostawić
bez dalszego biegu albo postępowanie takie można zakończyć na każdym etapie, bez
podawania przyczyny.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór kwestionariusza osobowego kandydata do służby w ABW,
2)
rodzaje dokumentów wymaganych od kandydata do służby w ABW w toku
postępowania kwalifikacyjnego,
3)
tryb przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydata do służby
w ABW oraz podmioty właściwe do przeprowadzenia tego postępowania,
4)
sposób przeprowadzania egzaminu sprawności fizycznej kandydata do służby w ABW,
5)
sposób oceny przydatności kandydata do służby w ABW
– uwzględniając
konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu postępowania
kwalifikacyjnego wobec kandydata do służby w ABW oraz uzyskania niezbędnych
informacji o tym kandydacie.
Art. 41. 1. Funkcjonariusz Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Służby Wywiadu Wojskowego może być, na
własną prośbę, przeniesiony do służby w ABW, jeżeli wykazuje szczególne predyspozycje do
jej pełnienia.
2. Funkcjonariusza, o którym mowa w ust. 1, przenosi się do służby w ABW na
podstawie porozumienia Szefa ABW odpowiednio z Szefem Agencji Wywiadu, Szefem
Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefem Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo
Szefem Służby Wywiadu Wojskowego.
3. Funkcjonariusz, o którym mowa w ust. 1, przeniesiony do służby w ABW zachowuje
ciągłość służby.
4. Funkcjonariuszowi przenoszonemu w trybie, o którym mowa w ust. 1, nie
przysługują świadczenia pieniężne związane ze zwolnieniem ze służby.
– 33 –
5. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób i tryb
postępowania w sprawie przeniesienia do służby w ABW funkcjonariuszy, o których mowa
w ust. 1, uwzględniając konieczność zapewnienia sprawności tego postępowania.
Art. 42. 1. Stosunek służbowy funkcjonariusza powstaje w drodze mianowania, na
podstawie dobrowolnego zgłoszenia się do służby w ABW.
2. Początek służby funkcjonariusza liczy się od dnia określonego w rozkazie
personalnym o przyjęciu do służby i mianowaniu na stanowisko służbowe w ABW.
3. Funkcjonariusza przyjętego do służby niezwłocznie zapoznaje się z przepisami
regulującymi prawa i obowiązki funkcjonariusza wynikające ze stosunku służbowego.
4. Przed podjęciem służby funkcjonariusz składa ślubowanie według następującej roty:
„Ja, obywatel Rzeczypospolitej Polskiej, świadom podejmowanych obowiązków
funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, ślubuję: służyć wiernie
Narodowi, chronić ustanowiony Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej porządek
prawny, strzec bezpieczeństwa Państwa i jego obywateli, nawet z narażeniem życia.
Wykonując powierzone mi zadania, ślubuję przestrzegać prawa, dochować wierności
konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej, przestrzegać dyscypliny służbowej
oraz wykonywać rozkazy i polecenia przełożonych. Ślubuję strzec tajemnicy prawnie
chronionej, honoru, godności i dobrego imienia służby.”.
5. Szef ABW określi, w drodze zarządzenia, ceremoniał składania ślubowania przez
funkcjonariusza.
Art. 43. 1. Osobę przyjętą do służby w ABW mianuje się funkcjonariuszem w służbie
przygotowawczej na okres 3 lat.
2. Po upływie okresu służby przygotowawczej i uzyskaniu pozytywnej opinii służbowej
funkcjonariusz zostaje mianowany funkcjonariuszem w służbie stałej.
3. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami funkcjonariusza można
skrócić okres służby przygotowawczej albo zwolnić funkcjonariusza od odbywania tej
służby.
4. W przypadku przerwy w wykonywaniu przez funkcjonariusza obowiązków
służbowych trwającej dłużej niż 3 miesiące można przedłużyć okres jego służby
przygotowawczej.
Art. 44. 1. Funkcjonariuszowi wydaje się legitymację służbową. Legitymacja służbowa
jest dokumentem potwierdzającym pełnienie służby w ABW.
– 34 –
2. Funkcjonariuszowi można wydać znaki identyfikacyjne.
3. Do wydawania, wymiany, unieważniania oraz dokonywania wpisów w legitymacji
służbowej właściwy jest Szef ABW.
4. Funkcjonariusz może posługiwać się legitymacją służbową lub znakami
identyfikacyjnymi tylko podczas wykonywania zadań służbowych.
5. Funkcjonariusz okazujący legitymację służbową obowiązany jest czynić to w sposób
umożliwiający odczytanie umieszczonych w niej danych.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór legitymacji służbowej,
2)
zakres danych zawartych w legitymacji służbowej,
3)
przypadki, w których legitymacja służbowa podlega zwrotowi, wymianie lub
unieważnieniu,
4)
tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji służbowej,
5)
sposób postępowania funkcjonariusza z legitymacją służbową
– uwzględniając możliwość odczytania przez osobę zainteresowaną danych zawartych
w legitymacji służbowej funkcjonariusza.
7. Szef ABW, w drodze zarządzenia, może określić:
1)
znaki identyfikacyjne funkcjonariuszy;
2)
podmioty właściwe do wydawania, wymiany oraz unieważniania znaków
identyfikacyjnych;
3)
przypadki, w których znaki identyfikacyjne podlegają zwrotowi, wymianie lub
unieważnieniu;
4)
tryb postępowania w przypadku utraty znaku identyfikacyjnego;
5)
sposób posługiwania się znakiem identyfikacyjnym przez funkcjonariusza.
Art. 45. 1. Szef ABW jest właściwy do:
1)
przyjmowania do służby w ABW;
2)
mianowania funkcjonariuszem w służbie przygotowawczej albo stałej;
3)
zwalniania od odbywania służby przygotowawczej, skracania i przedłużania okresu
służby przygotowawczej;
4)
mianowania i przenoszenia na stanowiska służbowe oraz zwalniania ze stanowisk
służbowych;
5)
powierzania i cofania powierzenia pełnienia obowiązków służbowych na innym
stanowisku służbowym;
4. Szef ABW udziela informacji z wykazu, o którym mowa w ust. 3, lub z ewidencji
incydentów i zdarzeń o charakterze terrorystycznym właściwym organom, służbom
i instytucjom, o których mowa w art. 36.
5. Szef ABW, w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1:
1)
może zwrócić się o niezwłoczne przedstawienie przez podmioty, o których mowa
w art. 36, informacji, ocen lub analiz;
2)
w uzgodnieniu z kierownikami podmiotów, o których mowa w art. 36, może powoływać
wspólne grupy zadaniowe o charakterze doraźnym, określając ich nazwę, skład osobowy
oraz zakres, formy i tryb działania.
6. Zadania obejmujące obsługę czynności, o których mowa w ust. 2, a także
prowadzenie wykazu i ewidencji, o których mowa w ust. 4, wykonują jednostki
organizacyjne wyodrębnione w tym celu w strukturze ABW. W skład osobowy tych
jednostek mogą wchodzić funkcjonariusze, żołnierze lub pracownicy oddelegowani przez
podmioty wymienione w art. 36, na zasadach obowiązujących w tych podmiotach.
7. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, sposób:
1)
prowadzenia wykazu, o którym mowa w ust. 3, oraz tryb udzielania informacji z tego
wykazu;
2)
prowadzenia ewidencji, o której mowa w ust. 4, oraz tryb udzielania z niej informacji.
8. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, wykaz incydentów i zdarzeń,
które mają charakter terrorystyczny.
Art. 38. 1. Prowadzenie centralnej ewidencji zainteresowań operacyjnych wykonuje
jednostka organizacyjna wyodrębniona w tym celu w strukturze ABW. W skład osobowy tej
jednostki mogą wchodzić funkcjonariusze, żołnierze lub pracownicy oddelegowani przez
podmioty wymienione w art. 36, na zasadach obowiązujących w służbach specjalnych.
2. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze zarządzenia, sposób:
1)
prowadzenia ewidencji, o której mowa w ust. 1, oraz tryb udzielania z niej informacji;
2)
współdziałania szefów służb specjalnych, o którym mowa w art. 36, w zakresie
przetwarzania danych z ewidencji, o której mowa w ust. 1.
Rozdział 4
Służba funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Art. 39. Służbę w ABW może pełnić osoba:
1)
posiadająca wyłącznie obywatelstwo polskie;
– 31 –
2)
korzystająca z pełni praw publicznych;
3)
wykazująca nieskazitelną postawę moralną, obywatelską i patriotyczną;
4)
spełniająca wymagania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych
w zakresie dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne”;
5)
posiadająca co najmniej średnie wykształcenie;
6)
posiadająca zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby wymagającej
szczególnej dyscypliny służbowej, której gotowa jest się podporządkować.
Art. 40. 1. Przyjęcie kandydata do służby w ABW następuje po przeprowadzeniu
postępowania kwalifikacyjnego, na które składają się:
1)
przyjęcie podania kandydata o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego
kandydata,
a
także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie
i kwalifikacje zawodowe kandydata oraz zawierających dane o jego uprzednim
zatrudnieniu lub pełnieniu służby;
2)
przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem;
3)
przeprowadzenie badania psychologicznego kandydata;
4)
ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do pełnienia służby;
5)
ocena sprawności fizycznej kandydata;
6)
przeprowadzenie badania psychofizjologicznego kandydata;
7)
sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych
w kwestionariuszu osobowym;
8)
przeprowadzenie wywiadu w miejscu zamieszkania i pracy kandydata oraz uzyskanie
opinii od osób polecających kandydata;
9)
przeprowadzenie wobec kandydata postępowania sprawdzającego w trybie i na zasadach
określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
2. W stosunku do kandydata ubiegającego się o przyjęcie do służby w ABW na
stanowisko wymagające szczególnych umiejętności lub predyspozycji, postępowanie
kwalifikacyjne może być rozszerzone o czynności mające na celu sprawdzenie przydatności
kandydata do służby w ABW na takim stanowisku.
3. W postępowaniu kwalifikacyjnym wobec kandydata do służby w ABW, pełniącego
służbę w Agencji Wywiadu, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Służbie Kontrwywiadu
Wojskowego albo Służbie Wywiadu Wojskowego, można odstąpić od ustalenia zdolności
fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w ABW.
– 32 –
4. W celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego mogą być przetwarzane
dane osobowe kandydata do służby w ABW, a także członków jego rodziny, w tym także
dane, o których mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych, bez wiedzy i zgody członków rodziny kandydata do służby w ABW. Przepis
art. 31 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku dobrowolnego zgłoszenia się do służby zgłoszenie to można pozostawić
bez dalszego biegu albo postępowanie takie można zakończyć na każdym etapie, bez
podawania przyczyny.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór kwestionariusza osobowego kandydata do służby w ABW,
2)
rodzaje dokumentów wymaganych od kandydata do służby w ABW w toku
postępowania kwalifikacyjnego,
3)
tryb przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydata do służby
w ABW oraz podmioty właściwe do przeprowadzenia tego postępowania,
4)
sposób przeprowadzania egzaminu sprawności fizycznej kandydata do służby w ABW,
5)
sposób oceny przydatności kandydata do służby w ABW
– uwzględniając
konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu postępowania
kwalifikacyjnego wobec kandydata do służby w ABW oraz uzyskania niezbędnych
informacji o tym kandydacie.
Art. 41. 1. Funkcjonariusz Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego,
Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo Służby Wywiadu Wojskowego może być, na
własną prośbę, przeniesiony do służby w ABW, jeżeli wykazuje szczególne predyspozycje do
jej pełnienia.
2. Funkcjonariusza, o którym mowa w ust. 1, przenosi się do służby w ABW na
podstawie porozumienia Szefa ABW odpowiednio z Szefem Agencji Wywiadu, Szefem
Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Szefem Służby Kontrwywiadu Wojskowego albo
Szefem Służby Wywiadu Wojskowego.
3. Funkcjonariusz, o którym mowa w ust. 1, przeniesiony do służby w ABW zachowuje
ciągłość służby.
4. Funkcjonariuszowi przenoszonemu w trybie, o którym mowa w ust. 1, nie
przysługują świadczenia pieniężne związane ze zwolnieniem ze służby.
– 33 –
5. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób i tryb
postępowania w sprawie przeniesienia do służby w ABW funkcjonariuszy, o których mowa
w ust. 1, uwzględniając konieczność zapewnienia sprawności tego postępowania.
Art. 42. 1. Stosunek służbowy funkcjonariusza powstaje w drodze mianowania, na
podstawie dobrowolnego zgłoszenia się do służby w ABW.
2. Początek służby funkcjonariusza liczy się od dnia określonego w rozkazie
personalnym o przyjęciu do służby i mianowaniu na stanowisko służbowe w ABW.
3. Funkcjonariusza przyjętego do służby niezwłocznie zapoznaje się z przepisami
regulującymi prawa i obowiązki funkcjonariusza wynikające ze stosunku służbowego.
4. Przed podjęciem służby funkcjonariusz składa ślubowanie według następującej roty:
„Ja, obywatel Rzeczypospolitej Polskiej, świadom podejmowanych obowiązków
funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, ślubuję: służyć wiernie
Narodowi, chronić ustanowiony Konstytucją Rzeczypospolitej Polskiej porządek
prawny, strzec bezpieczeństwa Państwa i jego obywateli, nawet z narażeniem życia.
Wykonując powierzone mi zadania, ślubuję przestrzegać prawa, dochować wierności
konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej, przestrzegać dyscypliny służbowej
oraz wykonywać rozkazy i polecenia przełożonych. Ślubuję strzec tajemnicy prawnie
chronionej, honoru, godności i dobrego imienia służby.”.
5. Szef ABW określi, w drodze zarządzenia, ceremoniał składania ślubowania przez
funkcjonariusza.
Art. 43. 1. Osobę przyjętą do służby w ABW mianuje się funkcjonariuszem w służbie
przygotowawczej na okres 3 lat.
2. Po upływie okresu służby przygotowawczej i uzyskaniu pozytywnej opinii służbowej
funkcjonariusz zostaje mianowany funkcjonariuszem w służbie stałej.
3. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami funkcjonariusza można
skrócić okres służby przygotowawczej albo zwolnić funkcjonariusza od odbywania tej
służby.
4. W przypadku przerwy w wykonywaniu przez funkcjonariusza obowiązków
służbowych trwającej dłużej niż 3 miesiące można przedłużyć okres jego służby
przygotowawczej.
Art. 44. 1. Funkcjonariuszowi wydaje się legitymację służbową. Legitymacja służbowa
jest dokumentem potwierdzającym pełnienie służby w ABW.
– 34 –
2. Funkcjonariuszowi można wydać znaki identyfikacyjne.
3. Do wydawania, wymiany, unieważniania oraz dokonywania wpisów w legitymacji
służbowej właściwy jest Szef ABW.
4. Funkcjonariusz może posługiwać się legitymacją służbową lub znakami
identyfikacyjnymi tylko podczas wykonywania zadań służbowych.
5. Funkcjonariusz okazujący legitymację służbową obowiązany jest czynić to w sposób
umożliwiający odczytanie umieszczonych w niej danych.
6. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)
wzór legitymacji służbowej,
2)
zakres danych zawartych w legitymacji służbowej,
3)
przypadki, w których legitymacja służbowa podlega zwrotowi, wymianie lub
unieważnieniu,
4)
tryb postępowania w przypadku utraty legitymacji służbowej,
5)
sposób postępowania funkcjonariusza z legitymacją służbową
– uwzględniając możliwość odczytania przez osobę zainteresowaną danych zawartych
w legitymacji służbowej funkcjonariusza.
7. Szef ABW, w drodze zarządzenia, może określić:
1)
znaki identyfikacyjne funkcjonariuszy;
2)
podmioty właściwe do wydawania, wymiany oraz unieważniania znaków
identyfikacyjnych;
3)
przypadki, w których znaki identyfikacyjne podlegają zwrotowi, wymianie lub
unieważnieniu;
4)
tryb postępowania w przypadku utraty znaku identyfikacyjnego;
5)
sposób posługiwania się znakiem identyfikacyjnym przez funkcjonariusza.
Art. 45. 1. Szef ABW jest właściwy do:
1)
przyjmowania do służby w ABW;
2)
mianowania funkcjonariuszem w służbie przygotowawczej albo stałej;
3)
zwalniania od odbywania służby przygotowawczej, skracania i przedłużania okresu
służby przygotowawczej;
4)
mianowania i przenoszenia na stanowiska służbowe oraz zwalniania ze stanowisk
służbowych;
5)
powierzania i cofania powierzenia pełnienia obowiązków służbowych na innym
stanowisku służbowym;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik