eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2295
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2295-cz-2

– 7 – 
organizacyjnej 
 

Umiejętność budowania relacji 
 
 
 
 
 
międzyludzkich w podległej 
 
 
 
 
jednostce lub komórce 
organizacyjnej 
 
 
F. Propozycje dotyczące rozwoju zawodowego funkcjonariusza 
 
 
 
 
G. Ocena przydatności do służby funkcjonariusza1) 
 
 
Funkcjonariusz przydatny do służby 
 
 
 
 
Funkcjonariusz nieprzydatny na zajmowanym stanowisku służbowym w okresie służby 
 
przygotowawczej 
 
 
Funkcjonariusz nieprzydatny do służby w okresie służby przygotowawczej 
 
 
 
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku 
 
służbowym w okresie służby stałej 
 
 
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych w okresie służby stałej 
 
 
 
Uwagi 
 
 
 
 
Opinię wystawił: 
............................................... 
...................................... 
(pieczęć i podpis bezpośredniego przełożonego) 
(data) 
 
 
 
 
 
– 8 – 
H. Potwierdzenie zapoznania się funkcjonariusza z opinią służbową 
 
............................. 
...................................... 
(data) 
(podpis opiniowanego funkcjonariusza) 
 
 
Pouczenie 
 
Funkcjonariusz może, w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z opinią służbową, wnieść drogą służbową, na piśmie, 
uzasadnione odwołanie do wyższego przełożonego.
 
W przypadku nieuwzględnienia w całości lub w części odwołania funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia 
zawiadomienia go o tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wniosek o ponowne rozpatrzenie 
uwag zawartych w jego odwołaniu. 
Wniosek składa się na piśmie za pośrednictwem wyższego przełożonego, który rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie 
rozpatrywał Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, wniosek składa się bezpośrednio do Szefa Agencji 
Bezpieczeństwa Wewnętrznego. 
 
 
I. Stanowisko wyższego przełożonego 
.................................................................................................................................................... 
.................................................................................................................................................... 
....................................... 
…………………………………………….. 
 
(data) 
(pieczęć i podpis wyższego przełożonego) 
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym - akta osobowe 
Wykonał: 
______ 
1)  Wstawić znak "X" w wybranym polu. 
– 9 – 
 
UZASADNIENIE 
 
Projekt  przedmiotowego  rozporządzenia  stanowi  wykonanie  upoważnienia  ustawowego 
zawartego w art. 50 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.  
Projektowane rozporządzenie określa: 
1)  wzór formularza opinii służbowej; 
2)  szczegółowe kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen; 
3)  właściwość  przełożonych  w  zakresie  sporządzania  opinii  służbowych  i  rozpatrywania 
odwołań od opinii służbowych; 
4)  sposób  i  tryb  powoływania  komisji,  o  której  mowa  w  art.  49  ust.  11  pkt  2  ustawy 
uwzględniając  konieczność  zapewnienia  sprawnego  przebiegu  opiniowania  oraz 
przejrzystości procesu opiniowania. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji  Publicznej, 
zgodnie  z  art.  5  ustawy  z  dnia  7  lipca  2005  roku  o  działalności  lobbingowej  w  procesie 
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały 
nr 190 Rady Ministrów  z  dnia  29  października  2013  r.  Regulamin pracy Rady Ministrów 
(M.P.  poz.  979)  projekt  podlega  udostępnieniu  na  stronie  internetowej  Rządowego  Centrum 
Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot  projektowanego 
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
– 10 – 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1.  Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany  z  zainteresowanymi  jednostkami 
organizacyjnymi  ABW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie  rozporządzenia  dotyczą 
wyłącznie funkcjonariuszy ABW. 
 
2.  Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych,  jakie 
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania 
go konsultacjom społecznym. 
 
3.  Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy  projekt  nie  będzie  miał  wpływu  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym  na 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ 
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie 
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa, 
w tym budżetu ABW. 
 
 
 
 
 
 
 
 
21/03-kt 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
M I N I S T R A   S P R AW   W E W N Ę T R Z N Y C H  
z dnia  
w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa 
Wewnętrznego do dyspozycji Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
Na podstawie art. 51 ust. 6 ustawy z dnia ….. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje: 
§ 1. Rozporządzenie określa: 
1) 
tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa ABW; 
2) 
tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1; 
3) 
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów. 
§ 2. 1. Przeniesienie  funkcjonariusza  Agencji  Bezpieczeństwa  Wewnętrznego  do 
dyspozycji  Szefa  Agencji  Bezpieczeństwa  Wewnętrznego  następuje  przez  wydanie  rozkazu 
personalnego. 
2. Rozkaz personalny w sprawie przeniesienia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa 
ABW wydaje się, z urzędu lub na wniosek przełożonego właściwego w sprawach osobowych 
funkcjonariusza  przenoszonego  do  dyspozycji,  niezwłocznie  po  podjęciu  decyzji  co  do 
odwołania funkcjonariusza z dotychczas zajmowanego stanowiska służbowego. 
3. W rozkazie, o którym mowa w ust. 1, określa się datę, z którą następuje przeniesienie 
funkcjonariusza do dyspozycji Szefa. 
§ 3. 1. Zakres  obowiązków  służbowych  funkcjonariusza  pozostającego  w  dyspozycji 
Szefa ABW i wyznaczonego do wykonywania zadań, o których mowa w art. 51ust. 3 pkt 1 
ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, określa, za zgodą Szefa ABW, 
kierownik tej jednostki organizacyjnej ABW. 
2. Kierownik jednostki organizacyjnej ABW określając  warunki  pełnienia  dyżurów, 
o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1 ustawy, ustala w szczególności: 
1) 
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów, 
2) 
sposób bezpośredniego kontaktowania się z funkcjonariuszem w trakcie pełnienia przez 
niego dyżuru 
strony : 1 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40 ... 80 ... 85

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: