Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-2
– 7 –
organizacyjnej
5
Umiejętność budowania relacji
międzyludzkich w podległej
jednostce lub komórce
organizacyjnej
F. Propozycje dotyczące rozwoju zawodowego funkcjonariusza
G. Ocena przydatności do służby funkcjonariusza1)
Funkcjonariusz przydatny do służby
Funkcjonariusz nieprzydatny na zajmowanym stanowisku służbowym w okresie służby
przygotowawczej
Funkcjonariusz nieprzydatny do służby w okresie służby przygotowawczej
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku
służbowym w okresie służby stałej
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych w okresie służby stałej
Uwagi
Opinię wystawił:
...............................................
......................................
(pieczęć i podpis bezpośredniego przełożonego)
(data)
– 8 –
H. Potwierdzenie zapoznania się funkcjonariusza z opinią służbową
.............................
......................................
(data)
(podpis opiniowanego funkcjonariusza)
Pouczenie
Funkcjonariusz może, w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z opinią służbową, wnieść drogą służbową, na piśmie,
uzasadnione odwołanie do wyższego przełożonego.
W przypadku nieuwzględnienia w całości lub w części odwołania funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia
zawiadomienia go o tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wniosek o ponowne rozpatrzenie
uwag zawartych w jego odwołaniu.
Wniosek składa się na piśmie za pośrednictwem wyższego przełożonego, który rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie
rozpatrywał Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, wniosek składa się bezpośrednio do Szefa Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
I. Stanowisko wyższego przełożonego
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
.......................................
……………………………………………..
(data)
(pieczęć i podpis wyższego przełożonego)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym - akta osobowe
Wykonał:
______
1) Wstawić znak "X" w wybranym polu.
– 9 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 50 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) wzór formularza opinii służbowej;
2) szczegółowe kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen;
3) właściwość przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych i rozpatrywania
odwołań od opinii służbowych;
4) sposób i tryb powoływania komisji, o której mowa w art. 49 ust. 11 pkt 2 ustawy
uwzględniając konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu opiniowania oraz
przejrzystości procesu opiniowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 10 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
21/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego do dyspozycji Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Na podstawie art. 51 ust. 6 ustawy z dnia ….. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa ABW;
2)
tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1;
3)
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów.
§ 2. 1. Przeniesienie funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do
dyspozycji Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego następuje przez wydanie rozkazu
personalnego.
2. Rozkaz personalny w sprawie przeniesienia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa
ABW wydaje się, z urzędu lub na wniosek przełożonego właściwego w sprawach osobowych
funkcjonariusza przenoszonego do dyspozycji, niezwłocznie po podjęciu decyzji co do
odwołania funkcjonariusza z dotychczas zajmowanego stanowiska służbowego.
3. W rozkazie, o którym mowa w ust. 1, określa się datę, z którą następuje przeniesienie
funkcjonariusza do dyspozycji Szefa.
§ 3. 1. Zakres obowiązków służbowych funkcjonariusza pozostającego w dyspozycji
Szefa ABW i wyznaczonego do wykonywania zadań, o których mowa w art. 51ust. 3 pkt 1
ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, określa, za zgodą Szefa ABW,
kierownik tej jednostki organizacyjnej ABW.
2. Kierownik jednostki organizacyjnej ABW określając warunki pełnienia dyżurów,
o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1 ustawy, ustala w szczególności:
1)
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów,
2)
sposób bezpośredniego kontaktowania się z funkcjonariuszem w trakcie pełnienia przez
niego dyżuru
organizacyjnej
5
Umiejętność budowania relacji
międzyludzkich w podległej
jednostce lub komórce
organizacyjnej
F. Propozycje dotyczące rozwoju zawodowego funkcjonariusza
G. Ocena przydatności do służby funkcjonariusza1)
Funkcjonariusz przydatny do służby
Funkcjonariusz nieprzydatny na zajmowanym stanowisku służbowym w okresie służby
przygotowawczej
Funkcjonariusz nieprzydatny do służby w okresie służby przygotowawczej
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku
służbowym w okresie służby stałej
Funkcjonariusz nie wywiązuję się z obowiązków służbowych w okresie służby stałej
Uwagi
Opinię wystawił:
...............................................
......................................
(pieczęć i podpis bezpośredniego przełożonego)
(data)
– 8 –
H. Potwierdzenie zapoznania się funkcjonariusza z opinią służbową
.............................
......................................
(data)
(podpis opiniowanego funkcjonariusza)
Pouczenie
Funkcjonariusz może, w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z opinią służbową, wnieść drogą służbową, na piśmie,
uzasadnione odwołanie do wyższego przełożonego.
W przypadku nieuwzględnienia w całości lub w części odwołania funkcjonariusz ma prawo, w terminie 14 dni od dnia
zawiadomienia go o tym fakcie, złożyć do Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wniosek o ponowne rozpatrzenie
uwag zawartych w jego odwołaniu.
Wniosek składa się na piśmie za pośrednictwem wyższego przełożonego, który rozpatrywał odwołanie. Jeżeli odwołanie
rozpatrywał Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, wniosek składa się bezpośrednio do Szefa Agencji
Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
I. Stanowisko wyższego przełożonego
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
.......................................
……………………………………………..
(data)
(pieczęć i podpis wyższego przełożonego)
Wykonano w egzemplarzu pojedynczym - akta osobowe
Wykonał:
______
1) Wstawić znak "X" w wybranym polu.
– 9 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 50 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) wzór formularza opinii służbowej;
2) szczegółowe kryteria brane pod uwagę przy opiniowaniu służbowym i skalę ocen;
3) właściwość przełożonych w zakresie sporządzania opinii służbowych i rozpatrywania
odwołań od opinii służbowych;
4) sposób i tryb powoływania komisji, o której mowa w art. 49 ust. 11 pkt 2 ustawy
uwzględniając konieczność zapewnienia sprawnego przebiegu opiniowania oraz
przejrzystości procesu opiniowania.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 10 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu ABW.
21/03-kt
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie warunków i trybu przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa
Wewnętrznego do dyspozycji Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Na podstawie art. 51 ust. 6 ustawy z dnia ….. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa ABW;
2)
tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1;
3)
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów.
§ 2. 1. Przeniesienie funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do
dyspozycji Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego następuje przez wydanie rozkazu
personalnego.
2. Rozkaz personalny w sprawie przeniesienia funkcjonariusza do dyspozycji Szefa
ABW wydaje się, z urzędu lub na wniosek przełożonego właściwego w sprawach osobowych
funkcjonariusza przenoszonego do dyspozycji, niezwłocznie po podjęciu decyzji co do
odwołania funkcjonariusza z dotychczas zajmowanego stanowiska służbowego.
3. W rozkazie, o którym mowa w ust. 1, określa się datę, z którą następuje przeniesienie
funkcjonariusza do dyspozycji Szefa.
§ 3. 1. Zakres obowiązków służbowych funkcjonariusza pozostającego w dyspozycji
Szefa ABW i wyznaczonego do wykonywania zadań, o których mowa w art. 51ust. 3 pkt 1
ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, określa, za zgodą Szefa ABW,
kierownik tej jednostki organizacyjnej ABW.
2. Kierownik jednostki organizacyjnej ABW określając warunki pełnienia dyżurów,
o których mowa w art. 51 ust. 3 pkt 1 ustawy, ustala w szczególności:
1)
sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów,
2)
sposób bezpośredniego kontaktowania się z funkcjonariuszem w trakcie pełnienia przez
niego dyżuru
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik