eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2295
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2295-cz-2

– 2 – 
 
–  biorąc  pod  uwagę  uzasadnione  wnioski  funkcjonariusza,  o  ile  ich  uwzględnienie  nie 
wpłynie negatywnie na możliwość niezwłocznego podjęcia przez funkcjonariusza wykonania 
zadania służbowego podczas dyżuru. 
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 
 
MINISTER SPRAW 
WEWNĘTRZNYCH 
 
 
                                                      
1)  Niniejsze  rozporządzenie  było  poprzedzone  rozporządzeniem  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  11  marca 
2003 r. w sprawie przenoszenia funkcjonariuszy Agencji  Bezpieczeństwa  Wewnętrznego  do  dyspozycji 
(Dz. U. Nr 52, poz. 453). 
– 3 – 
 
U Z A S A D N I E N I E  
 
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego 
zawartego w art. 51 ust. 6 ustawy z dnia …  o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.  
Projektowane rozporządzenie określa tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji 
Szefa  ABW  oraz  tryb  wyznaczania  zadań  i  pełnienia  dyżurów,  o  których  mowa  w  art. 51 
ust. 3 pkt 1  ustawy,  a  także  sposób,  miejsce,  czas  i  częstotliwość  pełnienia  dyżurów, 
uwzględniając konieczność sprawnego postępowania w sprawie przeniesienia funkcjonariusza 
do  dyspozycji  Szefa  ABW,  niezakłóconego  wykonywania  zadań  przez  ABW  oraz 
zapewnienia  niezbędnego  czasu  wolnego  do  służby przeznaczonego na odpoczynek 
funkcjonariusza wyznaczonego do pełnienia dyżurów. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji  zgodnie  z  trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji 
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku  o  działalności  lobbingowej 
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z  późn.  zm.).  Ponadto  zgodnie 
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady 
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego 
Centrum  Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot  projektowanego 
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 
 
– 4 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny  
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany z zainteresowanymi 
jednostkami  organizacyjnymi  ABW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie 
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW. 
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych  
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych, 
jakie  może  wywołać  wejście  w  życie  omawianej  regulacji,  spowodował  odstąpienie  od 
poddawania go konsultacjom społecznym. 
3.  Wpływ  aktu  normatywnego  w  szczególności  na  sektor finansów publicznych, 
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy  projekt  nie  wywoła  skutków  społecznych,  w  szczególności  mających 
wpływ  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym 
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście  w  życie  rozporządzenia  nie  spowoduje  skutków  finansowych  dla  budżetu 
państwa, w tym budżetu ABW. 
 
 
 
 
 
 
36/03/EP 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
M I N I S T R A   S P R AW   W E W N Ę T R Z N Y C H  
z dnia  
w sprawie oddelegowania funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do 
wykonywania zadań służbowych poza Agencją 
 
Na podstawie art. 53 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego 
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje: 
§ 1. Rozporządzenie określa: 
1) 
tryb  postępowania  w sprawach  związanych  z oddelegowaniemfunkcjonariuszado 
wykonywania zadań służbowych poza ABW; 
2) 
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowaniado wykonywania zadań służbowych 
poza ABW; 
3) 
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 53 
ust. 3 ustawy. 
§ 2. 1. Oddelegowanie  funkcjonariusza  następuje  na  wniosek  Szefa  ABW  lub 
kierownika podmiotu oddelegowania, zwany dalej "wnioskiem". 
2. Z  wnioskiem  występuje  Szef  ABW  do  kierownika  podmiotu  oddelegowania  albo 
kierownik podmiotu oddelegowania do Szefa ABW. 
§ 3. Wniosek zawiera następujące dane: 
 
1) nazwę podmiotu oddelegowania; 
 
2) proponowane 
stanowisko  służbowe  przeznaczone dla oddelegowanego 
funkcjonariusza  oraz  przysługującą  na  tym  stanowisku  wysokość  uposażenia,  
ze wskazaniem poszczególnych jego składników; 
 
3) kwalifikacje wymagane do zajmowania proponowanego stanowiska służbowego; 
 
4)  zakres  wykonywanych  zadań  i  obowiązków  na  proponowanym  stanowisku 
służbowym; 
 
5)  wymagania  w  zakresie  rodzaju  poświadczenia  bezpieczeństwa  upoważniającego  do 
dostępu do informacji niejawnych i okres jego ważności; 
 
6) proponowany okres oddelegowania; 
– 2 – 
 
 
7) informacje o ilości godzin pracy z użyciem monitora ekranowego. 
§ 4. Szef ABW: 
 
1)  w przypadku uwzględnienia wniosku wyznacza funkcjonariusza do oddelegowania; 
 
2)  może  nie  uwzględnić  wniosku  kierownika  podmiotu  oddelegowania,  jeżeli  na 
wskazanym stanowisku służbowym nie będą wykonywane zadania służbowe, o których 
mowa w ustawie, albo jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ABW. 
§ 5. Funkcjonariusz wyznaczony do oddelegowania zostaje zapoznany z treścią wniosku 
i wyraża wstępną zgodę na oddelegowanie. 
§ 6. 1. W przypadku, o którym mowa w § 4  pkt  1,  Szef  ABW  zawiera  z  właściwym 
kierownikiem podmiotu oddelegowania porozumienie o oddelegowaniu, zwane dalej 
„porozumieniem”. 
2. Porozumienie określa: 
1) 
datę porozumienia; 
2) 
okres oddelegowania; 
3) 
stopień, imię i nazwisko oddelegowanego funkcjonariusza; 
4) 
zobowiązanie  kierownika  podmiotu  oddelegowania  do  wypłacania  oddelegowanemu 
funkcjonariuszowi  w  okresie  oddelegowania  uposażenia  oraz  innych  świadczeń 
i należności pieniężnych, o których mowa w art. 52 ust. 11 oraz w art. 154 ust. 2 ustawy; 
5) 
numer  poświadczenia  bezpieczeństwa  wydanego  oddelegowanemu  funkcjonariuszowi, 
datę jego wydania oraz okres ważności; 
6) 
stanowisko służbowe, które oddelegowany funkcjonariusz będzie zajmował; 
7) 
zakres zadań i obowiązków oddelegowanego funkcjonariusza. 
3. Jeżeli  we  wniosku  nie  zawarto  wymagań  co  do  rodzaju  poświadczenia 
bezpieczeństwa, przepisu ust. 2 pkt 5 nie stosuje się. 
§ 7. 1. Funkcjonariusza  zapoznaje  się  z  treścią  zawartego  porozumienia, co potwierdza 
on własnoręcznym podpisem. 
2. Szef ABW oddelegowuje  funkcjonariusza  do  wykonywania  zadań  w  podmiocie 
oddelegowania, po uzyskaniu jego pisemnej zgody na warunki  oddelegowania  określone 
w porozumieniu. 
§ 8. Rozkaz personalny o oddelegowaniu funkcjonariusza zawiera: 
1) 
datę oddelegowania; 
 
 
strony : 1 ... 20 ... 31 . [ 32 ] . 33 ... 40 ... 80 ... 85

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: