Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Rządowy projekt ustawy o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2295
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2295-cz-2
– 2 –
– biorąc pod uwagę uzasadnione wnioski funkcjonariusza, o ile ich uwzględnienie nie
wpłynie negatywnie na możliwość niezwłocznego podjęcia przez funkcjonariusza wykonania
zadania służbowego podczas dyżuru.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW
WEWNĘTRZNYCH
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 marca
2003 r. w sprawie przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do dyspozycji
(Dz. U. Nr 52, poz. 453).
– 3 –
U Z A S A D N I E N I E
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 51 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji
Szefa ABW oraz tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 51
ust. 3 pkt 1 ustawy, a także sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów,
uwzględniając konieczność sprawnego postępowania w sprawie przeniesienia funkcjonariusza
do dyspozycji Szefa ABW, niezakłóconego wykonywania zadań przez ABW oraz
zapewnienia niezbędnego czasu wolnego do służby przeznaczonego na odpoczynek
funkcjonariusza wyznaczonego do pełnienia dyżurów.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 4 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych,
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu ABW.
36/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie oddelegowania funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do
wykonywania zadań służbowych poza Agencją
Na podstawie art. 53 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniemfunkcjonariuszado
wykonywania zadań służbowych poza ABW;
2)
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowaniado wykonywania zadań służbowych
poza ABW;
3)
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 53
ust. 3 ustawy.
§ 2. 1. Oddelegowanie funkcjonariusza następuje na wniosek Szefa ABW lub
kierownika podmiotu oddelegowania, zwany dalej "wnioskiem".
2. Z wnioskiem występuje Szef ABW do kierownika podmiotu oddelegowania albo
kierownik podmiotu oddelegowania do Szefa ABW.
§ 3. Wniosek zawiera następujące dane:
1) nazwę podmiotu oddelegowania;
2) proponowane
stanowisko służbowe przeznaczone dla oddelegowanego
funkcjonariusza oraz przysługującą na tym stanowisku wysokość uposażenia,
ze wskazaniem poszczególnych jego składników;
3) kwalifikacje wymagane do zajmowania proponowanego stanowiska służbowego;
4) zakres wykonywanych zadań i obowiązków na proponowanym stanowisku
służbowym;
5) wymagania w zakresie rodzaju poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do
dostępu do informacji niejawnych i okres jego ważności;
6) proponowany okres oddelegowania;
– 2 –
7) informacje o ilości godzin pracy z użyciem monitora ekranowego.
§ 4. Szef ABW:
1) w przypadku uwzględnienia wniosku wyznacza funkcjonariusza do oddelegowania;
2) może nie uwzględnić wniosku kierownika podmiotu oddelegowania, jeżeli na
wskazanym stanowisku służbowym nie będą wykonywane zadania służbowe, o których
mowa w ustawie, albo jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ABW.
§ 5. Funkcjonariusz wyznaczony do oddelegowania zostaje zapoznany z treścią wniosku
i wyraża wstępną zgodę na oddelegowanie.
§ 6. 1. W przypadku, o którym mowa w § 4 pkt 1, Szef ABW zawiera z właściwym
kierownikiem podmiotu oddelegowania porozumienie o oddelegowaniu, zwane dalej
„porozumieniem”.
2. Porozumienie określa:
1)
datę porozumienia;
2)
okres oddelegowania;
3)
stopień, imię i nazwisko oddelegowanego funkcjonariusza;
4)
zobowiązanie kierownika podmiotu oddelegowania do wypłacania oddelegowanemu
funkcjonariuszowi w okresie oddelegowania uposażenia oraz innych świadczeń
i należności pieniężnych, o których mowa w art. 52 ust. 11 oraz w art. 154 ust. 2 ustawy;
5)
numer poświadczenia bezpieczeństwa wydanego oddelegowanemu funkcjonariuszowi,
datę jego wydania oraz okres ważności;
6)
stanowisko służbowe, które oddelegowany funkcjonariusz będzie zajmował;
7)
zakres zadań i obowiązków oddelegowanego funkcjonariusza.
3. Jeżeli we wniosku nie zawarto wymagań co do rodzaju poświadczenia
bezpieczeństwa, przepisu ust. 2 pkt 5 nie stosuje się.
§ 7. 1. Funkcjonariusza zapoznaje się z treścią zawartego porozumienia, co potwierdza
on własnoręcznym podpisem.
2. Szef ABW oddelegowuje funkcjonariusza do wykonywania zadań w podmiocie
oddelegowania, po uzyskaniu jego pisemnej zgody na warunki oddelegowania określone
w porozumieniu.
§ 8. Rozkaz personalny o oddelegowaniu funkcjonariusza zawiera:
1)
datę oddelegowania;
– biorąc pod uwagę uzasadnione wnioski funkcjonariusza, o ile ich uwzględnienie nie
wpłynie negatywnie na możliwość niezwłocznego podjęcia przez funkcjonariusza wykonania
zadania służbowego podczas dyżuru.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER SPRAW
WEWNĘTRZNYCH
1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 marca
2003 r. w sprawie przenoszenia funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do dyspozycji
(Dz. U. Nr 52, poz. 453).
– 3 –
U Z A S A D N I E N I E
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 51 ust. 6 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Projektowane rozporządzenie określa tryb przenoszenia funkcjonariusza do dyspozycji
Szefa ABW oraz tryb wyznaczania zadań i pełnienia dyżurów, o których mowa w art. 51
ust. 3 pkt 1 ustawy, a także sposób, miejsce, czas i częstotliwość pełnienia dyżurów,
uwzględniając konieczność sprawnego postępowania w sprawie przeniesienia funkcjonariusza
do dyspozycji Szefa ABW, niezakłóconego wykonywania zadań przez ABW oraz
zapewnienia niezbędnego czasu wolnego do służby przeznaczonego na odpoczynek
funkcjonariusza wyznaczonego do pełnienia dyżurów.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji
Publicznej, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie
z § 52 uchwały nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady
Ministrów (M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego
Centrum Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 4 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi
jednostkami organizacyjnymi ABW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie
rozporządzenia dotyczą wyłącznie funkcjonariuszy ABW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych,
jakie może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od
poddawania go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych,
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających
wpływ na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
funkcjonowanie przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu
państwa, w tym budżetu ABW.
36/03/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A S P R AW W E W N Ę T R Z N Y C H
z dnia
w sprawie oddelegowania funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do
wykonywania zadań służbowych poza Agencją
Na podstawie art. 53 ust. 4 ustawy z dnia … o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
(Dz. U. poz. …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
tryb postępowania w sprawach związanych z oddelegowaniemfunkcjonariuszado
wykonywania zadań służbowych poza ABW;
2)
terminy odwołania funkcjonariusza z oddelegowaniado wykonywania zadań służbowych
poza ABW;
3)
zakres danych zawartych we wniosku oraz porozumieniu, o których mowa w art. 53
ust. 3 ustawy.
§ 2. 1. Oddelegowanie funkcjonariusza następuje na wniosek Szefa ABW lub
kierownika podmiotu oddelegowania, zwany dalej "wnioskiem".
2. Z wnioskiem występuje Szef ABW do kierownika podmiotu oddelegowania albo
kierownik podmiotu oddelegowania do Szefa ABW.
§ 3. Wniosek zawiera następujące dane:
1) nazwę podmiotu oddelegowania;
2) proponowane
stanowisko służbowe przeznaczone dla oddelegowanego
funkcjonariusza oraz przysługującą na tym stanowisku wysokość uposażenia,
ze wskazaniem poszczególnych jego składników;
3) kwalifikacje wymagane do zajmowania proponowanego stanowiska służbowego;
4) zakres wykonywanych zadań i obowiązków na proponowanym stanowisku
służbowym;
5) wymagania w zakresie rodzaju poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do
dostępu do informacji niejawnych i okres jego ważności;
6) proponowany okres oddelegowania;
– 2 –
7) informacje o ilości godzin pracy z użyciem monitora ekranowego.
§ 4. Szef ABW:
1) w przypadku uwzględnienia wniosku wyznacza funkcjonariusza do oddelegowania;
2) może nie uwzględnić wniosku kierownika podmiotu oddelegowania, jeżeli na
wskazanym stanowisku służbowym nie będą wykonywane zadania służbowe, o których
mowa w ustawie, albo jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ABW.
§ 5. Funkcjonariusz wyznaczony do oddelegowania zostaje zapoznany z treścią wniosku
i wyraża wstępną zgodę na oddelegowanie.
§ 6. 1. W przypadku, o którym mowa w § 4 pkt 1, Szef ABW zawiera z właściwym
kierownikiem podmiotu oddelegowania porozumienie o oddelegowaniu, zwane dalej
„porozumieniem”.
2. Porozumienie określa:
1)
datę porozumienia;
2)
okres oddelegowania;
3)
stopień, imię i nazwisko oddelegowanego funkcjonariusza;
4)
zobowiązanie kierownika podmiotu oddelegowania do wypłacania oddelegowanemu
funkcjonariuszowi w okresie oddelegowania uposażenia oraz innych świadczeń
i należności pieniężnych, o których mowa w art. 52 ust. 11 oraz w art. 154 ust. 2 ustawy;
5)
numer poświadczenia bezpieczeństwa wydanego oddelegowanemu funkcjonariuszowi,
datę jego wydania oraz okres ważności;
6)
stanowisko służbowe, które oddelegowany funkcjonariusz będzie zajmował;
7)
zakres zadań i obowiązków oddelegowanego funkcjonariusza.
3. Jeżeli we wniosku nie zawarto wymagań co do rodzaju poświadczenia
bezpieczeństwa, przepisu ust. 2 pkt 5 nie stosuje się.
§ 7. 1. Funkcjonariusza zapoznaje się z treścią zawartego porozumienia, co potwierdza
on własnoręcznym podpisem.
2. Szef ABW oddelegowuje funkcjonariusza do wykonywania zadań w podmiocie
oddelegowania, po uzyskaniu jego pisemnej zgody na warunki oddelegowania określone
w porozumieniu.
§ 8. Rozkaz personalny o oddelegowaniu funkcjonariusza zawiera:
1)
datę oddelegowania;
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2295-cz-1
› Pobierz plik
-
2295-cz-2
› Pobierz plik